2015-11-15, 20:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
När anfaller raiders och dylikt settlements? Har aldrig hänt och har 20 timmar på gubben..

Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Någon som haft en attack på Sanctuary?
Citera
2015-11-15, 20:53
Medlem
Slidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
1. Kommer man gilla Fallout om man gillade Skyrim?
2. Måste man spela Fallout 3 för att fatta FL4?
1) det är likt skyrim. stora skillnaden är att istället för att pilbåge är ett andrahandsval är ranged default i fallout. sen är det något mindre story och mer battle i fallout skulle jag gissa. Fallouts 4 karta är tre gånger större än skyrims men spelytan är ungefär lika stor eftersom så stor del av skyrim utspelade sig utanför huvudkartan. en annan skillnad mot skyrim är att istället för att levla upp av att använda en viss färdighet och bli bättre i den så får du portionera ut poängen själv. du blir alltså inte bättre på nått bara för att du använder den egenskapen

2) nej det är lika intuitivt som skyrim, det är gjort för att folk med stora åldersskillnader ska kunna hoppa på när som helst. ja hade spelat new vegas lite innan men den var helt utan bakgrundsstory, märker inga problem
Senast redigerad av Slidberg 2015-11-15 kl. 21:07.
Citera
2015-11-15, 21:14
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Har ni gett vapen till era settlers? Känns som att de kommer få det svårt att försvara sig nu men det är rätt tufft att bygga upp saker o ting, krävs sjukt mycket resurser. Jävligt kul dock.
Citera
2015-11-15, 21:21
Medlem
Var hittar jag närmsta trading post från där man börjar?
Måste jag ta mig till Diamond City för att få sälja av saker?

Jag kastar en jäkla massa vapen som det är nu känns det som.
Citera
2015-11-15, 21:45
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
I all kod finns det ibland tecken som "hör ihop".
Lite svårt att förklara men det kan se ut såhär:

}]](%[[})[#
Ovanför så ser vi att ( och ) "hör ihop", och om man klickar på dom så tar dom antingen bort ett felaktigt svar,
eller så resetar den antalet tries man har.

Sen som en skrev ovan, så gäller det att gissa rätt oxå.
Vid felaktigt svar så står det hur många bokstäver som är "liknande",
dvs hur många bokstäver som ligger placerade på rätt "ställe". Tex:

kappa
mange

Hoppas du förstår vad jag menar
Annars finns en bra guide här: http://www.usgamer.net/articles/fallout-4-hacking-and-lockpicking-guide
Tack så mycket! Fattar mycket mer nu
Citera
2015-11-15, 22:16
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Har ni gett vapen till era settlers? Känns som att de kommer få det svårt att försvara sig nu men det är rätt tufft att bygga upp saker o ting, krävs sjukt mycket resurser. Jävligt kul dock.
Nja, mina settlers springer runt i klänning och är utrustade med brödkavlar. Räknas det?
Citera
2015-11-15, 22:24
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Nja, mina settlers springer runt i klänning och är utrustade med brödkavlar. Räknas det?

Oops inget har hänt i ens by, kanske för att man tog kål på raiders och deras anhängare på 3 skott av 3, med snipern.. Ede tog över resten tills man tog fram pistolen och sa, hasta la vista baby.. i'll come back!

Är vid level 7, gått runt massa.. till motorvägen insåg man fienderna var för övermäktiga, men säg det till en finne.. dags och backa??? Nej, tog fram snipern a la simo häyhä

Edit: jag har byggt om lilla byn, även gett invånarna hälften av vad man hade.. Från vapen till mat, undra när nästa raid sker.. Vore kul att se om ens försvar var tillräckligt bra

Edit nr: ska skicka lite bilder, från bugg till komiska grejer

https://imgur.com/a/NhPZf

Hittar ej resten
Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-15 kl. 22:38.
Citera
2015-11-15, 22:35
Medlem
Howarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Var hittar jag närmsta trading post från där man börjar?
Måste jag ta mig till Diamond City för att få sälja av saker?

Jag kastar en jäkla massa vapen som det är nu känns det som.

Lite här och var finns ju enskilda traders, vid farms bland annat, och de kringvandrande karavanerna. I Bunker Hill finns väl vad man mer kan kalla en trading post.
Citera
2015-11-15, 22:47
Medlem
majxstros avatar
Citat:

De har redan vapen, åtminstone mina.
Citera
2015-11-15, 22:55
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
De har redan vapen, åtminstone mina.

mm men rätt värdelösa såna. Ska utrusta ett par gubbar ordentligt o sätta dem vid guard post.
Citera
2015-11-15, 23:01
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
mm men rätt värdelösa såna. Ska utrusta ett par gubbar ordentligt o sätta dem vid guard post.

Går det att säga till dom att vakta vaktposterna?

Byggt upp väggar samt turrents, sen tog råvorna slut..Går ut i det fria igen för att loota
Citera
2015-11-15, 23:06
Medlem
Bagheeeras avatar
Har svårt för att slita mig från datorn då jag hela tiden vill vidare i spelet, tycker storyn är bra och en massa intressanta karaktärer samt uppdrag att göra men....det är för många valmöjligheter i spelet!!

Blir galen hahaha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in