2015-12-10, 07:25
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Mannen på Fanjunkarevägen nätverkar genom Google+ med båda sina inneboende, och de två nätverkar med varandra. Fanjunkarvägsmannen verkar vara någon slags kristen gubbe. Så jag skulle tro att han antingen var "god kristen" och lät invandrarna låtsas att de bodde där, eller också kanske de rentav bodde där fysiskt. Varför den ena inneboende sedan på pappret flyttade till den avlidne kan jag inte gissa.

Så jag tror nu att detta med de inneboendena är en kristen sammansvärjning, att de förser invandrare med adresser. Förmodligen utan att pengar är iblandande.

Detta har ju egentligen inget med något att göra, förutom att dessa svenska gubbar då haft någonslags personlig kontakt med invandrare. Det är ju inte annars vanligt att det sker i den generationen och i de supervita områden där de bor.

Mordet kan ju varit helt orelaterat till dessa kontakter, att det bara var en slump att just han blev mördad av invandrare (om de nu var av invandrare ens). Eller också kan det ju vara direkt relaterat, att något gick snett där på något vis och på så vis helt personligt.

Tiden får väl utvisa.
Detta verkar troligt. Spekulerar men var BO också kristen och kanske i samma församling. Skulle BO vara en god kristen och försöka tala eller avstyra något det högst troliga babbegänget håll på med?
Senast redigerad av skuggplutonen 2015-12-10 kl. 07:28.
Citera
2015-12-10, 08:32
Medlem
Parkeringen vid LIDL speciellt den nedre del där mannens bil hittades, har jag sätt hur man gör upp bilaffärer, samt för någon månad sedan såg jag hur flyktingar (illigala invandrare?)
Gjorde ett bilbyte där, detta var på kvällen, en bil full med flyktingar, skiftade bil och chaufför till en annan bil som stod och väntade på dem på parkeringen, de möttes upp där. Flyktingarna tittade sig oroligt omkring, när de bytte bil.
Det behöver inte ha något med fallet att göra, men mannnen kanske var i området för att möta någon på parkeringen, och så mötte han fel personer, som rånade honom.
Affären stänger tidigt, tror det är vid 19:00 tiden.
Citera
2015-12-10, 08:40
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Verkar röra sig om denna man.
https://m.facebook.com/bengt.bergman...73&fref=search
Citera
2015-12-10, 09:08
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobofast66
Parkeringen vid LIDL speciellt den nedre del där mannens bil hittades, har jag sätt hur man gör upp bilaffärer, samt för någon månad sedan såg jag hur flyktingar (illigala invandrare?)
Gjorde ett bilbyte där, detta var på kvällen, en bil full med flyktingar, skiftade bil och chaufför till en annan bil som stod och väntade på dem på parkeringen, de möttes upp där. Flyktingarna tittade sig oroligt omkring, när de bytte bil.
Det behöver inte ha något med fallet att göra, men mannnen kanske var i området för att möta någon på parkeringen, och så mötte han fel personer, som rånade honom.
Affären stänger tidigt, tror det är vid 19:00 tiden.
Tycker du ska kontakta polisen, dom kan avgöra om detta är intressant för utredning. Säkert har dom hyfsad koll på Råbergstorp, samtidigt kan dom inte vara överallt och se allt.
Citera
2015-12-10, 09:11
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Verkar röra sig om denna man.
https://m.facebook.com/bengt.bergman...73&fref=search
Ja namnet kom igår, riktigt låg att först hänga ut BO som blottare. Jag hajade till först, plus 19 åring skriven på hans adress. Detta har nu fått rimlig förklaring.
Citera
2015-12-10, 09:16
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Ja namnet kom igår, riktigt låg att först hänga ut BO som blottare. Jag hajade till först, plus 19 åring skriven på hans adress. Detta har nu fått rimlig förklaring.
Jag vet att namnet kom igår. Tänkte mest om någon sett honom under kvällen innan händelsen. Därför valde jag att posta hans FB profil.

Ja det är lågt att hänga ut någon som pedofil. Vi får väl se när " grannen" får posta inlägg här, säger om saken. Kan ju vara så att någon sett det med egna ögon..

Vi får helt enkelt se.
Citera
2015-12-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
Fallet är väldigt likt kortedalafallet.

Dels var gärningsmännen invandrare

dels var de unga

dels gick de på en väldigt gammal man precis som i kortedalafallet som de mycket väl vet inte kan försvara sig mot ett gäng apajävlar.

Hur vet du att GM var invandrare? Det är väl bara spekulationer från I&I svansen än så länge. Eller har dom gripit någon/några?
Citera
2015-12-10, 09:25
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Hur vet du att GM var invandrare? Det är väl bara spekulationer från I&I svansen än så länge. Eller har dom gripit någon/några?

Det var väl från de uppgifterna polisen gick ut med i tidningen, att ett vittne hade hört ett gäng med utländska killar säga: Fy vad stryk han fick.
Citera
2015-12-10, 10:08
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten

Möjligtvis är du ironisk, men hursomhelst: att svenskar ger sig på en gamling, nattetid i ett invandrarområde, är så osannolikt och historiskt unikt att det kan betraktas som uteslutet.
Citera
2015-12-10, 10:10
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Möjligtvis är du ironisk, men hursomhelst: att svenskar ger sig på en gamling, nattetid i ett invandrarområde, är så osannolikt och historiskt unikt att det kan betraktas som uteslutet.
Kan bara hålla med.
Citera
2015-12-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk

Vilka historiska fakta grundar du det på? Kan du länka in dom?
Citera
2015-12-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det var väl från de uppgifterna polisen gick ut med i tidningen, att ett vittne hade hört ett gäng med utländska killar säga: Fy vad stryk han fick.

I den artikel som är länkad i den har tråden står ingenting om ungdomarnas etnicitet. Var har du hittat den informationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in