2015-11-23, 19:31
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Jäkligt trist men hon kanske sitter och filar på en ny bok. Människor som hon klarar inte av att bara sluta skriva. Vem vet, när det gått en tid kanske hon väljer att skriva under en ny pseudonym.
Citera
2015-11-23, 19:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har också noterat det. Expressen, Expo, Orrenius och Hamrud har lyckats med att tysta en meningsmotståndare som spred "fel" åsikter. Fullkomligt vidrigt, och de försvarar det med: "Demokratin mår bäst så".

Hon ville vara anonym och det kunde inte tolereras, nej hon skulle hängas ut och få sitt sociala liv pulvriserat så att hon tystnade.

Hon stod ju på sig tappert under hela affären. Man kan ju förstå att hon nu är mentalt utmattad efter denna pärs. Jag hoppas verkligen att det är tillfälligt. Men det är anmärkningsvärt eftersom hon brukat publicera mer eller mindre som en klocka varje söndag, med ganska få och korta uppehåll.
Citera
2015-11-23, 20:27
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Hon stod ju på sig tappert under hela affären. Man kan ju förstå att hon nu är mentalt utmattad efter denna pärs. Jag hoppas verkligen att det är tillfälligt. Men det är anmärkningsvärt eftersom hon brukat publicera mer eller mindre som en klocka varje söndag, med ganska få och korta uppehåll.

Med tanke på hur Sverige ser ut just nu kan hon skriva sin kortaste krönika någonsin:

"Vad var det jag sa?!"
Citera
2015-11-23, 23:06
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Med tanke på hur Sverige ser ut just nu kan hon skriva sin kortaste krönika någonsin:

"Vad var det jag sa?!"
Twittrade sista gången 28 ok, drygt tre veckor sedan @JuliaCaesar08
Min gissning och förhoppning är att hon samlar kraft. Nä hon har inte blivit tystad, genom DN o Expressens försorg har hon nått en berömmelse som aldrig kan suddas bort.
Citera
2015-11-23, 23:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Min gissning och förhoppning är att hon samlar kraft. Nä hon har inte blivit tystad, genom DN o Expressens försorg har hon nått en berömmelse som aldrig kan suddas bort.

Förhoppningsvis har hennes släkt och vänner fått henne på bättre tankar eller så har elallergin blommat ut igen.
Citera
2015-11-23, 23:49
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Förhoppningsvis har hennes släkt och vänner fått henne på bättre tankar eller så har elallergin blommat ut igen.
Bättre tankar än hennes är sällsynta i Sverige... hennes tidiga reaktioner mot kvicksilver och amalgam var före sin tid och visade ett stort socialt ansvarstagande, precis som hennes insiktsfulla krönikor om invandringen och jihadismen är insiktsfulla, präglade av känslomässig mognad och intelligens... all cred till henne...
Citera
2015-11-24, 00:12
Kvinnan lever och hon överlever och detta mot alla odds också!

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jäkligt trist men hon kanske sitter och filar på en ny bok. Människor som hon klarar inte av att bara sluta skriva. Vem vet, när det gått en tid kanske hon väljer att skriva under en ny pseudonym.

Just det det handlar om här, det är själva skrivandet och inte själva budskapet man(Julia Caesar) här är ute efter, utan just detta att få skriva.
SÅ många t. ex författare gör just detta, de skriver.
Och i just denna JC: s fall så låg detta med massinvandringen helt rätt. Tidigare år så låg detta med Amalgamet helt rätt för att därpå låg Elallergin helt rätt.
Och hon, JC, blev också själv sjuk i detta? Hon blev så svårt sjuk i elallergi att hon tidigt fick sjukpension.
När skall hennes maniska fingrar sjukpensioneras, då? Se nedan:

Man kan inte hylla någon som har rätt för att en sak ligger rätt i tiden?
JC är inte mentalt stabil, JC är en mycket sjuk och manipulativ människa, vilket man inte får låta sig själv manipuleras av än mindre detta förledas av.
Nu är det i ropet att hata invandringen varpå det börjar klia i dessa maniska fingrarna på t. ex hon då JC. Då ser hon vad massan kan ge henne och hon ger massan tillbaka det hon i sitt sjuka tillstånd kan ge massan henne tillbaka.
I går var det ett ämne? I morgon ett annat ämne? I förrgår var det ett helt annat ämne?
Men stilla denna maniska klådan i fingrarna på t. ex hon då JC tror jag sig inte gör och detta så lätt?
Men att SÅ lätt gå i hennes fälla trodde jag inte att så många gjorde?
En mentalt instabil människa och som ibland i sitt maniska skrivande råkar få/ pricka rätt är trots allt ingen att hylla, det är inget stabilt läge för Sverige detta än mindre då?
Stå upp för er själva istället för att stå upp för en "Strålkärring" och som då just denna JC är?

"Svar direkt" och med Sivert Öholm och där denna JC medverkar och där det inte bara gäller amalgamförgiftningen i sig utan även det faktum att där sitter även JC och påstår sig själv vara amalgamförgiftad. Men vilken enorm tur att en journalist och som hon är lika sjuk som det uppdrag hon åtagit sig?!
Ca. 13 min. in i videon JC, Barbro Jöberger, vittnar om sin hemska amalgamsjuka: http://www.oppetarkiv.se/video/2807562/svar-direkt

(märkligt också men hur kvinnor, och som inte kommer i kontakt med lika farliga tungmetaller och som männen gör, ändå är dem som blir SÅ sjuka just av denna "exponeringen av tungmetaller" och som kvinnan gör anspråk på att hela tiden bli sjuk utav och detta långt innan männen ens hinner dö en naturlig död orsakad då just av alla dessa farliga tungmetallerna. Var är alla dessa männen någonstans och som hinner dö en naturlig död innan dessa hinner bli så sjuka som kvinnorna här blir långt för SIN död och ändå, och detta enligt ALL rådande statistik, överlever kvinnan mannen? ).
Senast redigerad av hee4r 2015-11-24 kl. 00:48.
Citera
2015-11-24, 00:27
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
---
Stå upp för er själva istället för att stå upp för en "Strålkärring" och som då just denna JC är?
Finns ingen motsättning i att stå upp för sig själv och samtidigt erkänna att andra människor uttrycker vissa av ens egna undermedvetna åsikter om samhället man lever i bättre än man själv kan...
Citera
2015-11-24, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Finns ingen motsättning i att stå upp för sig själv och samtidigt erkänna att andra människor uttrycker vissa av ens egna undermedvetna åsikter om samhället man lever i bättre än man själv kan...

I detta ligger en STOR motsättning!
??
Citera
2015-11-24, 06:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Min gissning och förhoppning är att hon samlar kraft.

Detta livstecken hade jag missat. Tack för ditt påpekande.
Citera
2015-11-24, 09:55
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
I detta ligger en STOR motsättning!
??
Inte så som dagens samhälle är organiserat... och heller inte p.g.a. att ingen människa är sig själv nog... att "stå upp för sig själv" innebär IMO att man tar ansvar för den begränsade del av "verkligheten" som man själv råder/tar ansvar över och de åsikter, idéer och tankegångar man själv underhåller och uttrycker, och detta innebär att andra människor kan ha precis lika mycket, eller t.o.m. mer, "rätt" än man själv har... bara för att man själv kan vara lärare inom vissa områden av "verkligheten" innebär inte det att man samtidigt inte kan vara elev inom andra områden och erkänna/uttrycka att andra människor (t.ex. J.C.) står för och uttrycker sanningar som man själv instämmer i...

Denna omständighet innebär följaktligen att man också är fri att kritisera de åsikter/idéer som andra människor uttrycker vilka man själv ratar (t.ex. jihadister eller andra dogmatiker), samtidigt som man fortfarande "står upp för sig själv"...kritik och beröm utgår från samma källa, liksom...
Senast redigerad av studentroland 2015-11-24 kl. 09:59.
Citera
2015-11-24, 20:04
Medlem
duqus avatar
"Julia" skulle skriva något i slutet av November, så ni får nog vänta lite till. Hon har haft fullt upp med några andra prylar än att skriva, som tagit all hennes tid. Vad det handlat om tror jag hon kommer att nämna vid nästa krönika, så ni får hålla ut ett tag till, men hon är garanterat inte tystad, snarare utarbetad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in