Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Och jag tycker det är trist när någon flyttar målstolpen för att på så sätt försöka få in en retorisk poäng.
Jag syftar på ett Bibliskt scenario naturligtvis, om det nu undgått dig. Jag skrev mer ingående om det längre ner men du kanske inte läste hela inlägget innan du började svara. Evolutionsscenariots verklighetsbas finns bara i huvudet på de som tror på det, i form av en tolkningsram, inte i verkligheten.
Flyttar målstolpar? Tror inte någon härinne kunnat undvika hur DU KONSEKVENT VÄGRAR adressera det jag efterfrågar. Pratar om ”scenario” utan att överhuvudtaget specificera mer ingående mer än ett taffligt försök att legitimera en världsomfattande översvämning som jag utan några som helst problem omkullkastar.
Några utombibliska källor till stöd för att det som nedtecknats i bibeln stämmer lyser med sin frånvaro naturligtvis, eftersom dessa inte finnes.
Vidare så påstår du felaktigt att du har empiriska bevis för bibelns scenario, men utan att ge några exempel på dessa ”bevis”. Vad du vill tro som kreationist räcker liksom inte som bevis.
Du säger dig tagit del av tillräckliga "vittnesmål", men preciserar överhuvudtaget inte vilka (med en luddig hänvisning till att de ändå inte tas på allvar).
Vittnesmål har jag redan förklarat och de får ta med en rejäl skopa salt och de mirakel du surrar om går du heller inte mer in på i detaljer om.
Mina frågor börjar hopa sig nu, du låser bara in dig i ett hörn och det ser alla härinne. Helt säkert.
Återigen: Om mirakel verkligen förekom (som du som kreationist hävdar), så skulle du utan några som helst problem kunna ge konkreta exempel på detta direkt ur verkliga livet. Mirakel som sker här och nu. Medan vi sitter och skriver på forumet. Varför inte? Jag hör inte ett smack om detta på nyheterna, gör du?
Du nämner inte ett enda. Antagligen för att de helt enkelt inte finns eller de man anser/intalar sig själva ska kunna tolkas som "mirakel" helt enkelt inte håller i en granskning. Sanningen ska kunna tåla en granskning, tveklöst.
Noterar även att du har fräckheten att försöka sammanfläta evolution med tro, som om den bygger på gissningar. Antingen ljuger du medvetet eller har du inte en aning vad "tro" handlar om genom att rapa upp sådana saker.
Sanningen är att det finns en oerhörd mängd bevis i form av fossil och genom betraktande av variationen inom en grupp djur. Dessutom har den nya gentekniken vidareutvecklat vår bild av organismvärldens evolution, det är nu t ex möjligt att titta direkt på arvsmassan och genom det avgöra vilka organismer som är släkt med varandra och vilken väg evolutionen tagit. Finns inga som helst tvivel. Ledsen att bräcka hela din världsbild men vetenskapen är inte "ond" eller styrd av Satan. Så är det inte. Finns inte på kartan. Helt säkert.
Slutligen: Det finns en skillnad mellan ett passionerat engagemang i Bibelns ord och den sanne vetenskapsmannens lika passionerade engagemang i bevis. Skulle alla universums bevis helt plötslig svänga om till fördel för kreationism skulle vi erkänna det, och då skulle vi inte längre vara evolutionister. Men som läget nu är går alla bevis som finns i evolutionens favör. Deal with it.