Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-14, 04:24
  #109
Medlem
Hon går på tabletter pga av att hon ramlade av en häst för några år sedan.
2015-11-14, 10:42
  #110
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
Hon går på tabletter pga av att hon ramlade av en häst för några år sedan.
Fel, hon går på tabletter därför att hon inte har alla hästar hemma. Bara att studera hur fanskapet beter sig.
2015-11-14, 14:12
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
Hon går på tabletter pga av att hon ramlade av en häst för några år sedan.

Oavsett skälet, hon ÄR tablettmissbrukare och det var därför hon plockades bort från socialförsäkringsutskottet av gruppledare Mattias Karlsson. Problemet med Wigh är, förutom hennes missbruk, att hon blivit en belastning för partiet som drama queen. Det är anklagelser om våldtäkt, det är polisanmälningar av meningsmotståndare, det är påstådda "attentat" mot henne som aldrig går att styrka, nu senast är det bråk med den egna regionledningen som slutade med att de polisanmälde Wighs lokalavdelning. Till detta ska läggas det uppenbara missbruket som gör att hon sluddrar i talarstolen och missköter sitt politiska arbete, bla. genom att lämna in politiska förslag, med sina egna målade teckningar på sittande möte istället för i god tid innan.
2015-11-14, 17:34
  #112
Medlem
Teleslingas avatar
Ja, det partiet verkar göra ALLT i sin makt för att radera bort oliktänkande som kan få organisationen att framstå i dålig dager. Inget avvikande tillåts tydligen i den blåbruna stank som ledningen proklamerar som den enda rätta läran nu när man ska bli rumsrena.

Mycket beklagligt att SD ånyo gör sig av med en halvfigur som Hanna Wigh - hon passade med sin lantligt ouppfostrade aura av whitetrashraggarbrud utmärkt som kuttersmycke för denna samling av främlingsfientliga och förändringsrädda bonnläppar. Vad ska hända nu Hanna? Får vi det tveksamma nöjet att höra dig vigla upp massorna i svearikets vagga genom Radio Falköping framöver? Kommer du fortsätta att felparkera och bete dig som om du ägde stan, när du glider in på något lokalt etablissemang för att göra ärenden (fylla på dosetten)?

Snart är det bara den norske foliehatten Roar kvar i lokalavdelningen - att ha invandrat västerifrån går tydligen bra, trots allt.
2015-11-16, 23:00
  #113
Medlem
Hanna Wigh har på sin FB kommenterat att hon petas från partistyrelsen.... Hon skriver:

"Jag vill först och främst understryka att det handlar om partistyrelsen och inget annat. Riksdagen är jag kvar i och alla mina andra förtroendeuppdrag likaså."

Lögn, eftersom gruppledare Mattias Karlsson petat henne även från utskottsplatsen.

"...skulle partiet inte vilja ha mig så skulle jag respektera det men ändå fortsätta vara Sverigedemokrat."

Pågår ett uteslutningsärende efter HW:s anklagelser om våldtäkt, polisanmälningar hit och dit och det (bla. från den egna SD-regionledningen), det galopperande tablettmissbruket?

"...jag har tagit mitt ansvar och stått upp för det som jag känner är viktigt för partiet, även om det kan vara obekvämt och ogynnsamt att göra så. Det har funnits en del meningsskiljaktigheter i vissa frågor och när det blir uppenbart att jag avviker från övriga i mina åsikter om hur olika saker ska hanteras så är det nog bättre om jag inte sitter i den styrelsen."

Har det äntligen framkommit till partiledningen hur partiets egen tablettmissbrukande drama queen baktalar och hånar både partiledaren och Mattias Karlsson så fort hon blir någorlunda klar mellan skoven och tabletterna?
2015-11-16, 23:16
  #114
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espia2
Hanna Wigh har på sin FB kommenterat att hon petas från partistyrelsen.... Hon skriver:

"Jag vill först och främst understryka att det handlar om partistyrelsen och inget annat. Riksdagen är jag kvar i och alla mina andra förtroendeuppdrag likaså."

Lögn, eftersom gruppledare Mattias Karlsson petat henne även från utskottsplatsen.

"...skulle partiet inte vilja ha mig så skulle jag respektera det men ändå fortsätta vara Sverigedemokrat."

Pågår ett uteslutningsärende efter HW:s anklagelser om våldtäkt, polisanmälningar hit och dit och det (bla. från den egna SD-regionledningen), det galopperande tablettmissbruket?

"...jag har tagit mitt ansvar och stått upp för det som jag känner är viktigt för partiet, även om det kan vara obekvämt och ogynnsamt att göra så. Det har funnits en del meningsskiljaktigheter i vissa frågor och när det blir uppenbart att jag avviker från övriga i mina åsikter om hur olika saker ska hanteras så är det nog bättre om jag inte sitter i den styrelsen."

Har det äntligen framkommit till partiledningen hur partiets egen tablettmissbrukande drama queen baktalar och hånar både partiledaren och Mattias Karlsson så fort hon blir någorlunda klar mellan skoven och tabletterna?

Hursomhelst, om det nu pågår ett missbruk borde väl die Parteileitung i egenskap av arbetsgivare se till att hjälpa lilla Hanna att bli kvitt sina problem? Den obetydligaste kommunalarbetare erbjuds ju behandling och rehab in absurdum innan det blir tal om uppsägning.
2015-11-17, 00:34
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hursomhelst, om det nu pågår ett missbruk borde väl die Parteileitung i egenskap av arbetsgivare se till att hjälpa lilla Hanna att bli kvitt sina problem? Den obetydligaste kommunalarbetare erbjuds ju behandling och rehab in absurdum innan det blir tal om uppsägning.

I SD tar de visst inte hand om varandra - minns Jimmies utbrändhet....
2015-11-21, 20:53
  #116
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Samma arbetsmiljöregler gäller inte för en riksdagsledamot som för en vanlig anställd.
2015-11-24, 15:19
  #117
Medlem
fluffhajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Samma arbetsmiljöregler gäller inte för en riksdagsledamot som för en vanlig anställd.
Exakt. När man är folkvald så räknas man som uppdragstagare, och därmed så omfattas man varken utav LAS eller AML.
2015-11-30, 20:31
  #118
Medlem
I en intervju i den lokala tidningen i valkretsen säger Hanna Wigh ikväll:

- Partiet är toppstyrt, likt en sekt.

- För att hämnas har jag först petats ur socialutskottet, sedan partistyrelsen. Man har smutskastat mig och låtit påskina att jag har drogproblem...

- ...det ska nog jäkligt mycket till om jag kommer med i riksdagen en mandatperiod till.


http://www.falkopingstidning.se/arti...r-inte-bitter/

Är Hanna Wigh snart ett uteslutningsärende?
2015-12-02, 12:38
  #119
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
I SD tar de visst inte hand om varandra - minns Jimmies utbrändhet....
Vad menar du med detta svammel?
2015-12-02, 13:38
  #120
Medlem
Hanna Wigh verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Googlade henne, såg att hennes tänder såg förjävliga ut, så jag utförde ytterligare en googlesökning ("Hanna Wigh tänder") och fick följande motion som resultat:

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument...171/?text=true

Det finns flera motioner av samma... kvalitet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback