Citat:
Ursprungligen postat av
Zylfiden
Nej förmodligen inget intresse av henne personligen, men av pappa Holm möjligen? Det var så jag menade, sen var jag lite ironisk också
Men borde dom inte gått vidare och gjort en större rättspsykiatrisk utredning av NB? Jag menar, om det rör sig om, "en pervers man med någon märklig sexuell läggning"? Tydligen var det frivården som gjorde en psykologisk personanalys av något slag och bedömde att det inte behövde göras någon större och mer omfattande utredning, ingen av parterna anser att det behövs, läste jag också. Jag tycker nog att man borde yrka på det i försvaret, då det är till NB's fördel här, eller hur? Men åter igen: knepig och flat advokat, han borde byta.
Fadern till Lisa skall ha varit verksam i SOG och den gruppen har deltagit i Mellan Östern, det är inte helt orealistiskt att mordet på Lisa var en hämnd mot att Sverige sänt den här typ av personal till Mellan Östern länder, därför det är ingen fredsbevarande styrka.
Sådana gärningsmän behöver inte komma från Mellan Östern utan finns på mycket närmare håll.
Om kroppen hade varit styckad då kunde man med rätt stor säkerhet påstått att det var en hämnd för Sveriges deltagande i MÖ med sådan grupp.
Många vill tro att det var ett sexmord men Lisa blev inte utnyttjad sexuellt, därför blir den hypotesen lite långsökt.
NB har ingenting med mordet på Lisa att göra, utan utsågs att han skulle få skulden för mordet.
Kroppen har också kommit till annat ställe än boden på Martorp den 7 juni, därför ladan var ingen brottsplats utan har blivit fejkad till en sådan.
Därför är blodspåren, DNA, örhängen, handsken, snöresgiljotinen m.m. i ladan fejkad.
När man studerar förundersökningen med förhör noggrant kan man inse att det finns många personer som har haft motivet att få NB till gärningsmannen, som är förvånande.
Det är förvånande med blodspåren där blodet kommer från NB, men det är endast inse att det funnits de kontakterna som kunnat plantera det också.
Bland annat den 11 juni alltså dagen innan kroppen hittades var det 3 Mercedes militärbilar vid Martorp och även civila bilar, man kan fråga sig vad gjorde de där ?
Jag anser att det är mycket grymt att åtala en person som gör att han döms till livstid när det finns inga säkra bevis mot honom, det är två osäkra vittnen som påstår att de sett NB;s bil komma körande fort från Martorp mot Blomberg. Det stämmer att han gjort det men det var den 6 juni och Lisa försvann den 7 juni, därför är den anklagelsen värdelös.
Vid mord skall gälla "utom all rimlig tvivel" här finns enormt mycket stor tvivel i fallet.
Sedan påstår svenska politiker att Sverige är en humanitär stormakt, men det kan anses vara en ballong. Enligt FN gäller "alla människors lika värdighet och rättighet" ,men det kan anses vara bortblåst, en oskyldig människa skall inte kunna dömas till mord på det här sättet genom två mycket osäkra vittnen som tar fel på dagen.