Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-01, 17:17
  #25
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Ibland räcker det med att få läsa en sån här text för att folk som mår dåligt ska få en ljusglimt i vardagen, mycket mycket bra skrivet.

Håller med. Riktigt bra skriven och tänkvärd text.
Citera
2016-03-12, 07:21
  #26
Medlem
Är inte kristen. Men kan rekommendera att läsa book of job till er som är ensam och inte har någon.

https://www.biblegateway.com/passage...1&version=NIRV

Många tankar som planteras i en då man läser den. Bibeln är så mycket mer än bara religon.
Citera
2016-04-30, 14:49
  #27
Medlem
InternetExplorers avatar
Den här tråden sparas för att kunna gå tillbaka på nytt och läsa om. Oerhört fint och bra inlägg.
Citera
2016-08-13, 10:36
  #28
Medlem
Är också väldigt ensam utav mig. Många gånger går jag för mig själv promenader och det kan hjälpa ibland. De kan vara jobbigt ibland också för jag känner att jag är ung. Varför ska jag gå promenader som en äldre kvinna?

En sak har jag lärt mig. När något kommer i ens liv som gör en glad. Så skit i allt och bara njut. För de är då man är lycklig. Att jaga efter lycka är ett ständigt jagade man kanske får det kanske inte. Men njut iallafall för den stunden du får det.

Jag borde inte vara ensam egentligen. Det borde ingen som inte vill vara det heller. Men jag tror att alla håller sig för sig själva i detts land så det är svårt att få kontakt med nytt folk. Jag ser bra ut och det är inget fel på mig. Du som är ensam och läser detta. Det är inget fel på dig heller. Vi är i samma båt. Jag tror innerst inne att det kommer bli bättre. Och när det väll gör det då ska jag göra mitt bästa för att bara njuta.

Lycka till! Ni som vill kan hålla kontakten så kan vi se hur det går för varandra. Det kanske hjälper 😊
Citera
2016-08-18, 12:34
  #29
Medlem
För Er som känner sig ensamma och bor i Göteborgsområdet så finne det ett ställe som heter Självhjälpshuset Solkatten. Där driver man samtalsgrupper där det finns möjlighet att träffa och prata med personer i samma situation.

Grupperna har massa olika teman och innehåll beroende på problematik. T.ex. Så startar en grupp för "Ensam ung vuxen" Ålder upp till ca 35. Nu på Måndag.

Men vad det än är så finns andra grupper.
Läs mer på sjalvhjalp.com eller googla Självhjälpshuset Solkatten. Finns även en fb-sida.
Citera
2016-12-22, 14:00
  #30
Medlem
Hestapos avatar
Tankarna Mellyz uttryckte för ett år sen är bland det bästa som publicerats på forumet och värda en julbump förstås.
__________________
Senast redigerad av Hestapo 2016-12-22 kl. 14:03.
Citera
2017-12-24, 00:10
  #31
Medlem
Hestapos avatar
Denna tråd förtjänar den årliga julbumpen, som traditionen numera bjuder.

Var snälla med er.
Citera
2018-02-10, 01:06
  #32
Avstängd
LampaLysers avatar
'
Citera
2018-02-10, 12:45
  #33
Medlem
Jag vill tro att jag är så jävla ensam men ärligheten är den att jag egentligen inte är så himla ensam.

Det är några tjejer som är medvetna om att jag mår fruktansvärt dåligt.
En skriver ofta till mig för att kolla hur det är med mig. En annan, ett gammalt ex som bjuder hem mig för att umgås med henne och hennes dotter, dock vill jag inte ha med henne och göra irl längre, lite svårt att säga till någon bara.
Och sedan en tjej som jag nu fattat är intresserad av mig och frågar om jag vill hänga.

Det vill jag ju men inget mer, tycker verkligen om denna tjejen som är väldigt lik mig själv. Svårt att hålla vikten och är smal, missbruksproblem men nu helt nykter..

Jag skrev till henne att jag gärna hänger med henne men att hon får ta sig hit i så fall (är hennes hemtrakter jag är i) men att jag inte har några andra intentioner än så..

Det borde hon ju förstå eller?
Hon vill komma hit om ett par veckor, jag är nervös inför detta..

Så nä, jag är nog inte så ensam jag gärna vill tro i min ångest.

Jag har beslutat att söka behandling, kommer förmodligen inte att få det men, men.
Citera
2018-02-10, 16:19
  #34
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
i slut ändan är man tjock pga av fel mat och inte kalorier, kalorier ifrån olika sorters mat påverkar oss på olika sätt.
man kan inte räkna kalorier då kalorier ifrån en pizza och kalorier ifrån grönsaker påverkar oss olika vare sig du äter precis lika mycket kalorier som i en pizza som i grönsaker,

kalorier är nog den största lögnen media har fått folk att tro på, för att se det som att det är DITT fel till varför du är tjock och inte pga av du äter skräp mat, som dem stora företagen påtvingar folk igenom extremt smart marknadsföring.

Sedan missbrukar man mat, alkohol eller droger för att man är just ensam, och man försöker fylla ett hål av tomhet som endast kan fyllas med kärleksfulla relationer, och dennsa ensamhet är så klart skapad för att skada människor.
"Eat a Snickers!", för att när du är hungrig så behöver du tomma kalorier i form av godis, för att bli en bättre samuraj. Det är inte marknadsföringen som är smart. Det är människor som är efterblivna.

Förövrigt skitfin trådstart.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback