2015-11-06, 11:36
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Svar

Tack för förtydligandet. Jag är väldigt skeptisk till dagens nivåer och hur man ska hantera integrationen av dessa individer. Jag undrar också över vilka besparingar man kommer tänkas dra in på (utöver biståndet som regeringen redan kladdar på) och vilka skattehöjningar vi som arbetar kan tänkas behöva stå för för att finansiera alla som inte gör det.

Spännande tider.
2015-11-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
Du skojar? Det är Hootonplanen för Tyskland som realiseras för hela europa. Den första planen var Kaufmannplanen, förintelse genom sterilisering. Plan 2 var Morgenthauplanen, förintelse genom svält. Plan nummer 3 är Hootonplanen, förintelse genom rasblandning och influx av företrädelsevis män av inkompatibel ras.

Vem kom på planen?
2015-11-07, 04:40
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag förstår att man inte vill tro på det här scenariot, men titta runt. Det är faktiskt verklighet. Sen att samhället kommer att kollapsa innan vi faktiskt är 16 miljoner är en helt annan sak.

Mycket möjligt du har rätt, att det kommer fler och fler. (vem vet)

Men även om det kommer mer och mer så är den fysiska gränsen nu nådd för hur många vi kan husera, detta har regeringen t.o.m. gått ut med.

Till och med asylflyktingar borde förstå att det är bättre att vända tillbaka till Tyskland när de inte finner något härbärge när det börjar närma sig 0-gradigt i Sverige, så det känns som att bostadsbristen per automatik kommer att lösa flyktingvågen (vi får hoppas.. om nu inte privatpersoner börjar husera flyktingar eller lånar ut sina sommarstugor etc).
2015-11-07, 08:53
Medlem
Citat:
Med svenskar menar jag svenskfödda med 1 eller 2 föräldrar. Beräkningarna kommer under inledningen.

Inledning
Med dagens nivåer på invandring, som snarare ser ut att öka än att minska, kommer svenskar att vara i minoritet i landet om 5 år. På grund av den stora massan män som söker asyl så kommer den totala andelen män i landet vara runt 60%. Män har tills senaste året aldrig varit i majoritet i Sverige.

Totalt kommer vi att ha 16 miljoner invånare. Det är alltså ca 15% invandrat av de 40 miljoner som Annie ville ta emot. Hon är driftig den kvinnan.

Vi har bara att ha en chans att påverka politiken innan vi är en minoritet i Sverige. För dagens politik ser sannerligen inte ut att ändra på sig. Det enda politikerna säger är "andra måste ta ansvar". Det löser inte ett enda problem.

Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.

Beräkningar
För någon dag sedan kom 1800 asylsökande på en dag. Vi lurar oss själva att det är någon slags topp, men statistiken visar att det snarare fortsätter att öka. Vi gör inget för att förhindra det, så vi kan inte göra annat än att anta att det kommer att öka. Men jag kommer att räkna med 1800 per dag, så siffrorna kommer att vara i underkant. Det spelar inte så stor roll.
Migrationsverkets statistik: (http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html)

Som jag redogjorde i min andra tråd så kommer alltså minst 1800 * 365 = 657 000 att söka asyl per år. Lura inte i dig själv att det kommer att gå ner. Det finns inga tecken på det. Så siffrorna är inte förljugna. Om inte politikerna sätter stopp det vill säga. Men när pollsen visar SD på 25% och de fortfarande vägrar att prata med SD kan vi gissa att det inte kommer att hända. Så dessa är verkliga siffror. Detta är verklighet.

"657 000? Det räcker ju inte för att sätta oss i minoritet på 5 år!"

Det gör det inte. Men det är enbart asylsökande. Nu tar vi oss en titt på vilka som får stanna, och vad anhöriginvandringen kommer att hamna på (det är alltså inte asylsökningar)

Förra året sökte 80 000 asyl men enbart ca 58% beviljades asyl. Senaste siffrorna visar att runt 80% beviljas PUT senaste månaderna. Så 80% får stanna idag. (genomsnitt 78% över året, men det har ökat senaste månaderna)

Totalt kommer alltså 657 000 * 0,8 = 525 600 få stanna och rösta och även snart bli svenska medborgare.

Som vi redan vet skickar de flesta numera ankarbarn till Sverige. Och dessa är oftast afghanska. Tyskland har nu stängt gränsen för dem, så de står i Rostock och väntar på att färdas vidare till Sverige. De 17 000 barn vi alltså tog emot i Oktober är antagligen i underkant, men ni förstår säkert att även är siffrorna jag använder i underkant eftersom ankarbarnen antagligen tar hit en större familj än den tidigare statistiken visar.

Eftersom migrationsverket verkar dölja statistik inom det här området för året måste jag använda mig av 2014 års siffror.

Då beviljades ca 40 000 anhörigtillstånd. 33 000 fick beviljad asyl. Kvoten där jag kommer använda är alltså att det kommer 1,14 anhöriga per beviljad asyl. Det kommer att vara i underkant, men det finns i alla fall källor på det

Så anhöriginvandring: 525 600 * 1,14 = ca 600 000

Jag räknar dock med att dessa kommer efter 1-2 år beroende på handläggningstider, men de är fortfarande en kausalitet av invandrarna som först för tillstånd, så jag räknar med dem.

Total invandring per år: 600 000 + 525 000 = 1 125 000

I Sverige har vi idag ca 10 miljoner invånare där 21,5% har utländsk bakgrund
(http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/#c_li_120253)

Vi är alltså 7,65 miljoner svenskar och 2,1 miljoner med utländsk bakgrund. Ca 50% män 50% kvinnor. Alltså ca 5 miljoner män på 10 miljoner invånare.

Jag räknar med att Sverige inte har påverkansbart överskott av ungar så om 5 år ser det ut så här:

Utländsk bakgrund: 2,1 + 1,25*5 = 8,35 miljoner
Svenskar: 7,65 miljoner

Invandringen är 75% män (återigen länken ovan till migrationsverket som källa)
Män: 10 miljoner * 0,5 + 6,25 miljoner * 0,75 = ca 9,7.

Andel män i Sverige om 6 år:
9,7 milj / 16 milj = ca 60%.

All statistik finns tillgänglig.

Diskussionsunderlag
Vad tror du kommer att förändras när det går 1,5 män på varje kvinna?
Hur kommer det att kännas att vara i minoritet, men samtidigt försörja nästan hela landet?

Edit: Gjort om befolkningberäkningen och ändrat 6 år till 5 år på grund av att jag tidigare räknade utlandsfödda men nu räknar utlandsfödd eller 2 utlandsfödda föräldrar

LOOOOL, this one was stupid on a new level, you are actually counting immigrants as united group. Tell me, which specific ethnic group in Sweden will be the Majority? Also, you seem to have missed people moving back and Swedes returning to Sweden (those counts as immigrants as well).
2015-11-07, 09:10
Medlem
FittJannes avatar
Lägg ovanpå detta den nya generationen feminiserade sillmjölkar till män med förebilder som Justin Bieber och pewdiepie som förväntas vara de som ska lyfta Sverige ur askan och föra vår kultur och gener vidare.
Tiden rinner ut.
2015-11-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
LOOOOL, this one was stupid on a new level, you are actually counting immigrants as united group. Tell me, which specific ethnic group in Sweden will be the Majority?
En minoritet kan vara den största gruppen samtidigt som den är en minoritet. Att det finns olika avarter av främmande bidragsturister är ingen tröst, det gör samhället bara ännu mer otryggt då de bekämpar varandra, ungefär som de gör i sina hemländer. Visst finns det närande och civiliserade invandrare, men de kommer bli en ännu mindre minoritet om det här vansinnet får fortsätta.
Citat:
Also, you seem to have missed people moving back and Swedes returning to Sweden (those counts as immigrants as well).
En droppe i havet jämfört med hur många som kommer nu.
2015-11-07, 13:55
Medlem
Lydans avatar
Citat:
LOOOOL, this one was stupid on a new level, you are actually counting immigrants as united group. Tell me, which specific ethnic group in Sweden will be the Majority? Also, you seem to have missed people moving back and Swedes returning to Sweden (those counts as immigrants as well).

Jag räknar på asylsökande. Återvändande svenskar söker inte asyl.

Oftast pratar inte ni invandrarförespråkare om etnicitet, men här går det tydligen bra.

Majoritetsgruppen är personer födda utomlands, eller med 2 utrikes födda föräldrar. Minoriteten är svenskfödda med minst 1 svenskfödd förälder.

Jag förstår att du griper efter halmstrån eftersom du inte vill förstå det stora problemet vi har, men du måste våga se det från båda sidorna och se vad som faktiskt är bäst för flest människor.
2015-11-07, 13:59
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Mycket möjligt du har rätt, att det kommer fler och fler. (vem vet)

Men även om det kommer mer och mer så är den fysiska gränsen nu nådd för hur många vi kan husera, detta har regeringen t.o.m. gått ut med.

Till och med asylflyktingar borde förstå att det är bättre att vända tillbaka till Tyskland när de inte finner något härbärge när det börjar närma sig 0-gradigt i Sverige, så det känns som att bostadsbristen per automatik kommer att lösa flyktingvågen (vi får hoppas.. om nu inte privatpersoner börjar husera flyktingar eller lånar ut sina sommarstugor etc).

Både denna och förra regeringen har klarlagt många gånger att om vi inte tar in varenda person som söker asyl så bryter vi mot alla mänskliga rättigheter och europeiska konventioner som finns. Den debatten hoppas jag inte att du har missat.

För gränsen är nådd för länge sen. Men om vi inte bedriver en signalpolitik som påpekar detta, utan låter "flyktingarna" (afghaner är tveksamt om de ska klassas som flyktingar) få all sin information från flyktingsmugglare, så ser jag inte hur det kommer att sluta.

Frågan är dessutom om de faktiskt har någonstans att vända. Länderna stramar åt mer och mer. Och Sverige kommer sitta ensamt kvar när varenda hotell är uppbokat och betalas med dyra pengar av skattemedlen.
2015-11-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Bara att ta på sig peruken, kjolen, raka benen och förbereda oss på att ta emot arab-kuk.
Vi ska allt klara "utmaningar" hur stora de än är.

Eller så kan någon tänka efter hur finnarna förlorade 20000 man medans ryssarna stupade i hundratusentals, att vi också är skandinavier och att vi en gång i tiden faktiskt var respekterade och fruktade.

Tänk efter vem du egentligen är... är du en produkt av samhället, eller av dina förfäder ?

Alternativt bli kvinna eller dö.

40k var det väll?
2015-11-09, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Vem kom på planen?

Earnest Albert Hooton
2015-11-09, 08:00
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Både denna och förra regeringen har klarlagt många gånger att om vi inte tar in varenda person som söker asyl så bryter vi mot alla mänskliga rättigheter och europeiska konventioner som finns. Den debatten hoppas jag inte att du har missat.

Absolut har jag inte missat detta, men det kan ju inte vara Sveriges fel om vi bryter mot EUs konvention när det är EU självt (de övriga medlemsländer) som inte tar emot några, vilket gör att vi då också tvingas neka flyktingarna uppehälle.

Det kan ju inte gå att ta emot folk och följa EU-konventionen om EU självt gör det motsatta, det är ju absurt.

Isådanafall borde Sverige anmäla hela EU för brott mot sin egen konvention.
Senast redigerad av kato85 2015-11-09 kl. 08:03.
2015-11-13, 05:32
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Absolut har jag inte missat detta, men det kan ju inte vara Sveriges fel om vi bryter mot EUs konvention när det är EU självt (de övriga medlemsländer) som inte tar emot några, vilket gör att vi då också tvingas neka flyktingarna uppehälle.

Det kan ju inte gå att ta emot folk och följa EU-konventionen om EU självt gör det motsatta, det är ju absurt.

Isådanafall borde Sverige anmäla hela EU för brott mot sin egen konvention.

Vi är många som håller med dig. Viktigt är dock att påpeka att det inte är EU som ljuger, utan våra egna politiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in