6 470 besökare online
1 016 614 medlemmar • 53 139 132 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Resor Övriga resediskussioner Flyg - allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Rawbiz
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Luxury123
Kan meddela att den som vill resa dåligare än 3:de klass kan gärna sätta sig på Ryanair, min moster åkte med det och hon sa att flygvärdinnorna bara satt ner och åt och toaletterna var sönder så det var kiss på golvet och efter maten så fick man inte alls gå på toan (när alla behövde det) Ryanair kan lägga ner, och man måste alltid checka in bagaget en dag före avgång annars får man böta 500 kr som min moster fick göra. Har också hört att dem anställda oftast är otrevliga.

Alltså det är rätt enkelt egentligen. Ryanair är till för att ta dig från A till B inom Europa, inget annat. Förvänta dig inget mer så kommer du inte ha problem. Pallar du inte med att inte få service så ska du helt enkelt inte använda dig utav Ryanair. Emirates, Lufthansa, och liknande flyg är mycket dyrare och har bra service.

Catttta
Medlem
Citat:
Kan meddela att den som vill resa dåligare än 3:de klass kan gärna sätta sig på Ryanair, min moster åkte med det och hon sa att flygvärdinnorna bara satt ner och åt och toaletterna var sönder så det var kiss på golvet och efter maten så fick man inte alls gå på toan (när alla behövde det):lol: Ryanair kan lägga ner, och man måste alltid checka in bagaget en dag före avgång annars får man böta 500 kr som min moster fick göra. Har också hört att dem anställda oftast är otrevliga.

Hej du ska verkligen inte tro på moster, dels säljer de ingen mat på Ryanair utan bara snask och dricka. Att moster inte fick gå på toaletten berodde till största sannolikhet på att planet skulle landa. De flesta turer tar ju inte mer än 1-2,5 timmar med flyget och man sitter ner sista halvtimman för landning.
Man bokar extra bagage samtidigt som man bokar resan för att slippa onödiga avgifter. Man checkar in bagaget samtidigt som man checkar in sig själv. Sedan lämnar man in väskan när man kommer till flygplatsen.

Cykelpump61
Medlem
Jag har svårt att tro alla alla tre toaletter var ur funktion.
Det kan ju också vara så att det finns risk för turbulens och då tänder piloterna "Fasten seat belt" och då får man inte gå på toa.
Ryanair säljer en del varm mat typ lasagne, varma mackor och liknande.

Koiho
Medlem
Citat:
Kan meddela att den som vill resa dåligare än 3:de klass kan gärna sätta sig på Ryanair, min moster åkte med det och hon sa att flygvärdinnorna bara satt ner och åt och toaletterna var sönder så det var kiss på golvet och efter maten så fick man inte alls gå på toan (när alla behövde det) Ryanair kan lägga ner, och man måste alltid checka in bagaget en dag före avgång annars får man böta 500 kr som min moster fick göra. Har också hört att dem anställda oftast är otrevliga.

Även om det vore sant (jag tvivlar), så tror jag knappast att det är exakt likadant på varenda flygning. Jag har till exempel flugit med Ryanair flertal gånger, och inte en enda gång har flygvärdinnorna bara suttit ner och käkat under hela flygturen. Inte heller har jag råkat ut för otrevlig personal.

Checka in bagaget minst en dag före avgång, annars får man böta? Det var sannerligen något nytt. Bagageinlämningen öppnar ju 2 timmar före avgång, och stänger 40 minuter före avgång. Om din moster nu skulle ha fått betala böter eller en avgift på grund av bagaget, så beror det troligen inte på att hon inte checkade in bagaget minst en dag före avgång. Det kan till exempel ha berott på att hon inte valde att betala avgiften för incheckat bagage på hemsidan, utan valde att komma till flygplatsen och betala en avgift där för att kunna ta med sig en väska som incheckat bagage. Eller så var det något annat som gjorde att hon fick betala en avgift (eller "böter").

Svara på ämne

Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Svara Topp Dela