Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-28, 02:56
  #61
Medlem
Youresocools avatar
Kollade på S.O.S. igår på tv då jag inte sett den på över 15 år. Snacka om stel replikläsning av många av kvinnorna i den filmen.
Citera
2015-12-28, 03:25
  #62
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Bästa repliken är ju utan tvekan:

Vem fan gör det.

Efter att Stig har sagt till "invalido" att han inte tål starksprit.

Jag får säga att Berra med kompis är det roligaste radarparet på svensk tv. Pepes bodega.

Citat:
Ja, vad fan, man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig!


Jag har alltid trott att det var Loffe Carlsson som spelade Berra. Såg nu att det var Melander. Haft repmånad på hjärnan.
Citera
2016-01-04, 20:24
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, ettan och tvåan är bra resten är skit!
Kan det bero på att ettan och tvåan är rip-offs och de andra är egen producerade?
Les bronzés
http://m.imdb.com/title/tt0077276/
Les bronzés font du ski
http://m.imdb.com/title/tt0078907/
Citera
2016-01-05, 00:22
  #64
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kan det bero på att ettan och tvåan är rip-offs och de andra är egen producerade?
Les bronzés
http://m.imdb.com/title/tt0077276/
Les bronzés font du ski
http://m.imdb.com/title/tt0078907/
Har du sett de franska? Hur lika är de egentligen?
Jag har inte sett dem så är mycket nyfiken.

Stig-Helmer är ju en karaktär som Lasse Åberg säger sig ha skapat, han återfinns även i tidigare skapelser. Inte minst i Repmånad fast då med ett annat namn förstås. Så jag hoppas åtminstone att huvudpersonen i de franska filmerna skiljer sig från Stig-Helmer?
Citera
2016-01-05, 15:31
  #65
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ettan och tvåan är klart bäst - dom andra i serien ger jag inte mycket för.
Citera
2016-01-05, 16:02
  #66
Medlem
Sällskapsresan från 1979 är ju något av det bästa som någonsin producerats i Sverige. Hela upplägget som man själv känner igen från sina charterresor med Svenskt kaffe, ett gäng alkisar, ett gäng damer, och allt annat i övrigt, klockrent!

Att filmen fortfarande fungerar och gör att jag skrattar över 30 år senare får ses som en bonus.
Citera
2016-06-11, 23:40
  #67
Medlem
Hur har man spelat in scenen med ubåten i SOS? Jag menar när Ole och S Helmers ankare fastnar i ubåten under vattnet? Någon som vet?
Citera
2016-06-15, 17:08
  #68
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Har du sett de franska? Hur lika är de egentligen?
Jag har inte sett dem så är mycket nyfiken.

Stig-Helmer är ju en karaktär som Lasse Åberg säger sig ha skapat, han återfinns även i tidigare skapelser. Inte minst i Repmånad fast då med ett annat namn förstås. Så jag hoppas åtminstone att huvudpersonen i de franska filmerna skiljer sig från Stig-Helmer?
Jag har bara sett den första Les bronzés och visst är den något L.Å har tagit från, men jag vet inte om jag tycker att den är så lik att det kan kallas plagiat.
Citera
2016-06-15, 17:14
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Hur har man spelat in scenen med ubåten i SOS? Jag menar när Ole och S Helmers ankare fastnar i ubåten under vattnet? Någon som vet?


Ja dom visar fkstikst det i bakom kulisserna dokumentären.
Dom är nära land och båten dras med en bil i en sånn där bana man tar jpp båtar med.
Citera
2016-12-23, 21:33
  #70
Medlem
TV4 kör fyra sällskapsfilmer den här julen visst är dom bra men vad fan ingen förnyelse på TV4
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.NiceGuy
Denna film är ju verkligen underbar, en riktig klassiker! Driver med charterturister på ett genialiskt sätt. Sven Melander och Ted Åström är ju exceptionella! Man kan ju se den om och om igen, utan att tröttna.
Skulle vara kul med lite reflektioner om denna pärla. Vad tycker ni?
Citera
2016-12-26, 15:48
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
TV4 kör fyra sällskapsfilmer den här julen visst är dom bra men vad fan ingen förnyelse på TV4
Håller med, är det inte Sällskapsresan så är det Göta Kanal eller Jönssonligan.

Noll variation hos TV4.
Citera
2016-12-27, 10:18
  #72
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Håller med, är det inte Sällskapsresan så är det Göta Kanal eller Jönssonligan.

Noll variation hos TV4.

Billiga filmer att köpa in antar jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback