• 1
  • 2
2016-01-13, 19:13
Medlem
Tjenare alla!

Jag har börjat snusa nyligen och mår illa varje gång, jag tänkte att det kanske går över ifall jag har kvar den tills jag spyr men gjorde aldrig det. Jag undrar hur lång tid det tar innan illa måendet släpper?
Citera
2016-01-13, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan00
Tjenare alla!

Jag har börjat snusa nyligen och mår illa varje gång, jag tänkte att det kanske går över ifall jag har kvar den tills jag spyr men gjorde aldrig det. Jag undrar hur lång tid det tar innan illa måendet släpper?

Efter några ggr. Sen är det ljuvligt. Svenskt kulturarv.

Har snusat lös i snart 20 år, still in deep love!
Citera
2016-01-13, 19:16
Medlem
James91s avatar
Sluta om du mår så illa. Omöjligt för oss att säga exakt hur lång tid det tar att gå över för dig men skulle väl tippa på mellan 4-24 dagar.
Citera
2016-01-13, 19:16
Medlem
Attunes avatar
Varför vill du ens börja, till att börja med? Du mår illa av skiten men vill ändå fortsätta i hopp om att det slutar, som om det skulle vara något positivt.

För att svara på din fråga, hur lång tid det tar vet jag inte, men du bör kunna snusa utan att må illa efter ett tag.
Citera
2016-01-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Varför vill du ens börja, till att börja med? Du mår illa av skiten men vill ändå fortsätta i hopp om att det slutar, som om det skulle vara något positivt.

För att svara på din fråga, hur lång tid det tar vet jag inte, men du bör kunna snusa utan att må illa efter ett tag.
Tycker att det är bättre med snus än att börja röka
Citera
2016-01-13, 19:20
Medlem
Attunes avatar
Citat:

Eller så är man smart och låter bli båda?
Citera
2016-01-13, 19:31
Medlem
Citat:
Tjenare alla!

Tar några dagar.
Citera
2016-01-13, 19:32
Medlem
getbusys avatar
Kommer ihåg när jag tog min första prilla, ojoj. Hela jorden börja snurra och sen kom kaskad spyan.
Ha inte inne snusen så länge de första gångerna,utan fasa in dig i det. Tar nog några dagar, men det är grovt beroendeframkallande tänk på det
Citera
2016-01-13, 19:34
Medlem
Citat:

OK, förstår men röka är dyrt och du får KOL. Kanske inte på en gång, men förr eller senare.

Snusa, du får besvär med tänderna som kommer att lossna och lungorna far åt helvete.
Dyrt är det också.

Bättre att vara utan snus och röka ?

Köp nikotin tuggummi på apoteket och sluta för gott, bättre om du åker på en resa eller köp något till dig själv. Var stolt och rökfri. Luktsinnet blir kanon kan jag lova.
Citera
2016-01-13, 19:37
Bannlyst
Köp mildare snus så kanske du inte mår illa?
Citera
2016-01-13, 19:38
Bannlyst
Börja inte snusa. Du gynnar rika araber med tobaksplantage. Din hälsa verkar vara av sekundär art, så du får själv välja om det är ett hållbart argument också.
Citera
2016-01-13, 19:45
Medlem
jamescarters avatar
Kan du utveckla "mår illa", vad är det du känner? huvudvärk? yr? ont i halsen? kväljningar? och vad är det för snus du snusar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in