2015-11-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Kan man närvara vid rättegången? Isf när kommer de att äga rum? datum? Såg att det redan har varit ganska många nu

Sista rättegångsdagen planeras vara idag, började kl 9.00 antar jag. Försvarsadvokaterna drar sina slutpläderanden. Rättegångar i Sverige är i princip offentliga: bara att ta sig till domstolen, ta reda på i vilken sal det mål man är intresserad av körs och gå in. Anslagstavlor brukar räkna upp dagens mäl.
Citera
2015-11-12, 10:44
Medlem
Enligt uppgift kommer Skaraborgs tingsrätts dom den 3 december.
Citera
2015-11-12, 15:31
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
12 år för vapenbrott?

Näramare 12 (månader) blir det.

Finns ingen som kan bli dömd till 12 år för det. Omöjligt!
Pfff har du läst topic? Han var ledaren för "gänget". Grovt vapenbrott är grädde på moset så att säga.
Citera
2015-11-12, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Pfff har du läst topic? Han var ledaren för "gänget". Grovt vapenbrott är grädde på moset så att säga.

Har du läst inlägget jag svarade på?

Allt annat har jag klart för mig.

Nej ingen grädde på moset. Han blir dömd för dom stora partier droger. Om han har en pistol eller 7 spelar ingen som helst roll i det här straffet!
Citera
2015-11-12, 17:40
Medlem
Kungkrans avatar
http://www.skovdenyheter.se/article/...39-fangelsear/
Citera
2015-11-12, 19:05
Medlem
direktörns avatar
Hur fungerar det med herrarnas häktestid, räknas den bort från straffet.
Citera
2015-11-12, 19:41
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Hur fungerar det med herrarnas häktestid, räknas den bort från straffet.

Den räknas som att du suttit av den, så från dagen du blev häktad tills du fått domen, så räkar dem bort all tid du redan suttit. dvs, du får räkna av tiden du redan suttit efter att du fått din dom.

Edit: inkl tiden i arresten och häktet.
Citera
2015-11-13, 01:45
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Har du läst inlägget jag svarade på?

Allt annat har jag klart för mig.

Nej ingen grädde på moset. Han blir dömd för dom stora partier droger. Om han har en pistol eller 7 spelar ingen som helst roll i det här straffet!
Öhhh så du menar att rätten ser över att en psykiskt labil person har haft en avsågad hagelbrakare i sitt hem? Han kommer alltså bara att bli dömd för sitt grova narkotikabrott, inget av hans hotande hit och dit, inget av hans utpressningar osv?

Utveckla varför i helvete det inte skulle spela någon roll.
Citera
2015-11-13, 10:00
Medlem
viqors avatar
Citat:
Öhhh så du menar att rätten ser över att en psykiskt labil person har haft en avsågad hagelbrakare i sitt hem? Han kommer alltså bara att bli dömd för sitt grova narkotikabrott, inget av hans hotande hit och dit, inget av hans utpressningar osv?

Det lilla omfattas av det stora, ett grovt vapenbrott blir i dom här sammanhangen ingenting. Att han förmodligen har hotat och utpressat folk är ju inget som direkt bevisas, inte insatt i fallet men inte mer än nångång. Att han har haft det i ett syfte att göra det är möjligt men det gör ingen direkt skillnad, ett par månader kanske.
Citera
2015-11-13, 13:28
Bannlyst
Citat:

Därför att han får det inbakat i dom grova narkotikabrott han är dömd för. Det är så man gör helt enkelt.

Det är inget unikt för det här fallet.
Citera
2015-11-13, 19:10
Medlem
SoftarPauls avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6300473 är detta samma mål? Hittar ingen tråd om det.
Citera
2015-11-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoftarPaul
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6300473 är detta samma mål? Hittar ingen tråd om det.

Nej, det här är nya fynd. Starta en tråd själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in