Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-06, 21:17
  #6925
Medlem
Och jägare hotar aldrig värnare? Jag kan försäkra att det finns många "hetsporrar", bland jägarna.
En del av dem har ju hotat både värnare, tjänstemän och naturbevakare !
Citera
2016-01-06, 23:01
  #6926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Är du idiot på riktigt eller bara väldigt ung och inte lärt dig något?
Hur skall en bonde ha en rimlig chans till ekonomi i sitt företag om de skulle ha 5-6 djur som på 40/50 tal?
Ska vi höja din skatt ( alla andras)med 10% rakt av så att vi kan försörja några hundratusen småbönder med garantilön så de kan driva jordbruk på nivå 1950?


Alltså, det var bara lite "utopiskt" skitsnack. Skulle bonden ha 5 får så skulle inte jag ha en ny smartphone, gränserna stängs och vi blir ett litet "kapitalistiskt" nordkorea istället.

Inte heller skulle det längre vara praktiskt att flytta på tusentals bönder för att skapa en exklusiv zon för vargen. (Om inte folk plötsligt skulle bli superintresserad av att rädda vargen och delvis finansiera flytten för bönderna och skogsägarna som bor där).

Därav slutsatsen: Omöjligt, döda alla vargar hur jävla fel det än är. Annars är vi bara fast i ett evigt limbo av konflikt och lidande.
__________________
Senast redigerad av Sluga-Sluggern 2016-01-06 kl. 23:06.
Citera
2016-01-08, 23:57
  #6927
Medlem
acerblazerlols avatar
Minns ni markägaren som gnällde på vargjakten?
http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2...rgjaktsomrade/
Citera
2016-01-24, 13:08
  #6928
Medlem
spknoises avatar
Varför fokuserar djurrättsaktivisterna sa mycket pa att skydda vargen men inte arter som fjällräv och kungsörn tex? Är vargen mer värd eller?

Tycker ni borde läsa pa angaende coyotens spridning i städerna i Nordamerika.
Citera
2016-01-24, 14:26
  #6929
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Minns ni markägaren som gnällde på vargjakten?
http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2...rgjaktsomrade/

Tänk att där borde det gjorts en bättre faktakoll av artikelförfattaren. Och dessutom - 16 hektar - det är inte direkt en storägare det handlar om....
Citera
2016-01-28, 00:03
  #6930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Varför fokuserar djurrättsaktivisterna sa mycket pa att skydda vargen men inte arter som fjällräv och kungsörn tex? Är vargen mer värd eller?

Tycker ni borde läsa pa angaende coyotens spridning i städerna i Nordamerika.
Det finns direkt inte många som är emot kungsörn och fjällräv så därför blir det inget bråk om dem.

Jag har sett program om coyotes i Nordamerika verkar som Coyoten är mycket mer anpassningsbar till olika miljöer än Varg så det går nog inte jämföra.
Citera
2016-04-06, 01:45
  #6931
Medlem
qvirrs avatar
Vi svenskar är för mesiga! Vargen är ett rovdjur och rovdjur dödar andra djur, och gör det inte av illvilja. Ska ni in i skogen och härja entrar ni vargens hem. Inte mer med det. Nere i Afrika lever folk sida vid sida med rovdjur som lejon, leoparder och hyenor och där betraktas relationen mellan människa och djur med betydligt mer respekt. Värna om den begränsade fauna vi har, vargen är en av Sveriges mest karaktäristiska djur.
Citera
2016-04-06, 18:03
  #6932
Medlem
Adolf-Bengtssons avatar
Idioter!

Människa vs Varg--> Människa vinner.

Jägare vill inte att varg dödar deras jakthund:
1. Jaga inte med hund.
2. Låt teknikkunniga utveckla "vargskrämmor" som bärs av hund.
(En "vargskrämma" skrämmer vargen)
3. Utveckla hals- och hjärtlungpaketsskydd som bärs av hund. Vid trauma utlöses en siren, som skrämmer vargen (lite från punkt 2 ovan).

/besserwissern
Citera
2016-04-07, 20:00
  #6933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvirr
Vi svenskar är för mesiga! Vargen är ett rovdjur och rovdjur dödar andra djur, och gör det inte av illvilja. Ska ni in i skogen och härja entrar ni vargens hem. Inte mer med det. Nere i Afrika lever folk sida vid sida med rovdjur som lejon, leoparder och hyenor och där betraktas relationen mellan människa och djur med betydligt mer respekt. Värna om den begränsade fauna vi har, vargen är en av Sveriges mest karaktäristiska djur.
Ta en tripp till Afrika och se hur "sida vid sida" de lever med t.ex. lejon. De dödas så fort de kommer ens i närheten av boskap eller boplatser.
Citera
2016-04-25, 22:33
  #6934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvirr
Vi svenskar är för mesiga! Vargen är ett rovdjur och rovdjur dödar andra djur, och gör det inte av illvilja. Ska ni in i skogen och härja entrar ni vargens hem. Inte mer med det. Nere i Afrika lever folk sida vid sida med rovdjur som lejon, leoparder och hyenor och där betraktas relationen mellan människa och djur med betydligt mer respekt. Värna om den begränsade fauna vi har, vargen är en av Sveriges mest karaktäristiska djur.

Snacka om att leva i en drömvärld, har du ens varit ute i naturen?
Citera
2016-05-13, 23:00
  #6935
Avstängd
Plaguetongues avatar
vargen är inte farlig....


Citera
2016-05-19, 23:56
  #6936
Medlem
Har inte läst alla poster men gissar på att alla gräsätare som gillar att ha varg så mycket, att 90% av er bor i Stockholm och har varit ute och tältat en gång eller två och att ni gissar på vad djurlivet behöver. Då vill jag informera er att ni ej bor på landet på heltid och att jag kan informera er att jakt är inte bara en hobby utan mycket mer, jag kommer fan inte att kritisera er när ni går på Starbucks eller liknande, så fort jag ser något som inte behövs i skogen så kommer jag att skjuta =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback