6 161 besökare online
1 035 849 medlemmar • 54 172 416 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Resor Europa Norden och Baltikum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Simpen45
Medlem
Simpen45s avatar
Säljer dom fortfarande sprit på taxfreen? på silja line?

Som sagt! jag och ett par polare ska åka med galaxy båten nu i helgen och undrar om dom en säljer alkohol i taxfreen på vägen lördagskvällen eller är det bara på tillbakavägen på söndagen som dom säljer dricka i taxfreen?

svengöran
Medlem
svengörans avatar
Galaxy är det inga problem att handla på då det bara är en transportfärja med nya passagerare i båda riktningarna.
Det är mig veterligen endast Viking som tagit bort försäljningen på utresan för att förhindra hyttdrickande.
Senast redigerad av svengöran 2015-07-22 kl. 20:38.

pawz
Medlem
Ganska säker på att det säljs sprit alla kvällar utom då club galaxy drar iväg. Det är ett speciellt event på utvalda onsdagar. Har för mig att det är stängt i tax free då.

Source: var anställd hos tallinksilja i kundtjänst så borde egentligen kunna detta. men 80% säker på att det var och är så. annars kan ni alltid använda chatten på deras hemsida för att fråga.
Senast redigerad av pawz 2015-07-22 kl. 20:50.

Simpen45
Medlem
Simpen45s avatar
okej! tack så jättemycket! blev lite rädd att vi skulle va tvungna att smuggla med oss egen dricka! helt bombsäkra så att man inte kommer dit och bli tvungen att pröjsa typ 1000kr för att bli onykter!

Gromgutten
Moderator
Gromguttens avatar
Infogade tråd i denna.

/Mod

2rs2pure
Medlem
2rs2pures avatar
När man bokar Viking Line, hur ser det sen ut på utdraget på banken? Står det datum för kryssningen eller dylikt? Eller står det enbart Viking Line eller något i det stuket?
Måste veta omgående.

Senast redigerad av 2rs2pure 2015-12-23 kl. 02:08.

morkfromork
Medlem
morkfromorks avatar
Nån som åkt umeå-vasa med rederiet som bröt sig ur silja, det verkar vara en kort tur, finns buss som plockar upp på andra orter och hur sker transport från hamnen till vasa ?

Han beskrivs som 30–35 år gammal, 175 cm lång, med något gulnade tänder, mörkblont bakåtkammat hår med vikar, kort helskägg och Oslo-dialekt.

tommih
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av 2rs2pure
När man bokar Viking Line, hur ser det sen ut på utdraget på banken? Står det datum för kryssningen eller dylikt? Eller står det enbart Viking Line eller något i det stuket?
Måste veta omgående.

Står inbetalnings datumet samt www.vikingline.se
iaf hos Nordea

KiimaKooma
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av morkfromork
Nån som åkt umeå-vasa med rederiet som bröt sig ur silja, det verkar vara en kort tur, finns buss som plockar upp på andra orter och hur sker transport från hamnen till vasa ?

Jag. 4h, på båten finns inte så mycket men en pub iaf och är det bra väder kan du gå ut på däck.

Angående transporten så avgår bussem från hamnen 15min efter båtens ankomst och tillbaka 1h före avgång från Vasa Centrum. Endast kontant, vet inte hur mycket det kostar men skulle gissa på typ 2-3€.

downbelow
Medlem
downbelows avatar
Visst är det så att man ej får köpa alkohol i taxfree på helgerna?(fredag-lördag) på utresan ifrån sthlm ?

Jonas1968
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av downbelow
Visst är det så att man ej får köpa alkohol i taxfree på helgerna?(fredag-lördag) på utresan ifrån sthlm ?
Den frågan går inte att svara på om du inte säger vilket rederi och båt det gäller. Detta varierar beroende på bolag och båt. Är väl mest restriktioner på typ Cinderella. Där är det ju också stört omöjligt att smuggla med eget. När jag åkte där sist så var det en kontroll med bagageskannrar precis som på en flygplats och dom som hade eget dricka fick det beslagtaget. På dom mera reguljära färjorna som går till Helsingfors, Tallinn och liknande brukar man alltid kunna handla även på kvällen.
Senast redigerad av Jonas1968 2016-03-23 kl. 14:23.

downbelow
Medlem
downbelows avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Jonas1968
Den frågan går inte att svara på om du inte säger vilket rederi och båt det gäller. Detta varierar beroende på bolag och båt. Är väl mest restriktioner på typ Cinderella. Där är det ju också stört omöjligt att smuggla med eget. När jag åkte där sist så var det en kontroll med bagageskannrar precis som på en flygplats och dom som hade eget dricka fick det beslagtaget. På dom mera reguljära färjorna som går till Helsingfors, Tallinn och liknande brukar man alltid kunna handla även på kvällen.

Viking line ( båten cinderella)

Jo jag har hört dom är väldigt hårda på kolla genom växor

Svara på ämne

Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Svara Topp Dela