Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 21:00
  #1
Medlem
Upptäckte att det inte redan finns en tråd om det nya Clash spelet. Kan det vara så att de inte slagit igenom lika stort som föregångaren?

Kan förklara kort om det. Clash Royal är mer strategi än Clans, ruskigt likt Hearthstone i upplägget men lite simplare och anpassat för mobilen.

Ruggigt roligt spel iallafall och hoppas det finns någon som lirar det så man kan få igång lite diskussion!
Citera
2016-01-17, 13:39
  #2
Medlem
Yes, jag lirar med två account och det är jäkligt roligt. Har tröttnat lite på clash of clans som spelat kretsar kring så att clash royal kom var riktigt uppfriskande.
Citera
2016-01-18, 17:00
  #3
Medlem
BroderKushs avatar
Jävligt skoj må jag säga, synd bara att man bara kan spela en match var tredje timme om man vill ha stashes
Citera
2016-01-18, 17:06
  #4
Medlem
swebarbs avatar
det är väl inte släppt för android än ?
Citera
2016-01-24, 11:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKush
Jävligt skoj må jag säga, synd bara att man bara kan spela en match var tredje timme om man vill ha stashes
Det lönar sig att spela ändå, enligt mitt tycke iallafall. Man får högre trophies och kommer upp till bättre arenor = bättre stashes.
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det är väl inte släppt för android än ?
Tror du har rätt, det är en så kallad soft-launch just nu. För att se om de kan tjäna några pengar på spelet skulle jag gissa, annars lägger de väl ner det.
Citera
2016-01-25, 17:19
  #6
Medlem
Bra tips på trupper för en lvl 7 ?
Citera
2016-01-28, 21:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Bra tips på trupper för en lvl 7 ?

Jag brukar kombinera goblin hut, giant, archers och witch. Fungerar riktigt bra, inte många som kan sätta något emot när den armén rullar in Sen arrows och skeleton army för att kontra diverse attacker.

Ligger just nu på 1800 trophies. Ska bli intressant med uppdateringen och den nya arenan! Bland annat blir freeze nerfad vilket verkligen är på sin plats...
Citera
2017-01-02, 14:06
  #8
Medlem
Kravallens avatar
Berätta mer om hur ni spelar detta fantastiska spel!

När alla fyra chest-slots är fulla. Rekommenderar ni att man spelar ändå för att farma crown chest om och om igen eller spelar ni bara när ni har chest slots lediga?

Jag är just nu level 7. Spelar på Arena 6 med 1840 trophies med följande deck:

Bomb tower (lvl 5), Archers (lvl 7), Bomber (lvl 7), Musketeer (lvl 5), Spear Goblins (lvl 7), Prince (lvl 3), Knight (lvl 7), Hog Rider (lvl 5).
Citera
2017-10-06, 05:55
  #9
Medlem
Necrotrusts avatar
Riktigt kul spel, spammar gärna 2v2
Citera
2017-12-29, 12:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotrust
Riktigt kul spel, spammar gärna 2v2

2v2 med en polare är roligt, men att spela med en slumpmässig medspelare är inte så kul, då personen ofta inte spelar seriöst.
Citera
2018-02-22, 21:13
  #11
Medlem
Necrotrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreediver
2v2 med en polare är roligt, men att spela med en slumpmässig medspelare är inte så kul, då personen ofta inte spelar seriöst.

Stämmer. Kul tidsfördriv dock, vissa är bra och man kan välja att spela igen om bådas deck skulle visa sig vara bra i kombination.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback