Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-27, 12:58
  #1
Medlem
TeslaTeslas avatar
Har hört på senaste att Adblock inte skall vara det ultimata blockeringsprogrammet, stämmer det och bör jag byta? Ber om ursäkt om tråden är felplacerad. Jag är ny på denna delen av forumet.
Citera
2015-11-27, 13:02
  #2
Medlem
.Chloes avatar
Helt klart uBlock som gäller. Den är snabbare och är resurssnål, dessutom har den fler funktioner än själva Adblock.

uBlock är också open source med en aktiv utveckling, sist jag kollade så såldes Adblock till en anonym köpare så inget att lita på kanske.
Citera
2015-11-27, 13:05
  #3
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Helt klart uBlock som gäller. Den är snabbare och är resurssnål, dessutom har den fler funktioner än själva Adblock.

uBlock är också open source med en aktiv utveckling, sist jag kollade så såldes Adblock till en anonym köpare så inget att lita på kanske.

Det var Adblock själva som köpte upp sig
Citera
2015-11-27, 13:08
  #4
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Det var Adblock själva som köpte upp sig
Källa på det?

I vilket fall som helst ska man försöka hålla sig borta från företag som sysslar med säkerhet och integritet som även säljer andelar i företaget. Lastpass och Mega är två exempel.
Citera
2015-11-27, 14:09
  #5
Medlem
Venteezs avatar
Chloe ska du lyssna på.

Det är µBlock Origin som gäller.

Jag skulle inte använda Adblock om jag fick betalt för det.
Citera
2015-11-27, 15:20
  #6
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Källa på det?

I vilket fall som helst ska man försöka hålla sig borta från företag som sysslar med säkerhet och integritet som även säljer andelar i företaget. Lastpass och Mega är två exempel.
1+ har själv använt adblock men byter till ublock idag, dock så gillat jag adblocks ide med att godkänna visa ads.
Citera
2015-11-27, 15:44
  #7
Medlem
Venteezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
1+ har själv använt adblock men byter till ublock idag, dock så gillat jag adblocks ide med att godkänna visa ads.

uBlock Origin.
Citera
2015-11-27, 16:40
  #8
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
1+ har själv använt adblock men byter till ublock idag, dock så gillat jag adblocks ide med att godkänna visa ads.
Mja, uBlock är per sé ingen annonsblockare, det är enbart en blockerare. Att uBlock sedan bygger på samma grund som Adblock är en annan sak. men den där diskussionen om default vitlistning är väldigt subjektiv - vissa tycker det är bra att vissa personer får pengar från annonser medan vissa anser att nolltolerans är enda vägen att gå(donation är bättre osv).

Med uBlock kan du alltså blockera mer; fonts, popup-fönster, webRTC, wildacards-support m.m

Och ja, uBlock Origin är det du ska ha, enbart "uBlock" är förvisso fortfarande uBlock men inte samma gren så att säga.
Citera
2015-11-27, 18:03
  #9
Medlem
TeslaTeslas avatar
Tack för all hjälp, hörni! Har bestämt mig för att byta till uBlock Origin som Chloe föreslog!
Citera
2015-11-27, 22:51
  #10
Medlem
SpecialEditions avatar
För en vanlig surfare, räcker det med att låt uBlock Origin snurra med defaultinställningarna?
Citera
2015-11-27, 22:53
  #11
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
För en vanlig surfare, räcker det med att låt uBlock Origin snurra med defaultinställningarna?

Definitivt.
Citera
2015-11-27, 22:55
  #12
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
För en vanlig surfare, räcker det med att låt uBlock Origin snurra med defaultinställningarna?
Yes. uBlock Origin kommer med mer listor(EasyList, Peter Lowe's Adservers, EasyPrivacy och Malware domains) än vad Adblock gör, därför blockerar uBlock Origin mer och bättre än Adblock som default.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback