2016-01-10, 23:32
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Nja, artikeln, om det kommer, lär dyka upp imorgon. Han skrev nedanstående tweet för fyra timmar sedan.
Jo, men tweeten skrev han om jag minns rätt inom ett par minuter efter att DN släppte sina artiklar. Han kan inte ha hunnit läst DNs texter och skrivit en tweet på den tiden.

Hoppas verkligen att han har något fett att släppa!
Senast redigerad av brainoverflow 2016-01-10 kl. 23:39.
Citera
2016-01-10, 23:33
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Imorgon kan han trängas i TV -soffan med andra stora aktörer i denna soppa. Det ska bli härligt att se ett helt gäng skamfilade personer sitta och bortförklara sig.

Äntligen rör det på sig.
Danielsson är en ytterst osympatisk sossepolitruk här, men är det inte helt i enlighet med medial dramaturgi att den "fascistiska" polisen blir strykpojke när det är de fina Stasijournalisterna som mörkat?
Citera
2016-01-10, 23:33
Medlem
Kul kul när olika politiska korrektheter krockar. Offertänk mot "ensamkommande" vs kvinnofrid.
Det vanliga trixet med att ändra fokus från det som hänt ( det handlar om kön inte etnicitet) och relativiseringar (svenska män är inte bättre) fungerar inte i detta speciella fall.

De skrivkulier som agerat efter ovanstående när det gäller Köln, Kalmar osv får anses överspelade, nu när frågeställningen handlar om DN:s och polisens agerande. Detta i ett land med många ilskna föräldrar till döttrar i de lägre tonåren och alla de som håller den opolitiserade rättsstatens fana högt.

Vi får hoppas på kattrakande mellan polis och DN, krav på avgångar och giftiga artiklar från journalister, statsvetare och jurister med integritet.

Löfven kommer säkerligen att uttala förtroende för Eliasson och Volodarski för sin personal med resultat att det politiskt/mediala etablissemanget sjunker ytterligare bland opinionen.

Mer än att någon mellanchef inom polisen ryker och att Hanna kanske tar en timeout lär inte ske men en föraning till en kommande apokalyptisk skadeglädje kan vi allt unna oss att känna, alltså.
Citera
2016-01-10, 23:34
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Detta borde få konsekvenser yrkesmässigt för pk-trollen på redaktionerna.

Skrämmande att 40-tals devisen "En svensk tiger" verkar ha återuppstått på DN-redaktionen.
Citera
2016-01-10, 23:34
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dagen då hela Sveriges mediekår drevar mot polisen för att de inte öppet redovisar invandrarbrottslighet! Så otroligt jävla bisarrt efter decennier av uppfostran till motsatsen genom drev mot minsta tecken på felaktigt signalement, uttalande eller register. Ska de lyckas få nån (förmodligen helt oskyldig) mellanchef avsatt nu också kanske?

Vilket fruktansvärt jävla släkte dessa medieägare, redaktörer och journalister utgör alltså.
Det finns en bra anledning för politruken att mörka pga hans åsikter.

Dock har han väl inte den goda smaken att avgå som polischefen i Köln.
Citat:
Dan Eliasson väckte i går kväll uppmärksamhet på Twitter. Strax efter klockan 22 skrev han på sitt Twitterkonto:...Men J Åkesson i debatt gör att jag kräks!”

http://www.svd.se/myndighetschef-kraks-over-akesson
Citera
2016-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är viktigt att dessa tidningar får upplysningar om hur det verkligen gick till & vilken äcklig roll DN har spelat.

Jag har själv hört av mig till flera tidningar i utlandet där jag har personliga kontakter.

Utmärkt!

Jag förutsätter att du syftar på en eller annan dansk journalist............de förefaller vara på hugget när det gäller svenska missförhållanden.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Någon som vet hur många tafsare som kickades ut av polisen under själva festivalen? Eftersom de visste om vad som försigick så borde dom rensat ut en hel del killar därifrån.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Jo, men tweeten skrev han om jag minns rätt inom ett par minuter efter att DN släppte sina artiklar. Han kan inte ha hunnit läst DNs texter på den tiden och skrivit en tweet på den tiden.

Hoppas verkligen att han har något fett att släppa!

Jag tror det är för mycket begärt att del två skulle släppas ikväll. Men samtidigt kan du ha rätt, DN:s offrande av polisen genom att lägga all skuld på dem kan Frick mycket väl inte ha räknat med.
Citera
2016-01-10, 23:36
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag tror det är för mycket begärt att del två skulle släppas ikväll. Men samtidigt kan du ha rätt, DN:s offrande av polisen genom att lägga all skuld på dem kan Frick mycket väl inte ha räknat med.
Hade han verkligen haft något kan man ju tycka att han borde släppt det direkt för att neutralisera DNs artikel.
Citera
2016-01-10, 23:37
Medlem
different_trips avatar
Någon som vet om någon utländsk tidning snappat upp något av denna soppan än?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Det finns en bra anledning för politruken att mörka pga hans åsikter.

Dock har han väl inte den goda smaken att avgå som polischefen i Köln.
Eliasson lär aldrig tillåtas avgå. Han är på samma sida som medierna. Det blir nån syndabock på mellannivå, om det blir någon. Eliasson blir hjälten som "vågar agera".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Någon som vet hur många tafsare som kickades ut av polisen under själva festivalen? Eftersom de visste om vad som försigick så borde dom rensat ut en hel del killar därifrån.
Över 200 enligt DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in