Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 13:08
  #8869
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Är infernal affairs värd att se?
Säger som ovan, se filmen.
Citera
2015-11-25, 17:56
  #8870
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Så där har ni ju lite tips om vad som anses "bäst" i Sydkorea just nu...Ode to my Father blir ju definitivt en kik på eftersom det säkert också blir deras bidrag till Oscars,

Koreanerna gillar sannerligen melodrama. Jag tyckte inte den va nåt speciellt, bara ännu en film med sorglig musik där regissören gör allt för att man ska börja gråta.
Citera
2015-11-25, 21:01
  #8871
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Är infernal affairs värd att se?

The Departed är mycket bättre.
Citera
2015-11-25, 21:04
  #8872
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
The Departed är mycket bättre.

:s :s :s ...... aa youuu a cooooooooop?
Citera
2015-11-25, 21:24
  #8873
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
:s :s :s ...... aa youuu a cooooooooop?

Hahaha. Har verkligen inte mycket till övers för Infernal Affairs, alls. Tycker att Scorseses regi är överlägsen, att skådespeleriet är bättre (även fast Nicholson är jävligt tramsig i rollen som världens absolut ondaste skurk, genom tiderna) och att allting bara klaffar bättre.

Infernal Affairs känns, ultra-ironiskt nog, som en ytlig och överdrivet flashig Hollywoodfilm i jämförelse med The Departed.
Citera
2015-11-25, 22:19
  #8874
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Koreanerna gillar sannerligen melodrama. Jag tyckte inte den va nåt speciellt, bara ännu en film med sorglig musik där regissören gör allt för att man ska börja gråta.

Ja, det och period-dramor verkar verkligen gå hem där...Blev mindre taggad på filmen nu, har inte orkat se The Face Reader som vann förra året ännu heller.
Citera
2015-11-25, 22:22
  #8875
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Hahaha. Har verkligen inte mycket till övers för Infernal Affairs, alls. Tycker att Scorseses regi är överlägsen, att skådespeleriet är bättre (även fast Nicholson är jävligt tramsig i rollen som världens absolut ondaste skurk, genom tiderna) och att allting bara klaffar bättre.

Infernal Affairs känns, ultra-ironiskt nog, som en ytlig och överdrivet flashig Hollywoodfilm i jämförelse med The Departed.

Själv tycker jag om bägge två, men gillar Infernal Affairs mer då jag såg den först och tyckte den var råtuff, det håller fortfarande i sig. Kan se den fortfarande och tycker den är riktigt schysst, men minns knappt tvåan eller trean tyvärr..
Citera
2015-11-26, 19:34
  #8876
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja, det och period-dramor verkar verkligen gå hem där...Blev mindre taggad på filmen nu, har inte orkat se The Face Reader som vann förra året ännu heller.

Jag såg Face Reader enbart pga av att Song Kang-ho var med i den, älskar honom. Den var väl helt okej vad jag minns, även fast jag är totalt utbränd på koreanska kostymdramer.
Citera
2015-11-26, 20:28
  #8877
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Jag såg Face Reader enbart pga av att Song Kang-ho var med i den, älskar honom. Den var väl helt okej vad jag minns, även fast jag är totalt utbränd på koreanska kostymdramer.

Ja, Song Kang-ho är riktigt bra och är väl med i The Throne tror jag? Inte helt säker. Har du sett Masquerade förresten? Hört att den skall vara riktigt bra..
Citera
2015-11-26, 21:22
  #8878
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja, Song Kang-ho är riktigt bra och är väl med i The Throne tror jag? Inte helt säker. Har du sett Masquerade förresten? Hört att den skall vara riktigt bra..

Det är han! Har dock inte sett den än. Masquerade såg jag när den va ny så den är inte direkt färsk i minnet men jag gillade den absolut, inget genidrag såklart men en stabil film med härliga skådisar som man känner igen. Byung hu (stavning!?) från den filmen är också en skådis jag fastnat för. =)
Citera
2015-11-27, 01:40
  #8879
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Hahaha. Har verkligen inte mycket till övers för Infernal Affairs, alls. Tycker att Scorseses regi är överlägsen, att skådespeleriet är bättre (även fast Nicholson är jävligt tramsig i rollen som världens absolut ondaste skurk, genom tiderna) och att allting bara klaffar bättre.

Infernal Affairs känns, ultra-ironiskt nog, som en ytlig och överdrivet flashig Hollywoodfilm i jämförelse med The Departed.

Skulle säga tvärtom, att originalet är vida överlägset sin bleka kopia.
Citera
2015-11-29, 22:33
  #8880
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har kommit en helt fantastisk fansub på The Chronicles of Evil (2015) så tog och såg den idag.
Riktigt spännande thrillern som i vanlig koreansk anda är vrålsnygg, inget direkt nytt läggs på bordet men underhållande är det och man tröttnar aldrig. Om ni söker något spännande som inte kräver allt för mycket av en som tittare så har ni en stabil thriller i denna.

http://www.imdb.com/title/tt4619940/?ref_=fn_al_tt_1
Tackar för tipset!

Ska försöka återvända lite mer hit har jag planerat, i hela forumet såklart, men denna tråd speciellt.

Ska se The Chronicles of Evil här framöver, ska bli kul!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-11-29 kl. 22:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback