Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-27, 13:59
  #61
Medlem
Weckheczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Installera båda tar ju inte ut all prestandan.. det finns ju bättre sätt att höja prestandan t.ex. med OneTab.

Dessutom kan Adblock och uBlock krocka och ev. slå ut varandra så ingen av dem fungerar under vissa omständigheter.
Citera
2015-12-30, 15:39
  #62
Medlem
tankgirl85s avatar
Är det ok att passa på att fråga hur man gör med Android? Vad för app tar kål på annonser i utube och chrome? Har en Samsung tab om det har betydelse..
Citera
2015-12-30, 17:56
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankgirl85
Är det ok att passa på att fråga hur man gör med Android? Vad för app tar kål på annonser i utube och chrome? Har en Samsung tab om det har betydelse..
Firefox på Android därför tillägg finns och då kan du installera uBlock Origin.
Citera
2016-01-01, 04:11
  #64
Medlem
lighten-ups avatar
Wow, vilken tråd!
Ska fixa uBlock origin så snart jag kan!
Citera
2016-01-05, 02:17
  #65
Medlem
tankgirl85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Firefox på Android därför tillägg finns och då kan du installera uBlock Origin.

Okej! Vet du om det finns för Youtube på Galaxy?
Citera
2016-01-09, 15:04
  #66
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Vad är skillnaden på bägge?

Jag har sett både på reddit och fb där man säger att ublock origin är annons blockerings verktyget som gäller. Ublock har jag knappast hört talas om.
Ublock är mycket skönare tycker jag, men framförallt så är Ublock mer "un-detected".
Citera
2016-01-11, 04:51
  #67
Medlem
grisafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Helt klart uBlock som gäller. Den är snabbare och är resurssnål, dessutom har den fler funktioner än själva Adblock.

uBlock är också open source med en aktiv utveckling, sist jag kollade så såldes Adblock till en anonym köpare så inget att lita på kanske.
Körde tidigare Adblock men var ändå mycket reklam som slapp igenom.. Jag kör nu uBlock Origin (vet inte om det är samma som vanliga uBlock?) tillsammans med Ghostery och BetterPrivacy i Firefox och har aldrig ett enda popup-fönster eller nån reklam någonstans.

Kör också i Firefox att den inte sparar historik eller någonting, det underlättar kanske också..
Citera
2016-01-11, 10:04
  #68
Medlem
nutsies avatar
Kör adblock och håller med om att småreklam kan komma igenom vid enstaka tillfällen annars inga anmärkningar.
Citera
2016-01-11, 12:57
  #69
Medlem
Jag använder adblock men jag tycker att den generellt fungerar lite bättre på min mac. Där finns bland annat funktioner för att blockera specifika element manuellt. Har aldrig lyckats hitta det i Windows. Hojta gärna till om det går (och fungerar bra).
Citera
2016-01-11, 13:32
  #70
Avstängd
LysergicZeros avatar
Använder Adblock + ADblock plus med Opera.
Fungerar kanon.

Men.. jag är rädd för den dagen Google tänker avaktivera supporten till adblock på youtube.
De har redan kommit igång med youtube red i USA. Rätt säkert att ni alla använder YT oxå och fruktar detta.

Ads are involving.
Citera
2016-02-08, 16:50
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag använder adblock men jag tycker att den generellt fungerar lite bättre på min mac. Där finns bland annat funktioner för att blockera specifika element manuellt. Har aldrig lyckats hitta det i Windows. Hojta gärna till om det går (och fungerar bra).

Finns om i ublock iaf men du måste nog initiera 'advanced mode'. Supersvårt att starta genom att klicka i en ruta iirc och starta om.
Citera
2016-02-08, 17:03
  #72
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag använder adblock men jag tycker att den generellt fungerar lite bättre på min mac. Där finns bland annat funktioner för att blockera specifika element manuellt. Har aldrig lyckats hitta det i Windows. Hojta gärna till om det går (och fungerar bra).
Element Hiding Helper for Adblock Plus men jag tycker att du borde byta till uBlock Origin istället och avinstallera Adblock Plus. Att dölja element manuellt är dessutom med från start i uBlock Origin; det är bara trycka på »Gå till elementväljarläge«-knappen (jag minns inte vad den saken som knappen föreställer heter ).

Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Använder Adblock + ADblock plus med Opera.
Fungerar kanon.

Men.. jag är rädd för den dagen Google tänker avaktivera supporten till adblock på youtube.
De har redan kommit igång med youtube red i USA. Rätt säkert att ni alla använder YT oxå och fruktar detta.

Ads are involving.
uBlock Origin skulle nog fungera bättre för dig; avinstallera alla andra annonsblockerare och kör endast med denna. Jag tycker att uBlock Origin blockerar annonser bättre och dessutom så tycker åtminstone jag att den döljer tomma ytor – som tenderade dyka upp med Adblocker Plus – bättre, så att jag inte känner behovet av att använda elementväljaren till uBlock Origin i lika stor utsträckning som jag kände behovet av att använda Element Hiding Helper när jag körde Adblock Plus. Opera bygger numera på Chromium, vilken också Google Chrome bygger på, så det är bara att installera uBlock Origin från Chrome Web Store.
__________________
Senast redigerad av NixYO 2016-02-08 kl. 17:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback