2016-01-31, 04:36
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Om en volvo 240 ser ut sådär efter en kollision med ett träd så har det nog gått uppemot 45kmh. I en sådan hastighet går du inte ifrån bilen utan rejäla blåmärken. Så om det är fabricerat så är hans föräldrar med på det. Vilket får mig att tänka...förmodligen inte fabricerat.
Inte alls omöjligt att gå skadefri från bilolyckor.

Har själv varit med om två stycken i hastigheter runt 120 (bägge var volter p.g.a. oavsiktlig sladd med plötsligt tvärgrepp) utan bälte varav den första gav mig ett skrapsår på armbågen och spänd nacke i några veckor. Morsan bröt dock nacken och blev ett kolli.
Den andra fick jag verkligen inte en skråma av, men att gå hem full och barfota efter 2 kilometer lerig grusväg var mer otrevligt.
Citera
2016-01-31, 05:08
Medlem
Jävla bullshit, inte en jävla chans att det gått till på det sättet den lilla muppen beskriver. Men liksom män som är 30 år gamla och säger att de är från Afghanistan och är 14 år så kommer den lilla idioten gå fri från straff. Att historien skulle stämma är lika stor som att en 14-åring har hårfäste som börjar mitt på skallen. Döskallen.
Senast redigerad av UltraMind 2016-01-31 kl. 05:11.
Citera
2016-01-31, 06:23
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Ni kan ha rätt jag säger inte att ni inte har det, men varför skulle historien vara orimlig. Folk blir ju rånade på allt möjligt nuförtiden.

Instämmer, vet en här som blev rånad på sin kattsand.
Citera
2016-01-31, 14:20
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Situationen.
En liten ort, fåtaliga nyanlända, ( det går inte runt en massa rånare i Klippan), bakgrundshistoria (Timothys), orimligheter(bilder från krocken med trädet) - kort sagt - inte sannolikt.

Öppnades tydligen ett större flyktingboende förra året.
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015...transitboende/

Bild på Timothy och hans flickvän; http://m.imgur.com/n2KwfoM, vad säger ni, ser han ut som en lögnare?

På sin Facebooksida gillar han bl.a. Sexy Relationships, pilsner a traktorer, Adult Humor 21+, Need for Speed och Gaybladet.
Citera
2016-01-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.

Bild på Timothy och hans flickvän; http://m.imgur.com/n2KwfoM, vad säger ni, ser han ut som en lögnare?

Haha, svar JA.
Citera
2016-01-31, 16:08
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Om en volvo 240 ser ut sådär efter en kollision med ett träd så har det nog gått uppemot 45kmh. I en sådan hastighet går du inte ifrån bilen utan rejäla blåmärken. Så om det är fabricerat så är hans föräldrar med på det. Vilket får mig att tänka...förmodligen inte fabricerat.

Nu var det inte en 240, om det varit så så hade den kapat trädet rätt av med sin 20 cm kofångare i aluminium. Har provat att oplanerat rammat ett Saab 900 i 60-70kmh med en sån och saaben dog men 240 fick jag byta krockbussning på.

740 däremot har en rätt vek plåtkofångare som faktiskt ska absorbera smällen som den gjort på bilden. Dock tror jag inte på att det gick i 30km/h eller ett ord om rånet.
Citera
2016-01-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Öppnades tydligen ett större flyktingboende förra året.
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015...transitboende/

På sin Facebooksida gillar han bl.a. Sexy Relationships, pilsner a traktorer, Adult Humor 21+, Need for Speed och Gaybladet.

Som att jag inte redan var arg på grabben, hon ser ju lite för bra ut för honom.

Självklart har han hittat på allt, det fattar ju alla, morsan vet, kompisarna vet, polisen vet.
Vem rånar någon på en epa samtidigt som man inte tar mobil och plånbok? För att avsluta det hela lyckas man krocka bilhelvetet i ett träd, på en skolgård, i Klippan. Det bästa vore ju om försäkringsbolaget vägrar betala ut, för polisen orkar nog inte bry sig!
Citera
2016-01-31, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Som att jag inte redan var arg på grabben, hon ser ju lite för bra ut för honom.

Självklart har han hittat på allt, det fattar ju alla, morsan vet, kompisarna vet, polisen vet.
Vem rånar någon på en epa samtidigt som man inte tar mobil och plånbok? För att avsluta det hela lyckas man krocka bilhelvetet i ett träd, på en skolgård, i Klippan. Det bästa vore ju om försäkringsbolaget vägrar betala ut, för polisen orkar nog inte bry sig!
var han inte bög då? eftersom han gillar gaybladet
Citera
2016-02-01, 10:10
Medlem
Fordies avatar
trådar som denna som gör så man älskar flashback.

skönt att han är 16 bast och redan har två bullshitartiklar i media.

bilen kan defo se ut sådär efter att ha smällt i 30-35, har smällt en hel del gånger, men jag är ju inte ett dugg förvånad om hans morsa är med på det också. wt-familj fo life.

/Fordie
Citera
2016-02-01, 10:27
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Så stackars Timmys A-traktor slutar sina dagar genom att få fronten vikt runt ett träd?
En A-traktor får bara gå i 30 km/h och man får vara en otroligt usel förare om man lyckas frontalkrocka med ett träd och hastigheten bör vara betydligt högre om fronten vikts runt trädet.

Den enda rimliga förklaringen är att Timmy hade kopplat ur fartspärren och buskört i en hastighet han inte kunde hantera och att erkänna att han begått ett brott vill han inte erkänna utan skyller hellre på biltjuvar så att han får ut lite pengar på försäkringen och lite likes på Facebook.

Dessutom är han bara 16år så sannolikheten är ganska stor att hans föräldrar står som borgenärer på lånet han köpte A-traktorn för och den skammen att erkänna för dom vill han nog också undvika.

Javisst. Exakt så här har det gått till. Det fattar nog polisen också.
Citera
2016-02-01, 10:48
Medlem
SweRulers avatar
Grundproblemet som jag förstod det var väl att soppan så bestämt var näst intill slut och inte skulle räcka ända hem... Men då borde man man väl kunnat ringa föräldrarna som åkte över med en PET-flaska bensin lr nåt ? Tycker polisen bör kolla bensinmängd i tanken på fordonet.

Dessutom kan ju polisen försöka undersöka skadorna på trädet utifrån framkomna fakta, istället för att fokusera på fordonet... som i mina ögon sett är smällt ngn helt annanstans vid annat tillfälle och hastighet än påstått.
Citera
2016-02-01, 11:42
Medlem
godhetsapostelns avatar
Som 16-åring är man också väldigt utsatt av kompisars krav. Men även äldre agressiva "bekanta" som tycker sig ha rätt att låna saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in