2015-12-07, 14:10
Medlem
Dödsstraff vore rimligt.
Citera
2015-12-07, 14:14
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Om det varit ett liknande psyko med invandrarbakgrund hade det varit svårt att föra en normal diskussion inne på flashback, ja. Dessa tolkningar av gärningsmannen vill vettiga människor alltid göra, oavsett ursprung på gärningsmannen. Men härinne skulle det inte ens gå, då man ändå bara skulle bli tystad med "äh han var invandrare, det låg i hans natur". Du borde väl snarare hylla att tråden faktiskt har kunnat hålla den nivån av logiska resonemang, och hata på att man inte KAN föra en sådan diskussion när det handlar om en invandrare.

Jo det är ju bra. Är bara less på att det bara uppstår den här psykologiskt uppmärksamma stämningen där man ser mördaren som människa och försöker hitta "förklaring" i uppväxt och skolgång osv - när personen är etniskt svensk och uppfyller vissa krav (ensam, tafatt osv). Jag antar att det handlar om identifikation. Seriemördarintresserade flashbackkillar som själva är tafatta, etniskt svenska och lite ensamma kan bara se människan om människan är typ samma sorts person som de själva.

Jag råder folk att läsa mer romaner eller nåt. Man kan förstå människor och ha intresse av dem även om de har andra personligheter och bakgrund än en själv.
Citera
2015-12-07, 14:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
KA kommenterar sina porrvanor:

"KA: Ibland blir man väl lite sugen på nåt annat om man ska säga så.

Bfhl: Vad menar du?

KA: Asså på nåt tabu.

Bfhl: Okej.

KA: Asså nåt annorlunda.

Bfhl: Ja. Okej. Vilka datorer har du tillgång till då? Vilka använder du?

KA: Min mammas, den är hos mamma. Vi delar på den.

Bfhl: Okej."
Citera
2015-12-07, 14:22
Avstängd
Kan GM gjort det här förut?

Finns det någon historia inom familjen? Är någon dömd tidigare eller haft kontakt med psykvården?

Vem var den anonyme tipsaren? Släkting eller granne?
Citera
2015-12-07, 14:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Dödsstraff vore rimligt.

Hoppas mer på att han blir ihjälslagen i fängelset.
Citera
2015-12-07, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur har uppfostran varit? Sträng hånande med mycket stryk och övergrepp?

Sätter en femma på övergrepp. Alternativt hjärnskada av misshandel som åsamkat en grav personlighetsstörning. Varför har alla dessa freaks som begår det värsta alltid så tätt mellan ögonen?
Citera
2015-12-07, 14:32
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
KA berättar han dödat mindre djur tidigare innan han avancerade till människa. Seriemördarteorin stärks i och med detta.

Från FUP:

"FL: När du tänker döda, är det här något du har haft en känsla av att göra innan? Är det
någonting du har funderat på innan hur det skulle kunna vara att döda en människa?

Kristoffer: Menar du att jag har planerat (ohörbart) då?

FL: Nej. Alltså känslan menar jag.

Kristoffer: Inte så mycket man har funderat men efter min erfarenhet med mössen, så var man
lite orolig att man skulle kunna göra något sådant, men man kände väl att det skulle kunna
vara samma sak med det, mössen. Att det inte kändes som riktigt vid det tillfället när jag
gjorde det.

FL: Kände du inte så mycket när du gjorde det med mössen?

Kristoffer: Nej. Det var mer handlingar.

FL: Ja. Har du funderat vidare på det om det skulle kännas annorlunda eller likadant om
dödade en människa, är det de du…

Kristoffer: Ja."
Citera
2015-12-07, 14:32
Medlem
Han borde ha varit inlåst med dygnet-runt-bevakning sedan länge och bör aldrig lämna fångenskap igen. Vilket psykfall. Läser FUP och blir bara illa till mods, riktigt skrämmande och tragisk läsning.

Någonstans i hans omgivning har det brustit, kanske i skolan, kanske på psyk, kanske i familjen. Han borde fått vård och varit inlåst i hela sitt liv.
Citera
2015-12-07, 14:33
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur har uppfostran varit? Sträng hånande med mycket stryk och övergrepp?

Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Sätter en femma på övergrepp. Alternativt hjärnskada av misshandel som åsamkat en grav personlighetsstörning. Varför har alla dessa freaks som begår det värsta alltid så tätt mellan ögonen?

Detta är en relevant frågeställning! Jag tror också starkt på att uppväxten varit dålig eller t.o.m. skadlig, på ett eller annat sätt...
Citera
2015-12-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Kan GM gjort det här förut?

Finns det någon historia inom familjen? Är någon dömd tidigare eller haft kontakt med psykvården?

Vem var den anonyme tipsaren? Släkting eller granne?

han är bara 19år, men absolut de är väl inte omöjligt, han har själv haft väldigt mycket kontakt med psykvården
Citera
2015-12-07, 14:36
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
...

Två jävla minuter alltså. Vilken jävla mardröm att behöva dö utav andnöd medans man ser hans svettiga ansikte.

Jag börjar undra om inte kunskaper a la självförsvar för tjejer hade hjälp mot GM i ett tidigare länge, innan hon började att bli strypt.

GM verkar ju inte direkt tränad eller så, så en spark eller ett slag mellan benen hade kanske sänkt honom...
Citera
2015-12-07, 14:37
Medlem
Så då kan alla "experter" i tråden sluta fabulera om potentiella seriemördare och signaturer.

KA är en psykiskt sjuk person som följt en impuls han fått efter att ha blivit utskälld av sin farsa.

Ang. impulser:
Citat:
Jag har fortfarande impulsstadiet. Det här är inte första gången det har hänt att jag har
hamnat i ett sånt här stadium. Jag har haft sånt i hela mitt liv (ohörbart 48.20). Sen jag var
liten. Kunde jag använda pinnar och stenar och allt, mot andra barn.

Ang. er "signatur":
Citat:
Och sen körde jag ner en pinne i halsen på henne, hon var redan död för ett
tag sen för hon var helt blå i ansiktet. Jag ville bara garantera ett hundra procent säkert att hon
inte skulle gå iväg. Och sen gick jag därifrån.

Mer om signaturen:
Citat:
Och då körde jag ner pinnen i halsen för att se till att
hon inte gick iväg eller om hon var väldigt blå så hon var garanterat död men jag ville bara
försäkra mig.

Bråket med fadern:
Citat:
Eh, jag åkte hem efter arbetet, så skällde
pappa ut mig på grund av att han tyckte att jag var för lat på grund att jag jobbade för få
timmar hos henne. Jag blir arg och bråka lite, efter en stund efter middan så kom han in och
bad om ursäkt, ville allt skulle glömmas. Men jag var fortfarande arg så jag tänkte ta en
promenad runt Runbyspåret. Det brukar lugna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in