Hej och tack för era svar.
Mina drömmediciner är Elvanse och Parnate. Den första kommer jag inte få ut. Den andra kan jag inte få ut nu helt enkelt för att min läkare ska sluta och jag kommer nog få stafettläkare ett tag som inte kommer vilja ta ansvar för en dispensansökan. Några off label mediciner kommer jag inte få ut
Jag åt Voxra 600 mg och hade ingen effekt men extrema biverkningar. Därför slutade jag med den och kan inte tänka mig att testa igen. I den vevan hade jag kanske kunnat få min läkare att ansöka om Parnate men det tog mig månader att hämta mig efter Voxran. Jag och min terapeut kom överens om att jag skulle satsa på meditation, bra kost, träning och kosttillskott. Jag mådde relativt bra på kosttillskott men sedan började jag slarva med mat etc. Nu känns det som om jag skulle behöva något lagligt "fusk" för att ta mig upp på banan igen. Samtidigt som jag är osäker då medicin brukar ge mig mycket biverkningar.
Anledningen till att jag funderar på Brintellix är att jag tänker att serotoninverkan kanske inte blir så stark när det påverkar ex dopamin, histamin och acetylkolin också och det kanske kan hjälpa. Men jag har ingen aning så jag är glad att få er input