Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 21:44
  #9505
Medlem
TitanDukes avatar
nokia lumia 630 jailbreakar

hej köpte en nokia lumia 630.
och den bara låser sig , har lämnat in den utan resultat . så nu vill jag jailbreaka den så jag kan ta bort lite onödiga program som belastar den , någon som har erfarenhet av detta , eller någon som vet ett Linux alternativ som fungerar .
googlade men hittade inget bra sät att jailbreka på .
Citera
2015-11-09, 22:34
  #9506
Medlem
tror helt ärligt du inte ska röra den skittelefonen. Släng den så fort du kommer till en papperskorg, nokia lumia innebär bara problem.
Citera
2015-11-10, 11:08
  #9507
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killen60
tror helt ärligt du inte ska röra den skittelefonen. Släng den så fort du kommer till en papperskorg, nokia lumia innebär bara problem.
Källa eller annat bevis på det?
Citera
2015-11-10, 12:43
  #9508
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killen60
.

ja den är sämre än Filip fiz från 95 . men det kan vara ett fredags måndags ex vad vet jag . så då kan man lika gärna göra något eget av den .
Citera
2015-11-10, 13:55
  #9509
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
hej köpte en nokia lumia 630.
och den bara låser sig , har lämnat in den utan resultat . så nu vill jag jailbreaka den så jag kan ta bort lite onödiga program som belastar den , någon som har erfarenhet av detta , eller någon som vet ett Linux alternativ som fungerar .
googlade men hittade inget bra sät att jailbreka på .

Jailbreaks är egentligen ett utnyttjande av sårbarhet, och det finns inga kända sårbarheter till Lumia telefoner..

men kolla först här: http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8

Kär sedan en recovery på din telefon via Windows phone recovery tool:
http://www.windowsphone.com/en-US/ho...cover-my-phone

Den installerar även alla uppdateringar etc. som ev. finns, men som du missat!

Citat:
Is your phone experiencing technical difficulties? The Windows Device Recovery Tool can help you recover a phone that isn't responding, appears to be stuck, or is having other software-related issues.

Här finns såväl guide för recoveryn som en beskrivning om vad som händer:
http://www.thewindowsclub.com/window...-recovery-tool
Citera
2015-11-17, 02:21
  #9510
Medlem
Hej undrar för det första varför jailbreakar man iPhones samt vad är det bra för vilka positiva effekter och vilka är minusen med att ha en iPhone jailbreakad

Samt hur jailbreakar man och kan man jailbreaka en iPhone 6s version 9.0.2
Citera
2015-12-03, 00:21
  #9511
Medlem
Jail breaka själv via mobilen går det ?

Hej kan man jailbreaka sin iPhone via sin telefon alltså utan att ansluta till PC osv någon som vet hur man går tillväga
Citera
2015-12-03, 00:43
  #9512
Medlem
Om du inte klarar att ta reda på ett sånt svar själv så borde du lägga planerna med jailbreak på hyllan. Första träffen på google säger att det inte går.
Citera
2015-12-05, 12:34
  #9513
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightslow1
Hej kan man jailbreaka sin iPhone via sin telefon alltså utan att ansluta till PC osv någon som vet hur man går tillväga
Jag har jailbreakat olika enheter i princip sedan Jailbreak var nytt. Och det har tyvärr aldrig funnits något sätt att jailbreaka en enhet utan tillgång till dator. Det närmsta jailbreak du kan komma utan dator är såkallat Semi Jailbreak (av Pangu). Och det är mest bara skräp enligt mig.

Om du fortfarande vill jailbreaka, se till att du har en dator. Du kan PM:a till mig om du vill ha guider/tips.
Citera
2015-12-05, 12:46
  #9514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Jag har jailbreakat olika enheter i princip sedan Jailbreak var nytt. Och det har tyvärr aldrig funnits något sätt att jailbreaka en enhet utan tillgång till dator. Det närmsta jailbreak du kan komma utan dator är såkallat Semi Jailbreak (av Pangu). Och det är mest bara skräp enligt mig.

Om du fortfarande vill jailbreaka, se till att du har en dator. Du kan PM:a till mig om du vill ha guider/tips.

http://www.jailbreakme.com/ ? Untethered jailbreak direkt i safari på telefonen tack vare en PDF exploit för iOS 4.3.3.
Citera
2015-12-06, 16:22
  #9515
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
http://www.jailbreakme.com/ ? Untethered jailbreak direkt i safari på telefonen tack vare en PDF exploit för iOS 4.3.3.
Det har jag missat isåfall. Ser det exakt likadant ut efter Jailbreak med jailbreak.me eller är det som SemiJB?

However, 4.3.3 var ju ett tag sedan...
Citera
2015-12-23, 15:47
  #9516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Det har jag missat isåfall. Ser det exakt likadant ut efter Jailbreak med jailbreak.me eller är det som SemiJB?

However, 4.3.3 var ju ett tag sedan...
Var untethered jailbreak, antar du med semijb menar tethered jailbreak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback