2016-01-31, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur gick den ned i toaletten?
Det gjorde den inte först..

Petade ner den i den mån det gick med toalettborsten, sen fick jag skölja av allt bajs från borsten i badkaret.. (ush).
Efter det så gjorde jag samma sak som jag gör när det är stopp i toaletten. Jag fyllde en 10-liters hink med vatten och kokade upp 2 liter till i en kastrull. Sen hällde jag det kokande vattnet i toaletten följt av det i 10-liters hinken. Då så släppte det.
Citera
2016-02-01, 00:26
Medlem
Jag ska börja föra anteckning på hur ofta jag skiter, har aldrig riktigt tänk på det men det brukar också vara typ 1-2 gånger i veckan! Håller dig uppdaterad TS!
Citera
2016-02-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inte en jävla chans att jag tror att TS skiter 2-3 gånger i månaden.. detta är en riktig rövar historia
I see what you did there.
Citera
2016-02-01, 00:58
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ticsmongo
Jag har alltid bajsat mer sällan än dom flesta andra. För mig är det normala runt 2 gånger i veckan. Vilket var den nivå jag låg på för runt 4 månader sedan. Men nu i snart 2 månader så kan det gå upp till 2 veckor mellan varje gång. Trots att jag äter mer nu än innan.

Det är inte så att jag går och håller mig, utan känner ingen skitnödighet eller något behov av att tömma tarmarna alls. Sen kommer det helt plötsligt från ingenstans ett enormt behov av att skita och jag trycker då ur mig riktiga mängder.

Sist var nu för 1 timme sedan, första gången på över 2 veckor. Gången innan det så tryckte jag ur mig en korv som måste vart 50-60 centimeter lång. Hade även gått närmare 2 veckor från gången innan då med.

Nu så var mängden inte lika extrem idag även om det var jävligt mycket. Jag har inga problem med själva skitandet och avföringen ser ut som den alltid har gjort. Men jag började tänka lite på det idag. Det är ändå väldigt länge med 2 veckors mellanrum. Det är absolut ingenting jag lider av, tycker snarare det är skönt. Har ju inga problem med att bajsa men jag tror inte det finns någon som tycker att det är direkt kul..

Sen har jag en till fråga. Jag har väldigt bra ämnesomsättning och svårt för att lägga på mig vikt. Även om jag äter enorma mängder snabbmat och godis etc..
Klart att jag får en kalaskula, men efter det har jag väldigt svårt för att gå upp i vikt och verkligen bli fet.

Frågan är då hur detta är möjligt, då jag äter väldigt mycket och skiter väldigt sällan.

Vart tar maten vägen egentligen då jag varken skiter ut den eller lägger på mig vikt?
Rör mig inte speciellt mycket heller även om jag promenerar istället för buss så länge det är möjligt. Men det är av ekonomiska skäl då jag bor i en stad och ser inte meningen med att lägga pengar på bussen när man kan ta sig fram till fots.

Förutom det så rör jag mig knappt alls, mycket stillasittande och inga fysiskt krävande aktiviteter..

Vad säger flashbacks expertpanel, kan ni besvara mina frågor?

Min första tanke är att din tarms bakteriekultur måste vara helt åt helvete obalanserad. Man brukar jämföra vissa afrikanska stammar som bajsar ca. 2 ggr per dag med en typisk västerlänning som bajsar ca. en gång varannan dag. Har mycket med fiberintag och en fungerande och mångkulturell () bakteriekultur att göra. Skitmat dödar goda bakterier och livnär dåliga. Om man redan tagit död på de goda bakterierna hjälper det inte att börja äta nyttigt utan man måste återinföra nya goda bakterier. Syrad och inlagd mat har goda bakterier men går också att köpa som tabletter. Skulle hänvisa att prova det kottedelakotte föreslår.

Finns mycket att läsa om vad ens avföring säger om ens tarm här och här. Exempelvis kan färg på bajset vara avgörande för diagnos på olika symptom.

Ämnesomsättningen styrs också primärt av hormoner och varse körtlar runtom i kroppen. Kan möjligtvis vara strul med någon av dem.

Sen kan det vara brist mikronutrienter också. Ett blodprov skulle inte skada.

Exakt hur länge har du haft bra ämnesomsättning?
Senast redigerad av Gengarz 2016-02-01 kl. 01:11.
Citera
2016-02-01, 04:46
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Bara jag och mina vänner som skiter ca 2 ggr per dag? En på morgonen sekunden efter morgonkaffet är svalt, andra efter lunch/kvällen?
Citera
2016-02-01, 04:57
Bannlyst
Expertpanelen säger att du har en stor brist på vänner IRL. Att börja tala om dina stora bajskorvar är definitivt en varningssignal!

Ja du är på ett sluttande plan vännen!

Ta tag i dina problem innan det går helt överstyr!
Senast redigerad av Joar53 2016-02-01 kl. 05:01.
Citera
2016-02-01, 06:29
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ticsmongo
Sen har jag en till fråga. Jag har väldigt bra ämnesomsättning och svårt för att lägga på mig vikt. Även om jag äter enorma mängder snabbmat och godis etc..

Det här har jag tänkt på många gånger. Har nån gammal polare som hävdat samma sak,att man kan äta vad som helst eftersom man har en så bra ämnesomsättning.

Faktum är ju att det du äter är energi för kroppen. Om du inte lägger på dig Detta som fett eller som muskler finns det bara två alternativ:

1. Din kroppstemperatur är högre än alla andras och du bränner energin för värmens skull, eller

2. Du har dålig ämnesomsättning. Maten går igenom din kropp utan att energin tas upp och det du skiter ut innehåller fortfarande stora mängder energi.

Jag instämmer i kören, du bör kolla upp dina problem,där det är inte nyttigt att gå runt med två veckor gammal skit i kroppen.

Luktar det inte förjävligt när du skiter/fiser?
Citera
2016-02-01, 11:44
Medlem
Kan vara att du är glutenintolerant ?

Testa dig för det eller lägg om till glutenfri kost under en period och se om det blir bättre.

Själv tömmer man ju kanske 2 gånger per dag och ibland en gång varannan dag.

Så som du har nu kan man tycka är roligt med 50-60cm korvar. Men det är absolut inte bra för din hälsa. Så om jag vore du skulle jag ringa vårdcentralen och boka tid omgående.
Citera
2016-02-01, 13:31
Medlem
Dricker du kaffe? Om inte, prova, det fungerar som laxeringsmedel för mig och många andra haha
Citera
2016-02-01, 13:37
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Dricker du kaffe? Om inte, prova, det fungerar som laxeringsmedel för mig och många andra haha

Koffein har en naturlig laxerande och vätskedrivande effekt, dock är det inte ens i närhet av en kur till allvarliga hälsoproblem, snarare tvärtom.
Citera
2016-02-01, 13:46
Medlem
Guadettis avatar
Så blir det när man äter mat utan grönsaker och frukt.
Dina tarmar kommer om några år bli mer slappa i tarmrörelserna och du kommer tvingas till att ta till laxermedel och sen efter ytterligare några år kommer du förstöra tarmarna såpass att du kommer få en påse på magen.

Grattis. Du har vunnit en nitlott i bajslotteriet.
Citera
2016-02-01, 15:25
Bannlyst
Oss emellan tror jag du inte du ska uttala dig mer här i kanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Guadetti
Så blir det när man äter mat utan grönsaker och frukt.
Dina tarmar kommer om några år bli mer slappa i tarmrörelserna och du kommer tvingas till att ta till laxermedel och sen efter ytterligare några år kommer du förstöra tarmarna såpass att du kommer få en påse på magen.

Grattis. Du har vunnit en nitlott i bajslotteriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in