Citat:
Ursprungligen postat av
14ccKemiskt
Vem som tipsade Anrell får vi aldrig veta, han har knappast kvar 20 år gamla tipsbrev.
På frågan varför så kan man åtminstone spekulera. Någon kläckte säkert lustigheten i något kompisgäng när de såg på matchen. Alla garvade åt det och berättade det sedan för sina kompisar. Någon plockar sedan upp att Anrell vill ha tips till sin spalt och minns inte vem som sa citatet hans kompis berättade. Han tänker att det säkert va Arne Hegerfors och skickar in tipset.
Citatet låter ju verkligen som om det skulle kunnat komma från Arne. Så mycket så att Arne tror det själv.
Att det blivit som det blivit är att en hel kedja klaffat helt enkelt "rätt" för att den här eventuella myten skulle hålla.
Tipsaren..Tja..Det vet vi ju inte mycket om..och det må vara hur det vill med den saken..Det är hur det skötts efteråt som är det stora dilemmat och dom som är "ansvariga"..
Anrell..som inte kollade upp tipset..utan bara publicerade det för att det lät "kul"...Trots alltså att tipsaren sa att det kom från Sverige-Kamerun..av Arne Hegerfors..som inte kommenterade den matchen..
Hegerfors som har bekräftat citatet...men att det kommer från England-Kamerun i VM1990...
Och vi som minns..och var med..Ja..visst fan började det snackas om det först efter VM94..eller hur? Så minns jag det. Sen verkar många..inkl. mig själv..tycka sig ha minnesbilder av att Arne har sagt det..men ingen verkar egentligen ha en klar uppfattning när och var.
Jag..vad ska man säga?