Viktor Westman 2015-11-17 00:04 UPDATE
In September, the digital pen market opened wide as Apple launched its Apple Pencil. Anoto is using the associated market momentum to make a well-timed acquisition of its partner Livescribe for USD 15 million, at the valuation P/S 1x. In addition, Anoto has initiated discussions with other major OEMs besides the HP deal that was finally closed in conjunction with the Q3 report. The HP deal means a seemingly favourable 4 year volume commitment in return for exclusivity only in certain segments.
We have revised our short and long-term estimates, resulting in new scenarios with a higher bear and bull range of SEK 630 million to SEK 2100 million (prev. 180 & 1 700). Anoto’s share is still up 420 percent since one year ago, meaning the profit taking can still go on for a while until the press release of next big order.
Sådärja lilla haussare, bolaget har gått back och ligger under 1.30 efter insiderköp, avtal med HP, order från Japan som är deras största och köpet av Livescribe. 4 REJÄLA nyheter och kursen klarar inte av att hålla sig över 1.30, verkligheten är inget du är intresserad av eller hur?
Jag tror på Anoto i långa loppet men att sitta som du och tycka att allt som sker påminner om stackarna i AOI som jag lämnade efter en mindre vinst 1.3% efter 3 veckor.. Idag är kursen ca 80% mindre än då och de sitter fortf och tycker allt är så jävla positivt.
Ja helt klart har vi olika uppfattningar om bolaget.
Majoriteten står ju på min sida, och även om tex betamax var en bättre produkt än VHS i kvalitet blev den bortfasad totalt. Nu är det inte en sådan avgörande tid, men du måste ta hänsyn till vad marknaden anser och antingen finns det 0 förtroende för ledningen och produkten eller så anses Anoto vara ett dåligt förhoppningsbolag. Visst har kursen ökat rejält iår, men det är ju knappast relevant för sista 5 månadernas handel att det istället har gått bakåt trots flera riktigt bra nyheter.
Det enda som kommer få Anoto att lyfta är orderintag och löften om dessa, inget annat.
Cash rules.
Majoriteten.. Man ska inte följa den stora massan om man vill göra stålar..
Har även jag gått in i Anoto group och ser att det är många här på flashback som gjort detsamma.
Tror ni inte att utebliven uppgång beror på Carnigies nyemission där de säljer av x antal miljoner del för del?
Ta det lugnt allihopa, sitt ner i båten, ni investerade väl inte för att sälja en vecka efter? Q4 kan bli riktigt bra och det är då det kan hända grejer. Det är marknaden som styr om det blir en uppgång eller inte, inte någon nyhet(även om ryktesbaserad uppgång är grymt vanligt).
Jag tror på Anoto. Bra avtal gjorda, patenter på sina grejer samt marknadsledande med stora orders till Asien som troligtvis bara kommer växa.
Härligt när CAR dumpar 4 miljoner aktier i ett svep...
Menmen.. Det är väl i ett 'bra' syfte.. Alltså en offensiv emission, så de är väl egentligen positivt. Men lite surt att se kursen backa efter nyheterna..
Man kan inte annat än att garva, tänk alla jäkla haussare som VAR HELT ÖVERTYGADE OM ATT DET DIREKT SKULLE SKUTTA UPP TILL 2 SPÄNN SÅ FORT ANOTO GICK UT MED ATT ETT AVTAL VAR UNDERSKRIVET...
Man kan inte annat än att garva, tänk alla jäkla haussare som VAR HELT ÖVERTYGADE OM ATT DET DIREKT SKULLE SKUTTA UPP TILL 2 SPÄNN SÅ FORT ANOTO GICK UT MED ATT ETT AVTAL VAR UNDERSKRIVET...
Nu ligger vi lägre än innan, hahahahahahahaha
Satt som smäcken igen. Köper tillbaka snart mitt halva innehav med massa gratisaktier...