Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-30, 21:49
  #1
Medlem
Tänkte forumet kunde behöva en tråd för Googles nästa mästerverk Nexus 6P.

Det har surrats en del om att Nexus 6P böjs lätt, och då länkas en video där enheten innan böj-testet är försvagad, bland annat har skärmen repor och en spricka samt att displayen blivit utsatt för värme av en tändarlåga. Detta i sig förstör enhetens struktur.

Denna video visar att enheten inte normalt kan böjas av vanlig kraft så vida man inte råkar vara råstark.

https://www.youtube.com/watch?v=xTx6ypwwgio
Citera
2015-10-30, 22:12
  #2
Medlem
Proppiss avatar
Här är en annan där de försöker böja den:
https://www.youtube.com/watch?v=1GZV-jO6ebg

the Guardian har gjort en recension och de anser att det är den bästa tillgängliga phableten
http://www.theguardian.com/technolog...erprint-huawei
så iOS-användarna får väl vänta och hoppas på nästa års modell.
Citera
2015-10-30, 22:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Här är en annan där de försöker böja den:
https://www.youtube.com/watch?v=1GZV-jO6ebg

the Guardian har gjort en recension och de anser att det är den bästa tillgängliga phableten
http://www.theguardian.com/technolog...erprint-huawei
så iOS-användarna får väl vänta och hoppas på nästa års modell.

Poängen är alltså att glaset tillsammans med hela kroppen ger mobilen dess rigiditet.

Jag väntar ingenting, jag är nöjd med min 6S Plus.
Citera
2015-10-30, 22:23
  #4
Medlem
Proppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
Poängen är alltså att glaset tillsammans med hela kroppen ger mobilen dess rigiditet.

Jag väntar ingenting, jag är nöjd med min 6S Plus.

6S Plus är ju inte en dålig telefon så det kan jag förstå. Det var ett lite barnsligt nålstick för att the Guardian tycker att Nexusen är bättre

Trevlig helg önskar jag dig!

EDIT: Äh, "inte en dålig" är lite fattigt. 6S Plus är en bra telefon, punkt.
Citera
2015-11-13, 15:44
  #5
Medlem
TheGamers avatar
Denna släpps om 5 dagar, tänkte själv slå till strax efter ( vill se lite svenska recensioner ). Tänkte byta upp mig från Note 3'an, till 6P - förhoppningsvis ett bra "byte".

Släpps enligt Elgiganten 18/11, så sitter lite på nålar just nu. Min Note har verkligen gått ner sig på kort tid och kan inte bärga mig för en ny telefon!
Citera
2015-11-13, 18:34
  #6
Medlem
Proppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Denna släpps om 5 dagar, tänkte själv slå till strax efter ( vill se lite svenska recensioner ). Tänkte byta upp mig från Note 3'an, till 6P - förhoppningsvis ett bra "byte".

Släpps enligt Elgiganten 18/11, så sitter lite på nålar just nu. Min Note har verkligen gått ner sig på kort tid och kan inte bärga mig för en ny telefon!

Swedroid har testat den:
http://www.swedroid.se/recensioner/t...awei-nexus-6p/

"Då vi sammanfattar våra veckor med Huawei Nexus 6P kan vi inte göra det på annat än ett vis: Inte nog med att Nexus 6P är den bästa Nexus-telefonen någonsin, vi anser därtill att det är den bästa androidtelefonen någonsin. Alla kategorier."
Citera
2015-11-13, 20:21
  #7
Medlem
mmas avatar
Skulle nog säga att detta är min nästa telefon efter min s4.
Citera
2015-11-14, 01:23
  #8
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Swedroid har testat den:
http://www.swedroid.se/recensioner/t...awei-nexus-6p/

"Då vi sammanfattar våra veckor med Huawei Nexus 6P kan vi inte göra det på annat än ett vis: Inte nog med att Nexus 6P är den bästa Nexus-telefonen någonsin, vi anser därtill att det är den bästa androidtelefonen någonsin. Alla kategorier."

Helt plötsligt vart jag skeptisk, sånt försäljningssnack övervinner inte mig. Jag har kollat på recensioner på engelska och få säger samma sak som Swedroid. Det finns sina "skavanker", och så är det med alla telefoner. Vi får väl se hur jag resonerar om en vecka eller två.

OBS; jag har inte kollat in recensionen i fullo, utan endast läst vad du har citerat. För full för att läsa sånt just nu, men blir endast skeptisk när det ska tas i från tårna.
Citera
2015-11-14, 10:55
  #9
Medlem
Proppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Helt plötsligt vart jag skeptisk, sånt försäljningssnack övervinner inte mig. Jag har kollat på recensioner på engelska och få säger samma sak som Swedroid. Det finns sina "skavanker", och så är det med alla telefoner. Vi får väl se hur jag resonerar om en vecka eller två.

OBS; jag har inte kollat in recensionen i fullo, utan endast läst vad du har citerat. För full för att läsa sånt just nu, men blir endast skeptisk när det ska tas i från tårna.

Då tycker jag du ska läsa den. Den är lång och uttömmande. De säger inte att allt är perfekt med telefonen, de tar upp delar där andra telefoner är bättre men citatet är deras samlade uppfattning med allt invägt.
Citera
2015-11-14, 12:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Då tycker jag du ska läsa den. Den är lång och uttömmande. De säger inte att allt är perfekt med telefonen, de tar upp delar där andra telefoner är bättre men citatet är deras samlade uppfattning med allt invägt.

Jag läste testet och håller med, N6P är definitivt den helhetsmässigt bästa Androidenheten just nu och det verkar som att Google äntligen hittat rätt (Nexus 6 var inte riktigt optimal när de försökte köra en högprisstrategi) och samtidigt åtgärdat det som ofta kritiserats (t.ex kameran).

För min del har jag svårt att se några direkta alternativ till N6P förutom Xperia Z5-serien och Huawei MediaPad M2/X2 eller P8Max (för större skärmar). Skall man köpa en ny Androidenhet bör man definitivt överväga N6P. Det är också bra att det finns en 128 GB-version då det delvis kompenserar för bristen på lagringsexpansion (USB-OTG kan också lösa den delen till en del).
Citera
2015-11-14, 15:17
  #11
Medlem
Proppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Jag läste testet och håller med, N6P är definitivt den helhetsmässigt bästa Androidenheten just nu och det verkar som att Google äntligen hittat rätt (Nexus 6 var inte riktigt optimal när de försökte köra en högprisstrategi) och samtidigt åtgärdat det som ofta kritiserats (t.ex kameran).

För min del har jag svårt att se några direkta alternativ till N6P förutom Xperia Z5-serien och Huawei MediaPad M2/X2 eller P8Max (för större skärmar). Skall man köpa en ny Androidenhet bör man definitivt överväga N6P. Det är också bra att det finns en 128 GB-version då det delvis kompenserar för bristen på lagringsexpansion (USB-OTG kan också lösa den delen till en del).

Ja, jag har stått på väntelistan ett tag nu, jag har svårt att se något vettigare just nu i alla fall. Egentligen är en lite för stor för mig, men... det är ju inte ett problem du har För mig var Z5 Compact länge ett alternativ, men nu har jag i princip bestämt mig.

De enda orosmolnen jag ser är att den verkar vara rätt "känslig" för repor/nicks, och ett fåtal rapporter om att kameralistens glas sägs ha spontanspruckit för en del, men jag är optimist.
Citera
2015-11-15, 20:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Ja, jag har stått på väntelistan ett tag nu, jag har svårt att se något vettigare just nu i alla fall. Egentligen är en lite för stor för mig, men... det är ju inte ett problem du har För mig var Z5 Compact länge ett alternativ, men nu har jag i princip bestämt mig.

De enda orosmolnen jag ser är att den verkar vara rätt "känslig" för repor/nicks, och ett fåtal rapporter om att kameralistens glas sägs ha spontanspruckit för en del, men jag är optimist.

Mitt problem är snarare tvärtom: Allting under 6,44 tum är för smått för min smak och jag har inte tänkt mig en mobil under 6 tum och en 10-tumstablet (det konventionella tänkandet) utan vill slå ihop dessa två till en enhet. Nästa enhet för min del lär bli en 8-tumstablet vilket är ett ganska enkelt steg eftersom jag inte använder konventionell telefoni och därmed endast behöver LTE i enheten (jag ringer alla samtal via Hangouts och Google Voice).
__________________
Senast redigerad av Mobiltelefon 2015-11-15 kl. 20:54.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback