2016-01-14, 21:33
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag finner det intressant att redaktionsledningen, både Orpitz och Wolodarski retweetat och uttryckt sitt gillande över Isobel Hump Mein Kampfs foliehattsteorier. Samtidigt grinar Kjöller om journalisthat.

Citat:
Ursprungligen postat av Canute
Att de tar orden "Rikets Säkerhet" i munnen pekar på en ny inriktning. Målet för Gammelmedia kommer att vara att driva på en inriktning som ämnar till att stänga ner Alternativ media med hänsyn till "Rikets säkerhet".

En inte alls oäven teori. Kom ihåg att Woldemortski varit inne på detta tema förut:
(FB) Peter Wolodarski: Det pågår ett avancerat krig mot Sverige

Detta narrativ har inte uppstått ur intet. Putin made me do it!
Citera
2016-01-14, 21:40
Medlem
NyheterIdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Hur fick Nyheter Idag kontakt med den anonyma polisen? Färdig artikel på bara 3 dagar.

Mörklade Nyheter Idag också händelsen? Kan det vara så att eftersom DN (och de "2-3 andra medierna" som han inte nämner vid namn) inte ville skrev om den så kontaktade polisen och/eller psykologen Nyheter Idag för att skriva om den.

Men Nyheter Idag såg mer sprängstoff i att knäcka DN än att rapportera om antastade flickor?

Ser att Chang är i tråden så han får gärna svara.

Ursäkta om frågan redan är ställd, men är en så jävla massiv tråd.

Såhär är det, vi har begränsade resurser. Vi är inte riktigt lika stora som DN. Jag jobbar från en skrubb i lägenheten där jag klämt in ett skrivbord och en dator. Det är i huvudsak Nyheter Idags redaktion. Sen har jag en frilansare som jobbar en hel del också, han sitter hemma hos sig.

När jag fick tipset hade DN redan nämnt sexövergreppen i Kungsan, men bara kort i en artikel som var av opinionskaraktär och handlade mer generellt om sexövergrepp. Jag hade faktiskt redan läst det där i DN och reagerat på att jag inte sett något om Kungsan innan, varför jag undrade varför det nämndes i förbifarten.

Samtidigt får jag ett mejl om detta och det tog inte många sekunder att lägga ihop ett och ett till två. Jag ringde upp psykologen, träffade honom, vi gick igenom exakt allt material. Sen pratade jag ganska länge med polisen också. Allt var legit.

Sen började jag skriva min artikel som kom ut typ tjugo i tolv en lördagkväll. Resten är historia.

/Chang
Citera
2016-01-14, 21:41
Medlem
Nya avslöanden i Wolodarskiaffären;;

http://www.tino.us/2016/01/nya-avlso...darskiaffaren/
Citera
2016-01-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hanne Kjöller skriver:

På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig

Hon vet vilka de här två är alltså?
Och vet med vilka alias (eller skriver de under riktiga namn?) de skriver på nätet?
Hur då?
Kanske Chang Frick vet något om detta, eller kan höra med källorna hur de har reagerat på den meningen?
Citera
2016-01-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jo, jag vet det. Men sa hon inte själv, som en bortförklaring, att hon inte fått tag på polisen. Det är ju i så fall orimligt, i sig, eftersom hon kan fixa både det ena och det andra.
Eller blandar jag ihop det nu.

Jag har inte sett att hon hävdat att hon inte skulle ha fått tag på polisen. Så långt vi kommer är att psykologen uppger att Kjöller sagt till honom att "Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-falsarier". Kjöllers egen version var att "Stockholmsredaktören inte gick igång på det här tipset". Det kan man förstås förstå men det blir svårt att få ihop den typen av resonemang med DNs officiella version (via Caspar Opitz) där de menar att de tog tipset på stort allvar och försökte gå vidare men misslyckades att få det bekräftat.

Jag anser det relativt klarlagt att Kjöller tog tipset till Stockholmsredaktören som av någon anledning inte tyckte att det var intressant. Krångligare än så är det nog inte. Varför redaktören gjorde den bedömningen och varför DN känner ett behov av att ge intryck av att ha vänt på varje sten när det uppenbarligen inte stämmer, är svårt att förstå.
Citera
2016-01-14, 21:52
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag
Såhär är det, vi har begränsade resurser. Vi är inte riktigt lika stora som DN. Jag jobbar från en skrubb i lägenheten där jag klämt in ett skrivbord och en dator. Det är i huvudsak Nyheter Idags redaktion. Sen har jag en frilansare som jobbar en hel del också, han sitter hemma hos sig.

När jag fick tipset hade DN redan nämnt sexövergreppen i Kungsan, men bara kort i en artikel som var av opinionskaraktär och handlade mer generellt om sexövergrepp. Jag hade faktiskt redan läst det där i DN och reagerat på att jag inte sett något om Kungsan innan, varför jag undrade varför det nämndes i förbifarten.

Samtidigt får jag ett mejl om detta och det tog inte många sekunder att lägga ihop ett och ett till två. Jag ringde upp psykologen, träffade honom, vi gick igenom exakt allt material. Sen pratade jag ganska länge med polisen också. Allt var legit.

Sen började jag skriva min artikel som kom ut typ tjugo i tolv en lördagkväll. Resten är historia.

/Chang

Hörde tipsaren av sig till dig pga DN:s artikel? Att han/hon tyckte det var ett jävla sätt att komma ut först nu med den och spela rollen av att vara de antastade flickornas vän?

Tror du att DN skrev sin artikel för att förekomma? Att de var medvetna om att Kungsträdgården mycket väl skulle komma ut efter Kölnhändelsen och då skulle DN avslöjas som mörkare och fulingar.
Citera
2016-01-14, 21:54
Medlem
Mer info i denna DN-soppa

http://fnordspotting.blogspot.se/201...deservice.html
Citera
2016-01-14, 21:57
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Jag har inte sett att hon hävdat att hon inte skulle ha fått tag på polisen. Så långt vi kommer är att psykologen uppger att Kjöller sagt till honom att "Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-falsarier". Kjöllers egen version var att "Stockholmsredaktören inte gick igång på det här tipset". Det kan man förstås förstå men det blir svårt att få ihop den typen av resonemang med DNs officiella version (via Caspar Opitz) där de menar att de tog tipset på stort allvar och försökte gå vidare men misslyckades att få det bekräftat.

Jag anser det relativt klarlagt att Kjöller tog tipset till Stockholmsredaktören som av någon anledning inte tyckte att det var intressant. Krångligare än så är det nog inte. Varför redaktören gjorde den bedömningen och varför DN känner ett behov av att ge intryck av att ha vänt på varje sten när det uppenbarligen inte stämmer, är svårt att förstå.
Men det ska hon ha sagt, enligt psykologen:
"– Igår kontaktade Hanne Kjöller mig igen på grund av händelserna i Tyskland och sade hon fått en klump i magen och skruvade på sig då jag frågade varför hon aldrig kontaktade polisen och skrev en artikel, säger han.

Han säger att Kjöller hävdar att hon aldrig fick tag i polisen, därför blev det ingen artikel i Dagens Nyheter. Men han säger också att han har fått en annan förklaring, att Kjöller även ska förklarat i telefon för honom att “Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-fabrikationer”.
http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/
Citera
2016-01-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag

/Chang
Alright fair enough. Du fick ett tips efter DN skrivit om det. Har inga bevis varken för det ena eller andra, men tycker det är en viktig fråga att ställa oavsett, speciellt i det här sammanhanget.

Tack för svaret.
Citera
2016-01-14, 22:02
Medlem
Golonkas avatar
Det måste hända något nu.... Detta är för stort-stort för att bara passera obemärkt och glömmas undan. Detta är fullt i klass med Sjukhusspionen, IB-affären och Fälldin/Geijers hor-affärer som hamnade i Carl Perssons säkskåp. Det sistnämnda var för övrigt också en snygg historia: Palme, dåvarande statsministern och vars minne vördas så högt, ljög helt fräckt för att skydda sig själv och förtroendet för politiker så därför lät han bilan gå över Calle P och Leif GW höll på att kasa med nedför stupet. Radarparet Bratt och Guillou sprack eftersom de positionerade sig på olika sidor i den affären (där för övrigt Peter Bratt förefaller ha varit den hederligare av de två).

Men men... En justitieminister och en statsminister som är hortorskar och delar luder med KGB-agenter och sovjetofficerare är ju ingenting och i det närmaste glömt idag. Inte heller då gjorde egentligen media sitt jobb till någon reda. Det är något väldigt sjukt, något nepotiskt och korrupt, där uppe i den tunna luften där samhällseliten plaskar runt på varandras middagar, går på samma föräldramöten, är med i samma bostadsrättsföreningar, deltar i samma galor och kalas och premiärer. Mediaadeln har täta band med politikerfrälset och tjänstemannakulakerna, minsann.

Uppstickarslödder som Frick sätter man Researchgruppen och -om han inte passar sig; de mer fysiskt benägna aktivisterna i svarta gardet på. Gräv fram lite smuts som någon bloggare får klämma ur sig, kör det på twitter, så hamnar det på facebook där idoler och namnkunnigt folk kan dela och gilla och så har man spunnit sig undan problemet!

Hur länge tror ni man låter Vingmutter-Wolo hållas där i finrummet innan det börjar lukta allt för mycket? Klarar han mer skit? Den utomsvenska uppmärksamheten är ju minst sagt besvärande. Speciellt när det kommer från våra brödrafolk i Finland, Danmark och Norge... Fast, det är ju klart, de är ju pseudonazister och skåpsrasister allihop! Inte fint folk som vi!

Jävla. As.
Citera
2016-01-14, 22:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför hänger de ut Chang Fricks privatekonomi? Ser inte vad de vinner på det. DN/Bonnier gräver ju sig bara djupare ner i skiten.
Att DN mörkar som dom uppenbart har gjort är illa nog. Men deras beteende nu efteråt är ännu mer vidrigt. Galna konspirationsteorier & äcklig personlig vendetta gör att dom framstår som närmast monstruösa.

Per Engdahl, Klas Lund & andra har försökt, men dom är ju bara rena amatörer. Ingen i svensk historia har gjort mer för att underblåsa antisemitism än Wolodarski & Bonniers.
Citera
2016-01-14, 22:07
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det måste hända något nu.... Detta är för stort-stort för att bara passera obemärkt och glömmas undan. Detta är fullt i klass med Sjukhusspionen, IB-affären och Fälldin/Geijers hor-affärer som hamnade i Carl Perssons säkskåp. Det sistnämnda var för övrigt också en snygg historia: Palme, dåvarande statsministern och vars minne vördas så högt, ljög helt fräckt för att skydda sig själv och förtroendet för politiker så därför lät han bilan gå över Calle P och Leif GW höll på att kasa med nedför stupet. Radarparet Bratt och Guillou sprack eftersom de positionerade sig på olika sidor i den affären (där för övrigt Peter Bratt förefaller ha varit den hederligare av de två).

Men men... En justitieminister och en statsminister som är hortorskar och delar luder med KGB-agenter och sovjetofficerare är ju ingenting och i det närmaste glömt idag. Inte heller då gjorde egentligen media sitt jobb till någon reda. Det är något väldigt sjukt, något nepotiskt och korrupt, där uppe i den tunna luften där samhällseliten plaskar runt på varandras middagar, går på samma föräldramöten, är med i samma bostadsrättsföreningar, deltar i samma galor och kalas och premiärer. Mediaadeln har täta band med politikerfrälset och tjänstemannakulakerna, minsann.

Uppstickarslödder som Frick sätter man Researchgruppen och -om han inte passar sig; de mer fysiskt benägna aktivisterna i svarta gardet på. Gräv fram lite smuts som någon bloggare får klämma ur sig, kör det på twitter, så hamnar det på facebook där idoler och namnkunnigt folk kan dela och gilla och så har man spunnit sig undan problemet!

Hur länge tror ni man låter Vingmutter-Wolo hållas där i finrummet innan det börjar lukta allt för mycket? Klarar han mer skit? Den utomsvenska uppmärksamheten är ju minst sagt besvärande. Speciellt när det kommer från våra brödrafolk i Finland, Danmark och Norge... Fast, det är ju klart, de är ju pseudonazister och skåpsrasister allihop! Inte fint folk som vi!

Jävla. As.

Det kommer inte hända ett skit... snart står kroknäsan där i TV igen och uttalar sig kritiskt om Sveriges erkännande av Palestina eller om allergimärkningen på svenska livsmedel. Absolut nada kommer att drabba Wolodarski.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in