2016-01-12, 04:33
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men framför allt Arminas Pileckas, en invandrad 15-årig balt i Broby som fick plikta med sitt liv, när han skulle försvara några "svenska" tjejer från en blattes närmanden.

Tror när detta uppdagas, kommer SD öka med flera %, framför allt bland kvinnor!

Med tanke på att detta var i en skolmiljö och dessutom att etniciteten på GM kommer mörkas men ändå sippra fram blott med mun till mun-principen och inte via media så kan kvinnorna få rejält med griller i tankeverkstan och därmed känna sig ännu mer otrygga med invandringen. Dessa incidenter slår rakt i solarplexus på alla föräldrar, även mig.

Många i tråden har varnat för att dessa monstruösa volymer kommer skapa oreda och otrygghet lång tid framöver och det är ju precis det vi ser början på nu.

Lägg på medias mörkning om Kalmars och Kungsans rapefugees och 30% är nu oliiidligt nära.

Du blyga reserverade svenskhet, allt är förlåtet, jag vill ha dig åter.

/RingRing
Senast redigerad av RingRing2014 2016-01-12 kl. 04:39.
2016-01-12, 08:01
Medlem
glimmandes avatar
SD borde öka pga den senaste tidens skriverier. Men jag tror inte att de når 30%.

Småpartierna ligger stabilt från undersökning till undersökning och kommer fortsätta att göra det. Så SDs nya röster kommer ifrån M och S i första hand.

M verkar skärpa till sig och kommer knappast att falla under 20%. S röstar sjukt stora kollektiv av pensionärer, offentliganställda och bidragstagare på och det kommer de fortsätta med. Så även här kan man tala om en hög lägstanivå. Säg nånstans mellan 20-25%.

Gissar att SD kommer ligga stabilt på runt 25% och bli största parti under bättre månader.
2016-01-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
SD borde öka pga den senaste tidens skriverier. Men jag tror inte att de når 30%.

Det beror på om det kommer att "väga över" i MSM eller ej. De händelser som redan rapporterats bör ge SD en boost på mellan 1 och 3 procentenheter. Men om det hela fortsätter och om 30 års mörkläggning exponeras för folket och det SD alltid sagt bekräftas tror jag SD lätt passerar 40%.

Citat:
Småpartierna ligger stabilt från undersökning till undersökning och kommer fortsätta att göra det. Så SDs nya röster kommer ifrån M och S i första hand.

Blir det riktigt turbulent i opinionen kommer sannolikt de små partierna förlora stort då folk traditionellt tyr sig till de stora alternativen i sådana tider. Man vill inte lägga sin röst på ett parti som kanske hamnar under spärren.

Citat:
M verkar skärpa till sig och kommer knappast att falla under 20%. S röstar sjukt stora kollektiv av pensionärer, offentliganställda och bidragstagare på och det kommer de fortsätta med. Så även här kan man tala om en hög lägstanivå. Säg nånstans mellan 20-25%.

Att "förlåta" M och S nu vore som att en misshandlad kvinna förlåter sin misshandlade man efter 30 år av just misshandel. Jag tror inte svenska folket kommer glömma det otroliga svek de etablerade partierna perpetrerat mot Sverige så snabbt. Jag tror att om nu mörkläggningen exponeras på riktigt och invandringens kostnader och konsekvenser blir kända så kommer även de stora etablerade partierna att i princip gå under.

Citat:
Gissar att SD kommer ligga stabilt på runt 25% och bli största parti under bättre månader.

Givevis kommer Ipsos och de andra fuskinstituten att fortsätta leka med siffrorna och 25% kanske är rimligt ett tag om man räknar även dessa skojare. Men varför räkna med de som är så notoriskt dåliga på att förutspå SD?
2016-01-12, 08:21
Medlem
stalltips:

demoskop 24,6
2016-01-12, 08:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
SD borde öka pga den senaste tidens skriverier. Men jag tror inte att de når 30%. .

Jag skulle kunna tänka mig att SD inte fortsätter att öka i Senito och YouGov, men säkert i andra undersökningar - att resultaten blir lite mer homogena.
2016-01-12, 08:50
Medlem
Jag tror att det blir ett rejält skutt uppåt för SD i Februari och Mars, sen får vi vänta med nästa stora uppgång tills våren när kylan släpper och allt vad det för med sig.
Det kommer inte dröja nu innan 30% vallen är sprängd.
2016-01-12, 10:32
Medlem
SD kommer att skutta spikrakt när våren kommer, då har vi tiotusentals våldtäktsmän på gatorna som härjar fritt och tjejer som röstar på FI och S är de som kommer att drabbas.

Fast som vit svensk man så är allt mitt fel
2016-01-12, 10:38
Medlem
Alltid svårt att gissa hur utvecklingen går, men man kan nog vara tämligen säker på att SD inte backar.

Det har varit mycket skriverier sista veckorna efter senaste mätningarna och de har inte varit positiva. Frånsett id-kontrollen som ju fått kraftigt stöd i en annan undersökning av svenska folket, så har inte mycket hänt från regeringens eller sjuklöverns sida. De har inte agerat. De har fräckheten att peka på att invandringen har minskat, men det vet ju alla att det handlar om vintersäsongen. Trots detta är siffrorna för invandringen fortsatt höga med en årstakt kring 90-100.000 asylsökande.

Fokus har nu hamnat på sextrakasserierna vilket är en fråga som kvinnorna uppmärksammar och sjuklövern har inte riktigt ställt sig på kvinnornas sida utan mer inne på att fortsätta hata den vita mannen, att det är ändå vårt fel, att vi är värre.

Jag tror att om sjuklövern fortsätter på det spåret medan sextrakasserierna ökar och dokumenteras så kommer det börja röra sig i väljarkåren. Det är alltså kvinnornas tur att börja rösta SD när de inser hur grundlurade de blivit av sjuklövern.

Jag tror att SD ökar med någon halv procent närmaste 2-3 månaderna, men sen när det blir väldigt uppenbart till våren att sjuklövern har svikit så kommer en ketchupeffekt som för SD till över 35 % under sommaren.

Nu när SD börjar nå så stora siffror kan vi tala om något annat än ett folkuppror mot överheten.
Senast redigerad av endumbonde 2016-01-12 kl. 10:47.
2016-01-12, 11:22
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Om det är något jag har lärt mig av att följa den här tråden och SDs opinionssiffror så är det att opinionen är trögrörlig och att det finns en fördröjning i reaktionstiden bland folket.

Ta exempelvis i somras när vi ibörjan av sommaren fortfarande låg och skvalpade kring valresultatet trots att det vällde in invandrare. Sedan fick vi höga siffror som höll i sig medelst en extrem propagandakampanj från medierna, för att sedan få en dipp efter ett par månader och sedan tillväxt igen.

Jag vill hävda att händelser sätter ordentliga avtryck i svensk opinion först efter 1-2månader. Så jag tror att övergreppen i Köln och medias mörkläggning av Stockholmsfestivalen kommer ge ett ordentligt uppryck i opinionen men först i februari-mars.

Jag gissar på att SD ökar med omkring +0.5 den här månaden i mätningarna för att sedan få 30+ procent i sentio och yougov senast i mars.

Håller helt med. Den tillväxt som hittils skett har, om man räknar samman samtliga institut, sällan inneburit några gigantiska skutt utan det rör sig om att medelvärdet istället fortsätter uppåt. De stora ökningarna ser man istället om man börjar titta på hur det ser ut i intervaller om 3 månader.

Något som också är knepigt är att de olika opinionstitutens siffror verkar ha en inbyggd tröghet även för upp- och nedgångar. Då särskilt när det kommer till SD, M och S. Rent konkret kan man se att det uttrycks i att något av dessa tre partier alltid, oavsett institut, alltid ter sig väldigt trögrörligt trots att andra institut kan visa på stora upp- och nedgångar för samma parti under samma undersökningsperiod.
2016-01-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Håller helt med. Den tillväxt som hittils skett har, om man räknar samman samtliga institut, sällan inneburit några gigantiska skutt utan det rör sig om att medelvärdet istället fortsätter uppåt. De stora ökningarna ser man istället om man börjar titta på hur det ser ut i intervaller om 3 månader.

Något som också är knepigt är att de olika opinionstitutens siffror verkar ha en inbyggd tröghet även för upp- och nedgångar. Då särskilt när det kommer till SD, M och S. Rent konkret kan man se att det uttrycks i att något av dessa tre partier alltid, oavsett institut, alltid ter sig väldigt trögrörligt trots att andra institut kan visa på stora upp- och nedgångar för samma parti under samma undersökningsperiod.

Dels ska ju händelser spridas i media, sen ska det spridas till att bli vardagssamtalen, sen ska folk fundera, sen ska folk ta steget, kanske oftast med hjälp av någon bekant, och sen så laggar ju själva mätningen tills det publiceras några veckor extra på det.

När man diskuterar i denna tråden så läggs det kanske för stor vikt vid det första steget. Dvs när det händer saker som det skrivs artiklar om i tidningarna. Men väldigt många människor lever ju ett väldigt apolitiskt liv, tittar på TV4 nyhetsmorgon, och har en mer grovkornig och vinklad bild från det mediala bruset.

Jag resonerar mer att det just nu inte finns något som säger att SDs trend skulle vända. Det finns inget inom SD som pekar på att deras politik inte skulle tilltala en majoritet av folket. Det finns heller ingen ny information, oavsett område inom politik, kultur, filosofi eller ens moraliska aspekter i flyktingfrågan, som kan läggas fram som skulle gynna SDs motståndare i dagens läge.
Det enda de länge har haft är ju skönmålning (för att påverka steg 1) stigmatisering (för att påverka steg 2), upprepade lögner och statistik (för att påverka steg 3), och sen personangrepp, epitet och "EXPO-utbildning" (för att påverka steg 4) för att ingen ska ta steget till SD.

Folk röstar på gamla partier av tradition, samt av felaktig stigmatiserande information. Det är synd. Men båda dessa sakerna gör samtidigt att SDs nya väljare inte heller vänder tillbaka tills alla övriga partiers image har förändrats helt.

Allt vi ser på twitter från vänstern fungerar ju egentligen bara som ett skådespel där vi får en humoristisk inblick i den kognitiva dissonansen.

Verkligheten tröskar däremot på.
Senast redigerad av Reflector 2016-01-12 kl. 15:51.
2016-01-12, 17:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Man tycker att den senaste veckans skriverier borde sätta lite fart på tjejerna i opinionen. Det är dags nu för dem att välja väg. Antingen låter vi utvecklingen fortgå och vi får ett mörkt samhälle där sexuella trakasserier på offentliga platser blir vardagsmat (ungefär som i Egypten). Eller så försöker vi vända på utvecklingen.

Det är dags för tjejerna att inse att dagens vänsterfeminister är falska feminister. De må säga vackra ord i sina tal, men i handling så visar de att de vill försämra för Sveriges tjejer. De är för en stor invandring från MENA och Afrika och för islamisering av Sverige. Det krävs väl ingen större tankeverksamhet för att inse vad det innebär för feminismen och jämställdheten och tjejers frihet på sikt.

Vi får hoppas att 2016 blir året då tjejerna börjar strömma till SD på allvar. Då kan det bli upp till 30% innan året är slut!
2016-01-12, 18:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Småpartier är notoriskt svåra att mäta, KD ligger under 4%, FP dansar strax ovanför. Båda dessa partier kommer behöva rätt stora skaror M väljare för att överleva.
Frågan är varför borgerliga väljare skulle göra det om allahiansen inte länge är ett enhetligt alternativ.
C har allinierat de tre övriga genom sitt extrema asylbidragskramande.
S kommer att sjunka ned mot 20 %, 25 % når man inte då dagens regering har varit sällsynt usel och fortsätter prestera dåligt.

SD kommer nå 30 % under 2016 och klättra vidare mot 35 % 2017, sen är frågan om man når 40 % 2018? Inte omöjligt, aldrig har 7 klövern varit så bleka i sin framtoning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in