Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 09:04
  #25
Medlem
FruLibertass avatar
RIP David!


Jag är en stor Bowie fan. Jag lyssnade på nya skivan Black Star i helgen men tyckte att skivan var lite väl mörk. Men hans bortgång sätter ju skivan i ett helt nytt perspektiv. Nästa gång jag lyssnar på den kommer nog tårarna att rinna...


/J
Citera
2016-01-11, 09:06
  #26
Medlem
whatyouknows avatar
De börjar trilla av pinnen nu, de som satt avtryck hos oss genuint musikintresserade som bojkottar dagens skräp. Mycket tråkigt, den senaste plattan blir ännu mer speciell nu....

Vila i frid, bäste David!
Citera
2016-01-11, 09:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSource
Skriver SvD i sin artikel. En ikon. Vila i frid.

Länk: http://www.svd.se/sangaren-david-bowie-ar-dod/om/kultur

Vad kommer vi minnas honom för?
Framförallt för filmen "Christiane F - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo" med hans medverkan och soundtrack.

Heroes/Helden:
https://www.youtube.com/watch?v=mG6sXLQwlJU

Det är väl ungefär min anknytning till hans musik.

Plus några hits till.

"China Girl" hade ju en rätt sexig video som snurrade på MTV när det begav sig.
Citera
2016-01-11, 09:14
  #28
Medlem
oldeubois avatar
Där ser man. Lyssnade igenom hans nysläpp i fredags och var imponerad över att han fortfarande kändes aktuell. Detta lär bli ett av årets tråkigaste bortgång.
Citera
2016-01-11, 09:15
  #29
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f43rtf3f
Äntligen! Det var "switchers" som Bowie som hjälpte till att sprida HIV till den normala befolkningen

Skulle tippa på att du har spritt lika mycket HIV som Bowie då han inte var smittad.

Det är viss skillnad mellan att dö av Cancer och sprida HIV...
Citera
2016-01-11, 09:15
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Det känns ju helt absurt. 69 år. Det är ju ingen ålder. Jag blev helt paff, vadå död?

Frid över hans minne. Mycket musik blev det.

Ja inte bara mycket musik, mycket bra musik. Tack Bowie för den magi du lämnat kvar på jorden, som kommer leva länge länge i våra hjärtan.
Citera
2016-01-11, 09:18
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Skulle tippa på att du har spritt lika mycket HIV som Bowie då han inte var smittad.

Det är viss skillnad mellan att dö av Cancer och sprida HIV...
där har du nog fel eftersom jag aldrig uppmuntrat en sån livsstil varken i handling eller ord
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Men de kunde göra det till väldigt bra musik i af!
som sagt, bieber är kvar. det finns gott om andra homoerotiska feminiserade popikoner för framtidens västerländska ungdomar
Citera
2016-01-11, 09:19
  #32
Medlem
fernebos avatar
Blev lätt chockad när jag såg flashen. Ingen verkar ha vetat att han var sjuk. Så tråkigt. Den kanske allra störste rockikonen är borta.
Citera
2016-01-11, 09:22
  #33
Medlem
Voodooprastens avatar
Väldigt trist!

Snart när alla musiklegender har trillat av pinn kan vi nog även räkna med en död musikindustri.
Eller iaf en själlös... Dagens skitartister inom alla genrer kommer aldrig att kunna mätas med de stora talangerna.
Citera
2016-01-11, 09:24
  #34
Medlem
Karmans avatar
Trist besked. Visste inte att han var sjuk.

Utan att vara något jättefan, så är det trots allt på otaliga fester som Bowie rullat i bakgrunden genom åren. Bowie var en del av min uppväxt. Så vila i frid David Bowie!

Här är förresten mitt favoritalbum! Ett mästerstycke och inte så ofta spelat, tror jag:
https://www.youtube.com/watch?v=WsELFp6s-lo
__________________
Senast redigerad av Karman 2016-01-11 kl. 09:30.
Citera
2016-01-11, 09:29
  #35
Medlem
emaptis avatar
Har aldrig varit något fan av hans musik, visst att man matats med hitsen men har aldrig köpt eller ägt ett Bowiealbum, Det blev något fel i tonåren för mig, såg Christiane F vid fel sinnestillstånd och efter det så associerar jag Bowie med den känslan. Men jag är fullt medveten om hur stor han varit både för musiken, andra musiker och inspiration för annat än musik(klädstil, androgynitet mm).

Alla som var stora när musiken slog igenom är runt 70 eller äldre, bara att vänja sig att dom går bort nu.
__________________
Senast redigerad av emapti 2016-01-11 kl. 09:32.
Citera
2016-01-11, 09:31
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSource
Skriver SvD i sin artikel. En ikon. Vila i frid.

Länk: http://www.svd.se/sangaren-david-bowie-ar-dod/om/kultur

Vad kommer vi minnas honom för?

Så fruktansvärt att höra. Ja, jag kommer alltid tänka på Major Tom, här flyter jag omkring i en konservburk - planet Earth is blue and there´s nothing I can do... Han var väldigt bra på att skapa berättelser, bilder i huvudet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback