2016-01-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alivebyapril
Vilka sorter kommer ni köra i år?

Själv funderar jag på Royal Ulduz, Thyphoon och caramellow från http://www.cannaseeds.dk

Jag läste Tyrs log från i sommras på nåt danskt forum, dom gjorde Thyphoon x Eirdbei maila och fråga om du får köpa. Det hade jag gjort om jag inte redan hade frön.
Citera
2016-01-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulchra
Testade royal ulduz 2015. Från cannaseeds, killen är grym att ha att göra med förövrigt, fick extra frön gratis av en helt annan strain.

Vad tyckte du om Royal Ulduz ? Tänkte ta oskulden i år och prova på att odla för första gången och det är en av strainsen jag tänkt beställa. Hur var ruset , ca hur många g per planta, hur många av plantorna blev "lila" osv ?
Citera
2016-01-17, 18:57
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraderaKungen
Tjena.

Tänkte testa ute i år, frön från cannaseeds.dk som 10l rekommenderat. Vilka autostrains rekommenderar ni för mig runt lat 64? Tänkte förgro inne. 4-5 bäddar kanske ge dom något växthuslilnande av byggplast i början för att skydda dom.

Tror ni ens att jag kan lyckas här uppe?

Jag hade ett projekt med en snubbe 65N och de fröna (Baserade på Finola sen avlade på ett par generationer) finns ute på nätet men sist jag skrev vart så blev jag avstängd för reklam.... Så du behöver tuffa autos och kanske Royal Nepal.
64N hade jag kört 75% autos och 25% Royal Nepal korsat lite för att få frön som funkar. Själv är bäste dräng.
Citera
2016-01-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Googla sheet mulching.
In short.
På befintlig bädd från 2015. På med hönsskit alt stallgödsel lägg ut tidningspapper över hela bädden, på med en säck skit och täck med torrt gräs. Voilà en nyladdad ogräsfri bädd.

Har nu läst och kollat igenom en del videos om detta, verkar finnas lika många sätt att göra detta på som det finns recept på köttfärssås, men jag tror att jag har ett hum om idén. Man planterar alltså fröna i skiten när det är dags, vilka växer igenom tidningspappret och ut i befintlig bädd som på nytt är preppad med näring från hönsskiten vilket borde räcka igenom vegg iallafall?
Citera
2016-01-20, 20:05
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChateauDuPape
Har nu läst och kollat igenom en del videos om detta, verkar finnas lika många sätt att göra detta på som det finns recept på köttfärssås, men jag tror att jag har ett hum om idén. Man planterar alltså fröna i skiten när det är dags, vilka växer igenom tidningspappret och ut i befintlig bädd som på nytt är preppad med näring från hönsskiten vilket borde räcka igenom vegg iallafall?

Det jag beskriver är sheet mulching (googla). Fröna ska inte vara under tidningarna, pappret är din weedblocker.
Citera
2016-01-21, 03:01
Medlem
Citat:
Det jag beskriver är sheet mulching (googla). Fröna ska inte vara under tidningarna, pappret är din weedblocker.
Ja det är jag med på, syftade på koskiten man lägger över pappret. Man planterar alltså i skiten, rötterna växer igenom pappret och vidare ner i befintlig bädd om jag förstått det hela rätt. Näringen ifrån hönsskiten räcker i vegg, sen på med lite PK i blom, tänker jag.
Citera
2016-01-21, 08:12
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChateauDuPape
Ja det är jag med på, syftade på koskiten man lägger över pappret. Man planterar alltså i skiten, rötterna växer igenom pappret och vidare ner i befintlig bädd om jag förstått det hela rätt. Näringen ifrån hönsskiten räcker i vegg, sen på med lite PK i blom, tänker jag.

I korthet någonting ditåt.
Om du har tillgång till aska så är det relativt K rikt. Bara att strö ut med hönsskiten innan tidningarna, då kan du klara dig utan att tillsätta pk/extragödsling.
Citera
2016-01-25, 19:26
Medlem
Super taggad på denna säsongen första gången jag körde var med bagseeds för 2 år sedan, dom blev hittade men dom hade ändå inte hunnit blomma klart.

Iallafall, har tänkt köra på 5 stk auto viking ak-47 och typ 2 danska earlys, men kan inte bestämma mig vilka, helst något strain som har bra leaf to bud ratio, alltså inte så mycket blad.

tips?

btw, har någon testat frön från hybridsfromhell?
Citera
2016-01-25, 19:31
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorobou
Super taggad på denna säsongen första gången jag körde var med bagseeds för 2 år sedan, dom blev hittade men dom hade ändå inte hunnit blomma klart.

Iallafall, har tänkt köra på 5 stk auto viking ak-47 och typ 2 danska earlys, men kan inte bestämma mig vilka, helst något strain som har bra leaf to bud ratio, alltså inte så mycket blad.

tips?

btw, har någon testat frön från hybridsfromhell?

Kör på Royal Nepal från Tanska och Wildsuper 07 från HFH.
WS07 från HFH är hands down det bästa utegräs jag rökt (58N).
Citera
2016-01-25, 19:57
Medlem
Citat:

tack, kör nog på det då WS07 ser riktigt najs ut, själv är jag på 57N
Citera
2016-01-26, 20:41
Medlem
therpgmasters avatar
Citat:
Vilken av dessa klarar sig bäst i kallt klimat? Är de auto?
Citera
2016-01-26, 20:44
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therpgmaster
Vilken av dessa klarar sig bäst i kallt klimat? Är de auto?
Royal Nepal är tuff. Early ej auto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in