30 099 besökare online
1 035 333 medlemmar • 54 146 150 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Telefoni och mobiltelefoner Tele - allmänna diskussioner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
mma
Medlem
mmas avatar
Nästa Android lär väl knappast släppas till s4 va?

Lizell
Medlem
Bästa custom rom för Galaxy S4?

Min galaxy S4 börjar bli seg och det är fullt av appar och funktioner som jag aldrig använder (och som inte går att avinstallera).

Hade gärna skaffat en custom rom med fokus på batteritid och prestanda, utan massa krimskrams som drar ner hastigheten och batteritiden!

Kan någon leda mig rätt? Har aldrig rootat min mobil förr...

Clinto
Medlem
Clintos avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Lizell
Min galaxy S4 börjar bli seg och det är fullt av appar och funktioner som jag aldrig använder (och som inte går att avinstallera).

Hade gärna skaffat en custom rom med fokus på batteritid och prestanda, utan massa krimskrams som drar ner hastigheten och batteritiden!

Kan någon leda mig rätt? Har aldrig rootat min mobil förr...

Jag rekommenderar GPE av Danvdh. Ja, det var den jag gillade bäst när jag använde S4. Antar att den är aktiv fortfarande.

Den gav ruggigt bra batteritid, och har en Aromainstaller så du väljer själv vad du vill ha för appar och funktioner för installerade.

Lizell
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Clinto
Jag rekommenderar GPE av Danvdh. Ja, det var den jag gillade bäst när jag använde S4. Antar att den är aktiv fortfarande.

Den gav ruggigt bra batteritid, och har en Aromainstaller så du väljer själv vad du vill ha för appar och funktioner för installerade.

Tack! Var den snabb? Tar den upp mycket plats?
Jag har ett SD kort i mobilen men många appar vägrar att sitta på SD kortet och med 16gb internminne så måste jag konstant avinstallera appar fram och tillbaka för att få plats med nya

Clinto
Medlem
Clintos avatar
Citat:
Tack! Var den snabb? Tar den upp mycket plats?
Jag har ett SD kort i mobilen men många appar vägrar att sitta på SD kortet och med 16gb internminne så måste jag konstant avinstallera appar fram och tillbaka för att få plats med nya

Jo, den var snabb, nej den tar inte stor plats - en bråkdel av Stock touchwiz.

Lizell
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Clinto
Jo, den var snabb, nej den tar inte stor plats - en bråkdel av Stock touchwiz.

Ok tack! Ska ta mig en titt!

Lizell
Medlem
Har suttit i timmar nu för att försöka roota, installera custom recovery och allt men kommer ingen vart...

Alla guider jag läst är antingen ofullständiga, endast för PC eller med döda länkar.

Kan någon hjälpa mig med detta? Har alltså Samsung GT-I9505 och macbook.

calamato
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Har suttit i timmar nu för att försöka roota, installera custom recovery och allt men kommer ingen vart...

Alla guider jag läst är antingen ofullständiga, endast för PC eller med döda länkar.

Kan någon hjälpa mig med detta? Har alltså Samsung GT-I9505 och macbook.
Här kan du hitta diverse trådar om hur du rootar mm.

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4

Lizell
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av calamato
Här kan du hitta diverse trådar om hur du rootar mm.

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4

En hel helg av letande så ger jag upp... Får nöja mig med stock rom helt enkelt.

Lyckades roota telefonen men custom recovery och allt gick aldrig. Använde min gamla PC för Odin och grejer men kom ingen vart.

Helt omöjligt med så mycket olika versioner på allt och inget. Vilken samsung version man har.
Fanns inte en enda guide som funkade...

Aja trist..

calamato
Medlem
calamatos avatar
Citat:
En hel helg av letande så ger jag upp... Får nöja mig med stock rom helt enkelt.

Lyckades roota telefonen men custom recovery och allt gick aldrig. Använde min gamla PC för Odin och grejer men kom ingen vart.

Helt omöjligt med så mycket olika versioner på allt och inget. Vilken samsung version man har.
Fanns inte en enda guide som funkade...

Aja trist..
Här har du en komplett guide hur du ska göra.

http://www.swedroid.se/forum/threads...ot-twrp.93842/

http://www.swedroid.se/forum/threads...oevrigt.94207/
Senast redigerad av calamato 2016-03-06 kl. 11:15.

FBdasen
Medlem
Jag går in på kontakter - inställningar - kontakter - kontakter som ska visas - väljer anpassad lista för att välja vilka kontakta som jag vill ha på min kontaktlista. Jag får alltså ner det från flera hundra kontakter till 68 pers.

Ändå så håller telefonen på att jävlas och ändrar av sig själv till att visa alla kontakter på min jobbmail, skype, facebook, blaha blaha och jag får flera hundra kontakter igen på min kontakt lista.
Hur fan löser man det?

bootypleaser
Medlem
bootypleasers avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av FBdasen
Jag går in på kontakter - inställningar - kontakter - kontakter som ska visas - väljer anpassad lista för att välja vilka kontakta som jag vill ha på min kontaktlista. Jag får alltså ner det från flera hundra kontakter till 68 pers.

Ändå så håller telefonen på att jävlas och ändrar av sig själv till att visa alla kontakter på min jobbmail, skype, facebook, blaha blaha och jag får flera hundra kontakter igen på min kontakt lista.
Hur fan löser man det?
Har du autoimportera på?

Svara på ämne
Svara Topp Dela