Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 21:13
  #1
Medlem
pastregretss avatar
Hej. Vill bara papeka att tangentbordet strulat sa jag kan inte anvanda samtliga tangenter..

Har hort mycket gott om cbd olja. Bl.a manga mirakulara handelser, att det exempelvis botat cancer, fatt manniskar att bota sin seg/trotthet, blivit mycket lyckligare och sa.

En bekant till mig som precis slutat droger och dragit ner sig sjalv skall borja med detta, utover sitt naturliga roraktiga liv han borjat.

Jag sjalv lider av en kronisk sjukdom i tarmen och tror, eller hoppas rattare sagt mycket pa denna olja da jag far cellgifter som tar hart pa mig.

Vad ar egentligen sanningen om oljan? Den ar ocksa valdigt dyr, men faktiskt legal i Sverige.

Edit: Nu tror jag verkligen inte pa att den praktiskt taget botat cancer som spridit sig genom hela kroppen, eller att den botar Ebola. Men trots allt.
Citera
2015-12-01, 21:24
  #2
Medlem
auto607989s avatar
Jag började med CBD-olja för nån månad sen, har sänkt min Epilepsimedicin med 50% och sänkt 2 av 3 av mina sömnmediciner mellan 50-75%. Inte haft nån ångest sen jag började. Har Xanor utskrivet som jag knappt behöver längre. Så för mig har det varit nåt av ett mirakel.

mvh
Citera
2015-12-01, 21:35
  #3
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Jag började med CBD-olja för nån månad sen, har sänkt min Epilepsimedicin med 50% och sänkt 2 av 3 av mina sömnmediciner mellan 50-75%. Inte haft nån ångest sen jag började. Har Xanor utskrivet som jag knappt behöver längre. Så för mig har det varit nåt av ett mirakel.

mvh

Later helt underbart. Var bestallde du?

MvH
Citera
2015-12-01, 21:49
  #4
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Later helt underbart. Var bestallde du?

MvH

CBDolja.com men det finns flertalet Svenska sidor som säljer. Och såklart ännu fler utomlands. Att jag valde just CBDolja.com va att jag blev "testperson" och fick köpa för typ halva priset mot att jag skickar in hur jag upplever oljan 1-2grr i månaden.

mvh
Citera
2015-12-01, 23:12
  #5
Medlem
kingdeads avatar
Fungerar mot illamående framkallat av cellgift behandling. Så det är inte skitsnack. Sverige är så förbannat inskränkt när det gäller alternativ medicin..
Citera
2015-12-01, 23:44
  #6
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Hur länge räcker 50ml om man nu skulle ta det mot sömnsvårigheter och ångest? Rökte dagligen förr och saknar känslan av att sova riktigt gott om natten och vara utvilad. Nej, jag tänker inte börja röka igen av olika skäl.
Citera
2015-12-02, 01:00
  #7
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsbarbrothers
Hur länge räcker 50ml om man nu skulle ta det mot sömnsvårigheter och ångest? Rökte dagligen förr och saknar känslan av att sova riktigt gott om natten och vara utvilad. Nej, jag tänker inte börja röka igen av olika skäl.

Till skillnad fran det du rokte, alltsa THC sa ar detta helt fritt fran thc, och innehaller bara ren cbd. Sa ja, helt klart battre val an att roka
Citera
2015-12-02, 09:20
  #8
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Till skillnad fran det du rokte, alltsa THC sa ar detta helt fritt fran thc, och innehaller bara ren cbd. Sa ja, helt klart battre val an att roka
Jo jag vet det är just därför. Men det är ju så sinnessjukt dyrt så jag undrar hur länge en flaska räcker typ.
Citera
2015-12-02, 09:38
  #9
Medlem
chaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsbarbrothers
Jo jag vet det är just därför. Men det är ju så sinnessjukt dyrt så jag undrar hur länge en flaska räcker typ.


14dagar ungefär.
Citera
2015-12-02, 09:59
  #10
Medlem
Cannamupps avatar
Ha 2 saker helt klart för dig oavsett vad någon återförsäljare försöker lura dig att tro.

1) CBD oljor är INTE lagliga.
2) Dom allra flesta oljor innehåller en minimal mängd THC, den mängden kan synas och har synts på urinprover.

Det är den minimala mängden THC som gör oljorna olagliga.
Påatår dom att oljorna är helt THC fria så begär analyspapper.
Påstår dom att deras oljor trots THC är lagliga begär prejudikatet/domslut som säger det.
Påstår dom sig ha "samarbeten"med åklagare och diverse domstolar begär ut namn på dessa.
Påstår dom sig ha pratat med läkemedelsverket så be om namn på personen eller något skriftligt från läkemedelsverket som intygar det dom sagt.
Domslutet från hovrätten och högsta domstolen som säger att industrihampan FINOLA är laglig gäller ABSOLUT INTE för CBD oljor med THC även om oljorna är gjorda på hampan.

Kan dom inte uppvisa något av det du nu frågat efter så köp oljan på egen risk.
Ja den har nästan alla medicinska egenskaper som sägs.
B.la riktigt effektiv mot epilepsi och inflammatoriska sjukdomar.
Om det enda din kompis söker är en olja han inte kan bli hög på och därmed missbruka så fungerar oljorna även dom med lite THC.
Mängden är ingenting som en påverkad alls.

Men har man något att förlora på det.
Så ska man vara fullt medveten om vad man gör.
Återförsäljarna bryr sig inte om annat än sina vinster.
Citera
2015-12-02, 11:16
  #11
Medlem
50ml räcker tre-fyra veckor för mig cirka. Då brukar jag ta 20-25 droppar tre gånger om dagen. Haft förmånen att handla för ett reducerat pris som testperson. Dem hade dessutom rea för en vecka sedan med ytterligare nedsatt pris även för vanliga kunder. Kan inte klaga, går någon tusenlapp i månaden kanske. Det är ingen stor summa. Det beror på vad man prioriterar. Tror det kommer gå bra för denna shop och dem har ett rejält försprång när man avkriminaliserar cannabis. Kommer finnas mycket pengar att tjäna.
Citera
2015-12-02, 11:22
  #12
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Tack för alla svar
Citera
cbd

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback