28 865 besökare online
1 036 246 medlemmar • 54 200 872 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Ekonomi Värdepapper, valutor och råvaror - allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Rase
Medlem
Är det någon mer än jag som inte kan logga in på Trustbuddys hemsida?
Sedan en tid får jag meddelandet "An error has occurred" så snart jag försöker. Tyvärr antecknade jag inte mitt saldo hos TB medan jag fortfarande kunde logga in.

Fadren
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Rase
Sedan en tid får jag meddelandet "An error has occurred" så snart jag försöker. Tyvärr antecknade jag inte mitt saldo hos TB medan jag fortfarande kunde logga in.

Inte heller jag kommer in längre.

Repus
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Rase
Har inte fungerat på en dryg vecka åtminstånde....

19pints
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av flashbear
Precis min tanke. Jag kommer att kontakta både konkursbo och Norska gruppen angående ett sådant alternativ. Under inga förutsättningar kommer jag ge dem någon fullmakt till mina tillgångar, då nuläget är att sämsta möjliga situation är att jag får tillbaka 0kr. Ger jag fullmakt till dem så kan det mycket väl sluta med att jag får BETALA ytterligare pengar för besväret att de stjäl mina pengar via "avgifter" och "honorar", precis som skedde i Verdispar som Glen också satt i ledningen för...

I dont know, but it sure seems ominous that the "norvegian group" gets access to the platform and it suddenly stops showing us lenders what TB ows us at the same time...

LOL, Jens is one of the guys IN the Norwegian group of lenders!
So with Glen, employee of TB and fraudster from Verdispar, together with his ex boss at TB, Jens, I dare to say will are ALL sure to be thoroughly screwed.

At least, for those of us that dont send in the Power of Attorney, there is a limited downside of only a 100% loss. For those that give up their rights to their loans by sending in said paper, the loss might be much more than 100%...

Jag mejlade bådadera för några dagar sedan och föreslog att vi, som inte vill skriva på, skulle få vad som är återbetalt och sälja resten till den norska gruppen för helst 40% av värdet. Något svar har jag inte fått.

Mitt förtroende för det svenska rättsväsendet är minst sagt lågt. Jag har dock aldrig haft några kontakter med det tidigare vare sig som förmodad gangster eller målsägande. Men, mitt förtroende för den branschen har nu åkt ner i källaren. Flera av de norrbaggar som är orsaken till konkursen är enligt vad flera här har påstått med i den norska gruppen! Och konkursförvaltaren tycker att vi skall skriva på en fullmakt att de skall försöka reda ut det hela!

För övrigt tror jag fortfarande att bristen på klientmedelskontot beror på att det tills för något år sedan var möjligt för långivare att göra uttag på 90% av saldot. De utlånade pengar och ännu ej betalda, som då återbetalades till långivaren, blev ju då automatiskt inte kopplade mot någon specifik långivare.

skogsguru
Medlem
Ni som har skickat in fullmakten via mejl andra omgången, har ni fått något bekräftelsemejl? Inte jag efter flera dagar..

Rase
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av skogsguru
Ni som har skickat in fullmakten via mejl andra omgången, har ni fått något bekräftelsemejl? Inte jag efter flera dagar..

Jag skickade in min fullmakt via mejl och sedan med vanlig snigelpost före den första tidsfristen men jag har inte fått någon bekräftelse. Jag har inte sett någon uppgift om att en bekräftelse skulle skickas ut.

Repus
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av skogsguru

Inga bekräftelser men som Rase skriver har de aldrig sagt att de kommer att bekräfta. Står väl bara att de skall höra av sig när de har något att säga.

Sen kan man ju tycka att det vore lämpligt att bekräfta mottagandet så man 100% vet att de har fullmakten och att de från och med nu bevakar fodringarna, men...

rosaicakort
Medlem
Hej.

Finns det någon som kan ge en sammanfattning i tråden vad som hänt under 2016?

Repus
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av rosaicakort
Hej.

Finns det någon som kan ge en sammanfattning i tråden vad som hänt under 2016?

Norrmännen nåde över 67% och kör därför vidare med sitt race. Många inklusive mig själv kapitulerade inför det faktumet och att konkursförvaltaren inte tycks kunna svara på vad som händer dör dem norrmännen inte har med sig...

annars har de inte hänt så mycket....

dcim2
Medlem
Har inte skickat in min fulmakt ännu, kommer nog skita i det. Foul me once...

Efterskänker hellre mina lån till mina låntagare än att kriminella ska få pengarna. Ja ja, de hittar säkert något sätt att ta över alla fodringar iaf. Hur vet vi ens att de verkligen kommit upp till 67%? Jävla skrämseltaktik de kör med! Fast nu har de ju säkert kommit upp till det då så många skickat in.

Lesson learned, så går det när man lånar ut pengar till ett kriminellt bolag. Räknar nu med att komma få tillbaka exakt 0kr. Så min totala avkastning på detta lilla äventyr: -80% för min del (hann ta ut lite)!

Lånade dock aldrig ut så mycket så det har någon påverkan på mig i stort, men surt iaf! Kan förstå de som lånade ut mycket mer, hoppet är ju det sista som överger en. Personligen så orkar jag inte engagera mig mer i detta, avslutat kapitel för min del!

En fungering kring fullmakten bara, det står väl typ att enda effekten av denna fullmakt är att "Liabilities" ska distributes tillbaka pro-rata. Jag förstår ju de syftar på våra lån. Men vad kan resultatet egentligen bli? Liabilities från vems sida? Man har ju indrivningskostnader först, innan man vet hur mycket man kommer lyckas driva in. Kan man bli skyldig att betala för kostnader också pro-rata? Visst man kan säga upp fullmakten när som helst, men kostnader som löpt upp tills det datumet?

Kanske bara är hårklyverier från min sida, men men... foul me once..

Agathorn
Medlem
Jag bet också i det sura äpplet och skickade in fullmakten igår.
Lyckades under 1,5 år (om jag minns rätt nu) få tillbaka cirka 20 000 av mina 100 000 SEK investerade kronor. Så -80 % avkastning i mitt fall också.

Räknar väl mest tyvärr med att de kriminella norrmännen tar resterande pengar då Lindahl advokaterna inte verkar bry sig längre. Svarar i alla fall inte på mail.

Bara att slicka såren och gå vidare med sitt liv. Hoppas bara att de kriminella får en jäkligt sur karma av detta (då de väl förmodligen kommer undan med det i detta livet).

Fadren
Medlem
Från rikatillsammans.se:
"Har varit i kontakt med bl.a. konkursförvaltaren efter de senaste utskicken från båda parter.
Jag ställde lite frågor som kändes befogade och kom fram till följande:
Generellt är det riktigt att ett avtal mellan styrningsgruppen och långivarna bör förtydligas så att inga onödiga pengar bränns. Vidare bör vi långivare också rimligen kräva någon kontinuerlig uppdatering eller rapport med jämna mellanrum, så att det finns klar transparens i det som sker. Men om man vill få in några pengar från utestående lån är detta i dagsläget den enda realistiska vägen att gå.
Det är fortfarande oklart vilken återbetalningsgrad styringsgruppen kan tänkas få eller lyckas förhandla sig till. De sitter i förhandlingar, och även där förstod jag det som att man utvärderar både att sälja fordringarna eller att driva in dem, antagligen beroende på utfall.
Pengar som redan har betalats tillbaka till klientmedelskontona från lån som lösts kommer inte att vara en del av det som denna grupp tar hand om vad jag förstått det som. Mer information om dessa går att hitta i första utskicket från konkursförvaltaren på lindahls.se/trustbuddy under ”information till långivare”.

Vad gäller plattformen och kopplingen till trustbuddy.se så ligger den nere just nu, men inbetalningar bokförs som tidigare till respektive långivares konto. Något datum när den kommer upp igen var oklart, men ev. oroliga själar vet i varje fall att ingen data bakom detta har försvunnit åt något håll."

Svara på ämne
Svara Topp Dela