Citat:
Ursprungligen postat av
tangentryttaren
Spelar det någon roll vilka special perks man inriktar sig på om man vill få ut så mycket av storyn som möjligt? Syftar på fallout överhuvudtaget.
Till exempel så hade jag tänkt rikta in mig på bara strength/endurance, men då är jag rädd att jag missar många konversationer, kompanjoner osv. För som jag fattat det så är det väl typ karisma som avgör hur bra man snackar med folk? Och ju bättre man snackar, ju bättre trades och sånt.
Med strength och endurance så låter man väl vapnen sköta snacket

?
En styrka med Fallout-spelen är att man kan spela om dem flera gånger med olika typer av karaktärer - spelupplevelsen blir rätt olika beroende på om man snipar fienden från en mils avstånd, om man tvunget ska in och hugga med kniven, eller om man försöker att köra den diplomatiska stilen och försöka undvika strid så mycket det går.
Visst lär du misslyckas oftare med konversationer och t.ex. inte lyckas snacka dig ur vissa situationer om du inte satsar på några sociala färdigheter, men jag har svårt att tro att det kommer att innebära att du missar möjligheten att få med dig någon av spelets "kompanjoner".