Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 22:17
  #601
Medlem
Einsatzleiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Från fb


GM verkar ju vara känd som ett riktigt svin.. skandal att ingen vuxen har agerat!?
Det var väl en neger? Ingen som vågar säga till dom inte, man vill ju inte bli kallad för rasist.
Citera
2016-01-11, 22:17
  #602
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Den 14-årige GM är inte straffmyndig. Kommer han bara släppas efter att polisen har förhört honom?

Nix, socialtjänsten har tagit hand om honom. Han är omhändertagen som det heter.
Så det blir inget större efterspel för den här gärningsynglingen.
Citera
2016-01-11, 22:17
  #603
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om du tycker att det är extremt viktigt att få fram GM:s namn så kan du fråga hans klasskamrater på Facebook.
Nej, de har det nog redan jobbigt som de har det med tanke på sin klasskamrats bortgång, och man ska inte tjata på dom. Dock tacklar alla sorgen på olika sätt och rent spontant känns det som att någon vanligtvis kanske hade velat prata offentligt om det hela. Dock blir ju detta offentligt i FUP så man behöver ju inte stressa.
Citera
2016-01-11, 22:18
  #604
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Men vad i helvete. Fan vad arg jag blir. Man kan inte ens lämna sina barn i skolan längre och känna sig trygg.

När jag gick i skolan, vilket inte var så jävla länge sedan, då var man rädd för att bli påkommen med att smygröka och få ett samtal hem av rektorn. Nu ska man alltså behöva gå omkring och vara rädd för att bli antastad, våldtagen och mördad. Fy fan !

När ska det här folket se vad flyktingsituationen gör med vårt land?! Det blir fan hemskolning för min unge om inget förändras snart.

Vila i frid unge man. Alla mina tankar går till anhöriga.


Jag kan definitivt relatera. Och det var knappast länge sedan jag var 14-15 år, typ 10-13 år sedan. Precis som på din tid så var alla tonåringar rädda för att bli påkomna att de smygröker osv. Jag har aldrig hört om någon mord, våldtäkt osv. Vad är det för fel på ungar idag?
Citera
2016-01-11, 22:18
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einsatzleiter
Nära vän till BO skrev att det var en invällare som var GM, men ville inte skriva något mer.

Jag gissar på en sandneger, med andra ord någon från MENA
Citera
2016-01-11, 22:19
  #606
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Nej, de har det nog redan jobbigt som de har det med tanke på sin klasskamrats bortgång, och man ska inte tjata på dom. Dock tacklar alla sorgen på olika sätt och rent spontant känns det som att någon vanligtvis kanske hade velat prata offentligt om det hela. Dock blir ju detta offentligt i FUP så man behöver ju inte stressa.

FUP? "14-åringen" är inte ens straffmyndig så därav lär det väl heller inte bli något FUP...
Citera
2016-01-11, 22:19
  #607
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, socialtjänsten har tagit hand om honom. Han är omhändertagen som det heter.
Så det blir inget större efterspel för den här gärningsynglingen.

Ptja säg inte det, eftersom den han mörda var av baltiskt ursprung kan det hända något oförutsägbart.
Citera
2016-01-11, 22:20
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Nej, de har det nog redan jobbigt som de har det med tanke på sin klasskamrats bortgång, och man ska inte tjata på dom. Dock tacklar alla sorgen på olika sätt och rent spontant känns det som att någon vanligtvis kanske hade velat prata offentligt om det hela. Dock blir ju detta offentligt i FUP så man behöver ju inte stressa.

Blir det verkligen offentligt i FUP? Med tanke på att GM är 14 år.
Citera
2016-01-11, 22:20
  #609
Medlem
HORJESUSs avatar
Antagligen ett ensamkommande flyktingbarn som va missnöjd.

Vad händer nu då. med tanke på den låga åldern lär det bara bli ett ungdomshem.
Utvisning borde va solklart kan man tycka.
Citera
2016-01-11, 22:21
  #610
Medlem
tyvärr är vår rektor inte så smart... Han gjorde inget..
från gruppen
Citera
2016-01-11, 22:21
  #611
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermit
Jag har ju sagt innan Ach*ed i förnamn... vet ej efternamn.

Vilket land kommer Achmed från?
Bor han på ett Ensamkommande hem eller har han föräldrarna med sig här i Sverige?

Berätta allt du vet om Achmed.
Citera
2016-01-11, 22:21
  #612
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
FUP? "14-åringen" är inte ens straffmyndig så därav lär det väl heller inte bli något FUP...

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Blir det verkligen offentligt i FUP? Med tanke på att GM är 14 år.
Oj, tänkte inte på det. Sorry!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback