Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-12, 02:02
  #1
Medlem
TarzansFarsas avatar
Ni som kan växa ett bra och stabilt skägg. Hur förändrades erat liv jämfört med rakat och skägg? Blir ni bemött på ett annat sätt, kollar kvinnor på er helt annorlunda när ni har skägg än när ni är rakade? Får ni mer respekt? Blir ni mer självsäkra på er själv när ni har skägg?

Mvh skäggentusiast
Citera
2016-01-12, 04:01
  #2
Medlem
Jag blev misshandlad av rasistiska feminister som trodde att jag var en arab.
Citera
2016-01-12, 22:40
  #3
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Ni som kan växa ett bra och stabilt skägg. Hur förändrades erat liv jämfört med rakat och skägg? Blir ni bemött på ett annat sätt, kollar kvinnor på er helt annorlunda när ni har skägg än när ni är rakade? Får ni mer respekt? Blir ni mer självsäkra på er själv när ni har skägg?

Mvh skäggentusiast

Min bestämda åsikt är att skägg är något som hipsters alt. andra människor med lägre socioekonomisk bakgrund är bärare av. Du ser exempelvis inte särskilt många bankmän med skägg, men desto fler lastbilschaufförer.

Min åsikt grundar sig på att jag tycker det ser otroligt ovårdat ut, men framför allt att bärarna på något sätt tror att de är fräcka i sitt skägg och att andra ser upp till dem. Personligen ser jag skägg som en mask för en osäker människa. Är man seriös har man inget behov av att hävda sig genom att vägra klippa sig och spara till tofs eller raka sig.
Citera
2016-01-13, 01:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Min bestämda åsikt är att skägg är något som hipsters alt. andra människor med lägre socioekonomisk bakgrund är bärare av. Du ser exempelvis inte särskilt många bankmän med skägg, men desto fler lastbilschaufförer.

Min åsikt grundar sig på att jag tycker det ser otroligt ovårdat ut, men framför allt att bärarna på något sätt tror att de är fräcka i sitt skägg och att andra ser upp till dem. Personligen ser jag skägg som en mask för en osäker människa. Är man seriös har man inget behov av att hävda sig genom att vägra klippa sig och spara till tofs eller raka sig.

Shit vad du är trångsynt. Du har nog vuxit upp med det perfekta sims livet, men egentligen har du ingen koll på verkligheten.

On topic:
Både min karriär (jobbar inom ekonomi) och liggfaktor ökade markant. Men då måste jag påpeka att jag inte har ett ovårdat tomteskägge.
Citera
2016-01-13, 13:30
  #5
Medlem
SSG90s avatar
Ja alltså när jag menar skägg pratar jag om allt längre än 2-3cm, inte vanligt tunt skägg.
Citera
2016-01-14, 11:05
  #6
Medlem
mrtowlies avatar
Det kanske var inbillning men jag kände att jag behandlades med mer respekt av andra män när jag hade skägg. Dessutom kände jag mig mer "vuxen" och som en man. Jag "lider" av ett rätt ungt, rynkfritt anlete för min ålder (runt 35) så det var skönt att slippa "baby face"-känslan.

Tjejerna reagerade blandat. Vissa tyckte det var sexigt och manligt, andra tyckte jag såg bättre ut utan skägg. Det var inget som berörde mig dock, skägg är en personlig sak och inget man skaffar för att göra andra glada.

För närvarande kör jag slätrakat då jag söker jobb aktivt. Det krävs ett extremt fylligt och välvårdat skägg för att det ska funka med kostym och inte vara en nackdel och ett sådant skägg får jag dessvärre ej, jag får ett krulligt vikingaskägg
Citera
2016-01-14, 17:26
  #7
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Min bestämda åsikt är att skägg är något som hipsters alt. andra människor med lägre socioekonomisk bakgrund är bärare av. Du ser exempelvis inte särskilt många bankmän med skägg, men desto fler lastbilschaufförer.

Min åsikt grundar sig på att jag tycker det ser otroligt ovårdat ut, men framför allt att bärarna på något sätt tror att de är fräcka i sitt skägg och att andra ser upp till dem. Personligen ser jag skägg som en mask för en osäker människa. Är man seriös har man inget behov av att hävda sig genom att vägra klippa sig och spara till tofs eller raka sig.

Wow, har du växt upp under en sten eller i en bubbla?
Finns säkert en del med skägg som tror att dom är fräcka eller är osäkra men nu kan jag bara prata för mig själv. Anledningen att jag har skägg är för att jag tycker att det är snyggt, inget annat.
Jag ser det som en del av mig, då ingen i min närhet kan tänka mig utan skägg.

Varför skulle man hävda sig för att man vill ha skägg och/eller långt hår? Det låter så orimligt att jag mest skrattar åt det
Citera
2016-01-14, 17:31
  #8
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Livet förändrades inte alls, i varje fall inte vad jag vet.
Skägget fyller nog 30 år i år.

I ärlighetens namn har jag bara låtit det växa av, ren och skär, bekvämlighet.
Citera
2016-01-14, 20:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Ni som kan växa ett bra och stabilt skägg. Hur förändrades erat liv jämfört med rakat och skägg? Blir ni bemött på ett annat sätt, kollar kvinnor på er helt annorlunda när ni har skägg än när ni är rakade? Får ni mer respekt? Blir ni mer självsäkra på er själv när ni har skägg?

Mvh skäggentusiast

Riktigt getskägg har jag aldrig haft. Men jag har väldigt tät och grov skäggväxt (brunett)
Jag fick både komplimanger av såväl kvinnor som manliga vänner om hur bra jag passar i skägg.
Mer blickar av "seriösare" kvinnor.. Jag är 28 år gammal och jag fick mer folk i min egen ålder som tittar. Medan är jag rakad med kniv och klär mig som jag brukar så brukar jag i regel dra till mig lite yngre tjejer... Inte 18 åringar eller så. Men tjejer som är ett par år yngre än mig själv.


Just nu har jag varken eller.. Har inte rakat mig med hyvel på säkert 6 månader. Men jag kör med rakapparat varannan dag typ.. Har lite stubb men inte mer än så.. Gillar inte att se 3 år äldre ut pga skägg :P
Citera
2016-01-14, 21:16
  #10
Avstängd
Petter-Niklassons avatar
Bortsett från att skägget kliade så mycket att jag blev tvungen att raka av det? Inte mycket, faktiskt.
Citera
2016-01-15, 14:10
  #11
Medlem
OnkelReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Livet förändrades inte alls, i varje fall inte vad jag vet.
Skägget fyller nog 30 år i år.

I ärlighetens namn har jag bara låtit det växa av, ren och skär, bekvämlighet.
Samma här, bekvämlighet is the shit. Men det är mer 25 år. Eller tog förresten bort allt för typ 10 år sedan. Mina kompisar kände inte igen mig utan kollade konstigt när jag hejade. Kände inte igen mig själv heller. Kunde inte ta mig själv på allvar när jag såg ut som en fjant. För mig tror jag skägget hjälper då jag annars har ett rätt ungt utseende som inte speglar min insida som är en gammal gubbe.
Citera
2016-01-15, 14:13
  #12
Medlem
Ingen aning, har väl rent krasst inte rakat mig sen jag fick skäggväxt utan mest trimmat till det lite med jämna mellanrum för att det inte ska stå åt precis alla håll.

Någon negativ effekt kan jag väl inte säga att det haft iallafall, och det skulle onekligen kännas rätt märkligt utan, lite som att bli av med en arm eller nått.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback