Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-27, 23:58
  #13
Avstängd
pethoms avatar
Adblock var bra i början med började sedan sega ner min lilla netbook jädrans mycket så jag läste på nätet om andra liknande tillägg och bytte till uBlock origin. Nu funkar det galant att surfa igen.
Citera
2015-11-28, 01:47
  #14
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Mja, uBlock är per sé ingen annonsblockare, det är enbart en blockerare. Att uBlock sedan bygger på samma grund som Adblock är en annan sak. men den där diskussionen om default vitlistning är väldigt subjektiv - vissa tycker det är bra att vissa personer får pengar från annonser medan vissa anser att nolltolerans är enda vägen att gå(donation är bättre osv).

Med uBlock kan du alltså blockera mer; fonts, popup-fönster, webRTC, wildacards-support m.m

Och ja, uBlock Origin är det du ska ha, enbart "uBlock" är förvisso fortfarande uBlock men inte samma gren så att säga.
aha okej never mind ändå kom på varför jag inte använder det... vägrar funka med Waterfox.
Förövrigt så kommer jag nu knulla mig själv i sängen lyckligaste dagen i mitt liv .Chloe citera ett utav mina inlägg.Enda frågan är lotion eller ingen lotion
Citera
2015-11-28, 10:42
  #15
Medlem
Vilken av de två versionerna av uBlock ska man använda?
Citera
2015-11-28, 10:46
  #16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Vilken av de två versionerna av uBlock ska man använda?

uBlock Origin
Citera
2015-11-28, 11:02
  #17
Medlem
Venteezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Vilken av de två versionerna av uBlock ska man använda?

Det har skrivits 3 gånger tidigare i tråden. Det är uBlock Origin.
Citera
2015-11-28, 12:57
  #18
Medlem
henkesss avatar
uBlock. Adblock har blivit sämre och sämre. Fast uBlock fungerar inte klockrent alla gånger heller har jag märkt.
Citera
2015-11-28, 15:08
  #19
Medlem
rojass avatar
Finns det något sätt som man kan hindra uBlock Origin från att överhuvudtaget spara data i loggarna (även vilka websidor man besökt) medan man fortfarande är i samma session av Firefox eller i varje fall manuellt kunna radera datan i loggen utan att behöva starta om Firefox?
__________________
Senast redigerad av rojas 2015-11-28 kl. 15:16.
Citera
2015-11-28, 15:48
  #20
Medlem
Venteezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Finns det något sätt som man kan hindra uBlock Origin från att överhuvudtaget spara data i loggarna (även vilka websidor man besökt) medan man fortfarande är i samma session av Firefox eller i varje fall manuellt kunna radera datan i loggen utan att behöva starta om Firefox?

Stör loggarna dig?
Citera
2015-11-30, 11:45
  #21
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Yes. uBlock Origin kommer med mer listor(EasyList, Peter Lowe's Adservers, EasyPrivacy och Malware domains) än vad Adblock gör, därför blockerar uBlock Origin mer och bättre än Adblock som default.
Jag kör många egna filter i Adblock, alltså objekt som jag blockerar själv, som exempelvis Flashbacks irriterande »stäng av Adblock«-meddelande. Kan jag exportera dessa filter till uBlock Origin och är det lika enkelt att skapa sådana filter i uBlock Origin?

Edit
Jag bytte nyss och det verkar fungera väldigt bra med uBlock Origin. Dock så struntade jag i att kolla upp om jag kunde exportera mina Adblock-filter till uBlock Origin, så jag väljer att börja blockera om dessa irriterande objekt istället.
__________________
Senast redigerad av NixYO 2015-11-30 kl. 11:49.
Citera
2015-11-30, 13:05
  #22
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag har använt Adblock men ska nu prova uBlock Origin eftersom många har sagt att det ska vara bra.
Citera
2015-11-30, 13:43
  #23
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag har använt Adblock men ska nu prova uBlock Origin eftersom många har sagt att det ska vara bra.
Du kommer direkt märka att din webbläsare kommer bli markant snabbare. Se till att avinstallera Adblock också.
Citera
2015-11-30, 18:15
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Yes. uBlock Origin kommer med mer listor(EasyList, Peter Lowe's Adservers, EasyPrivacy och Malware domains) än vad Adblock gör, därför blockerar uBlock Origin mer och bättre än Adblock som default.

"IMPORTANT: uBlock Origin is completely unrelated to the site "ublock.org"."

Så det är väl uBlock som skall användas? https://chrome.google.com/webstore/d...ojdagdnn?hl=en

Inte uBlock Origin https://chrome.google.com/webstore/d...jbkeiagm?hl=en

Edit: nej det ser ut som jag tar fel, det är Origin man skall använda.
Referens https://www.reddit.com/r/ublock/comm...ublock_origin/
__________________
Senast redigerad av fghj 2015-11-30 kl. 18:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback