Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-20, 19:52
  #529
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kan hända mycket i Sundsvall just nu ändå.

Kan du berätta mer om det?
Citera
2015-09-21, 23:35
  #530
Medlem
Repeatzs avatar
Det finns alltså 150 st uttagna bilar som är stripade med kyäni i Sverige? Och företaget har funnits i 8 år? Det är alltså ca 19 personer om året som lyckas ta sig så långt i denna skiten att dom kan ta ut en bil?
Hur många är det då per år som inte lyckas?

Det KAN ju också vara så (mycket vild gissning) att folk inte är så sugna på att lämna en fast inkomst/schyssta avtal/pensionsgrundande inkomst osv osv för något som kyäni bara för att dom MÖJLIGTVIS kan få en bil?

Dessutom skulle jag inte vilja kalla "sitta hemma hos folk och sälja hälsoprodukter" för business.
Citera
2015-09-23, 01:31
  #531
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceandsoftly
Men sådana bakåtsträvare som ni finns det överallt och förmodligen sådana som ni som endast går till erat 08.00-17.00 jobb och klagar över att ni aldrig har råd att fara utomlands osv.
DEt här otäcka "Svensson-föraktet" som hela tiden återkommer hos pyramidföretag får mig att förakta.
Får mig att tänka på Kenta o Stoffe i Ett anständigt liv.
Citera
2015-09-23, 17:47
  #532
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
DEt här otäcka "Svensson-föraktet" som hela tiden återkommer hos pyramidföretag får mig att förakta.
Får mig att tänka på Kenta o Stoffe i Ett anständigt liv.

Precis, varför försvara sig och sin business genom att se ner på vanliga hederliga arbetare och tjänstemän? Det begriper jag inte, eller så är det uttryck för ett gediget förakt, de hade själv aldrig klarat av ett 9-17 jobb. Men alla säljare av produkten har säkert inte den inställningen, hoppas jag, men de är väl de som syns och hörs mest i forum osv.

En annan sak, kan det vara så att konsumenter av produkten är nöjda och det därför rullar på bra (för vissa i alla fall)?
Citera
2015-10-31, 10:00
  #533
Medlem
Verkistos avatar
Kyäni Europe AB har polisanmälts!

http://www.lotteriinspektionen.se/sv...edjebrevsspel/

Lotteriinspektionens menar att det är antalet personer som är involverade i Kyänis koncept, och inte hur mycket som säljs, som skapar inkomsterna. Typiskt kedjebrevs upplägg med andra ord.


Är det någon som vet hur man enklast kan ta del av en polisanmälan?
__________________
Senast redigerad av Verkisto 2015-10-31 kl. 10:17.
Citera
2015-11-17, 11:52
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Precis, varför försvara sig och sin business genom att se ner på vanliga hederliga arbetare och tjänstemän? Det begriper jag inte, eller så är det uttryck för ett gediget förakt, de hade själv aldrig klarat av ett 9-17 jobb. Men alla säljare av produkten har säkert inte den inställningen, hoppas jag, men de är väl de som syns och hörs mest i forum osv.

En annan sak, kan det vara så att konsumenter av produkten är nöjda och det därför rullar på bra (för vissa i alla fall)?

Konsumenter av produkten är inte nöjda - dom enda som köper produkten är
individer med i pyramiden för att "försöka upprätthålla fasaden".

Se nedan - finns ingen försäljning utan det enda det går ut på är att få fler att sälja.....

Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Kyäni Europe AB har polisanmälts!

http://www.lotteriinspektionen.se/sv...edjebrevsspel/

Lotteriinspektionens menar att det är antalet personer som är involverade i Kyänis koncept, och inte hur mycket som säljs, som skapar inkomsterna. Typiskt kedjebrevs upplägg med andra ord.


Är det någon som vet hur man enklast kan ta del av en polisanmälan?

Mig veterligt kan du inte ta del av en polisanmälan då detta inte är en offentlig handling.
Däremot så kan du få ut FUP när den är klar.
Citera
2015-11-17, 12:51
  #535
Medlem
En bekant till någon av mina bekanta brukar gilla hennes inlägg om kyäni. Tror den kvinnan håller i stora föredrag etc. då många av fotona är tagna på nån scen typ.

Detta varvas givetvis med bilder från exotiska ställen på klotet, 4 ggr har de rest till kritvita stränder ser jag i år, året före 5 resor. Måste gå bra då antar jag, hon ser då fan riktigt glad ut på bilderna med sina familjemedlemmar..
Citera
2015-11-17, 15:33
  #536
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
En bekant till någon av mina bekanta brukar gilla hennes inlägg om kyäni. Tror den kvinnan håller i stora föredrag etc. då många av fotona är tagna på nån scen typ.

Detta varvas givetvis med bilder från exotiska ställen på klotet, 4 ggr har de rest till kritvita stränder ser jag i år, året före 5 resor. Måste gå bra då antar jag, hon ser då fan riktigt glad ut på bilderna med sina familjemedlemmar..

Det finns nog ingen här som förnekar att det går att tjäna bra med pengar på att vara tidigt inne i ett pyramidspel som t.ex. Kyäni. Däremot att det är en riktigt dålig affär för de allra flesta, och framförallt moraliskt förkastligt.
Citera
2016-01-28, 22:46
  #537
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Har du kvitton på dina utlägg? Eller är du värdelös på att trolla?

Ni är gulliga. Baserar era åsikter på andras åsikter. Utan någon vidare källa.

Tråden är fylld med okunskap. Testa en månadskonsumtion, sedan kan ni börja kritisera.
Visst! Om du betalar.
Citera
2016-01-31, 13:22
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
En bekant till någon av mina bekanta brukar gilla hennes inlägg om kyäni. Tror den kvinnan håller i stora föredrag etc. då många av fotona är tagna på nån scen typ.

Detta varvas givetvis med bilder från exotiska ställen på klotet, 4 ggr har de rest till kritvita stränder ser jag i år, året före 5 resor. Måste gå bra då antar jag, hon ser då fan riktigt glad ut på bilderna med sina familjemedlemmar..

Så hur har det gått för de här "bluff-företaget"? Någon som har koll.
Vemma åkte ju dit i höstas så det stänkte om det och vad jag vet har dom lagt ned stor del av sin verksamhet, iallafall tillfälligt.

Jag har haft vänner inom MLM som jag nu till stor del tagit avstånd ifrån just för att de är helt omöjligt att ha och göra med. De är en bunt förlorade själar som sysslar med sånt här.
Ifall du möter dem med motargument så får man precis som här en massa inövade svar tillbaka som att "du har inte förstått att man ska få andra att tjäna pengar åt dig", "I Sverige är alla så fast vid jantelagen", "vill du inte ha ekonomisk frihet"....
Jag har inga moraliska problem med att folk tjänar pengar på olika sätt. Men se då för fan till att satsa på rätt saker i livet så ni inte blir lurade. Annars förlorar ni både tid, pengar och vänskap.
Citera
2016-01-31, 14:22
  #539
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Jag har haft vänner inom MLM som jag nu till stor del tagit avstånd ifrån just för att de är helt omöjligt att ha och göra med.
Detsamma här. Undrar om inte det är det bästa argumentet för att få andra att inte nappa på alla dessa MLM-företag som dyker upp.
Att ingen vill umgås med någon som bara vill ses för att sälja.
Citera
2016-02-01, 22:29
  #540
Medlem
Hallåj, va e grejen med alla dessa pyramidföretag? När ja kollat runt lite så verkar de mer eller mindre vara som olika sekter. Folk vägrar tala illa om sitt företag. Det är bara guld och gröna skogar inget dåligt alls. Varför blir det så? Skäms dem för att dem lurats in i skiten?

Har en bekant som jobbar på kyäni och han blev ju helt tosig när ja berättade att just hans jobbb verkade vara en bluff och ett pyramidföretag. Visade också några tidingsartiklar och då drog han till med att dem borde stämma tidningarna. I övrigt så är de inget fel på honom, lite ensamvarg kanske men med socialkompetens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback