Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 08:36
  #49
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infectsj
Kan bekräfta att de skar halsen av honom.

Självförsvar

Så vad är det som har hänt? "De" "skar halsen av honom"?
Citera
2015-11-23, 09:01
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Så vad är det som har hänt? "De" "skar halsen av honom"?

Det var fler i lägenheten vid tillfället då MGM ska ha skurit BO över halsen. Alla avlägsnade sig från brottsplats kort därefter, men någon hade tillräckligt med vett för att ringa 112. BO hittades ensam i lägenheten svårt knivskuren.

Är nära vän till familjen.
Citera
2015-11-23, 09:36
  #51
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infectsj
Det var fler i lägenheten vid tillfället då MGM ska ha skurit BO över halsen. Alla avlägsnade sig från brottsplats kort därefter, men någon hade tillräckligt med vett för att ringa 112. BO hittades ensam i lägenheten svårt knivskuren.

Är nära vän till familjen.

Tack för att du delar med dig av information. Jag beklagar det som har hänt.

Vad kan det ha funnits för motiv för MGM? Eller omständigheter i dennes liv som har påverkat denne så till den grad att killen har ihjäl någon annan?
Citera
2015-11-23, 14:59
  #52
Medlem
– Han saknade uppsåt att döda men vidgår att han använt våld i självförsvar. Det var nödvärn, anser försvarsadvokat Eva Almström.

Växjö tingsrätt häktade mannen på sannolika skäl misstänkt för mord efter dramat som inträffade i 30-åringens lägenhet under natten till lördagen. Det var då en 24-årig man skadades så svårt att han senare avled.

30-åringen greps i hyresfastigheten klockan 01.42 sedan grannar larmat.

Alltså ingen annan i lägenheten som ringt. För om det varit nån annan där som skrevs tidigare hade man då aldrig gått ifrån en sån händelse
Citera
2015-11-23, 16:52
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pew84
– Han saknade uppsåt att döda men vidgår att han använt våld i självförsvar. Det var nödvärn, anser försvarsadvokat Eva Almström.

Växjö tingsrätt häktade mannen på sannolika skäl misstänkt för mord efter dramat som inträffade i 30-åringens lägenhet under natten till lördagen. Det var då en 24-årig man skadades så svårt att han senare avled.

30-åringen greps i hyresfastigheten klockan 01.42 sedan grannar larmat.

Alltså ingen annan i lägenheten som ringt. För om det varit nån annan där som skrevs tidigare hade man då aldrig gått ifrån en sån händelse

Ja, antingen stämmer inte det där eller så har jag blivit felinformerad.. Jag skrev bara vad jag hört från anhöriga.
Citera
2015-11-23, 16:59
  #54
Medlem
Mordmisstänkt nu häktad - offret hade skärskador över hela kroppen

Bland annat samma info som citerat av Pew84
Citera
2015-11-23, 17:33
  #55
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infectsj
http://www.smalanningen.se/article/m...s-haktad-idag/

Bland annat samma info som citerat av Pew84

http://www.smalanningen.se/article/h...er-till-huvud/

det var däremot vänner hos grannen som ringde 112.
Citera
2015-11-23, 18:26
  #56
Medlem
snyltgasts avatar
Sammanfattningsvis så verkar det inte stå helt rätt till med den aktuella GM, verkar vara en utdragen mer eller mindre avrättning om man läser Smålänningen, längre tid samt omfattande skador. Självförsva som GM hävdar borde kunna avfärdas relativt snabbt av polisen om mina misstankar stämmer. En sak är dock oklar, det talas om att det funnits mer personer inlägenheten. Kan det finnas ytterligare GM eller MGM?
Citera
2015-11-23, 18:44
  #57
Medlem
F*dde har inte mått bra den sista tiden och något måste ha hänt mellan honom och BO som gjorde att det slutade så här tragiskt. Det ska bara ha varit dessa två i lägenheten och vi får antagligen aldrig veta med hundra procents säkerhet hur och varför en 24-åring dött och en 30- åring för alltid fått livet förstört och detsamma gäller deras familjer. Mobbing,cancer,arbetslöshet och jävligt dålig självkänsla kan sätta sina spår men vad som utlöst det vet endast OCH ENDAST dessa två killarna. Familjerna till dom båda kommer att ha ett helvete framför sig. Ljungby för INGET gott med sig.
Citera
2015-11-23, 18:57
  #58
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Mördaren är en Fre*rik Sv*nberg och är född 85.
Detta har jag fått höra av en jag känner som bor i samma trappuppgång.
https://badoo.com/sv/profile/0465983770
Citera
2015-11-23, 19:12
  #59
Medlem
Jessicaffss avatar
GM var en ganska rolig och trevlig snubbe vad jag minns av skolan. Han verkade inte mobbad eller ha svårt att få kompisar. Men detta var ju ett antal år sedan. Mycket hinner hända under den tiden. Kan mycket väl varit både alkohol och otrohet inblandat.
Citera
2015-11-23, 21:07
  #60
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
GM var en ganska rolig och trevlig snubbe vad jag minns av skolan. Han verkade inte mobbad eller ha svårt att få kompisar. Men detta var ju ett antal år sedan. Mycket hinner hända under den tiden. Kan mycket väl varit både alkohol och otrohet inblandat.
Rolig och trevlig kan vi nog stryka numer... tragiskt för alla inblandade, skit att det kan klicka så rejält i någons huvud så den gör något liknande. Jag antar att man inte kommer att få så mycket mer information i det här fallet innan FUPen kommer ut... mina tankar är hos de anhöriga till BO... och GMs anhöriga, som måste fråga sig vad de gjort för fel... antagligen inget, men vad vet jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback