2015-11-04, 22:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Måste fråga er som har erfarenhet med detta sedan tidigare. Finns det något som helst som gör att spelet är mer eller enklare moddbart när man piratar hem det än när man har det köpt via steam?

Har likt den fitta jag är laddat hem både FO 3, NW samt skyrim då gratis är gott så har inte testat att ladda hem moddar osv till något spel via steam. Det kan väl till och med vara så att det är enklare att modda via steam nu för tiden?

Om det är så att det inte gör någon som helst skillnad på installation och utbud av moddar så funderar jag på om man inte ska betala för sig denna gången, mest av lathet så slipper man ladda hem och greja med det. Eller kan det vara så att moddar måste gå igenom ett filter innan de kommer upp via steam eller hur det nu kan fungera?
Citera
2015-11-04, 23:15
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Måste fråga er som har erfarenhet med detta sedan tidigare. Finns det något som helst som gör att spelet är mer eller enklare moddbart när man piratar hem det än när man har det köpt via steam?

Har likt den fitta jag är laddat hem både FO 3, NW samt skyrim då gratis är gott så har inte testat att ladda hem moddar osv till något spel via steam. Det kan väl till och med vara så att det är enklare att modda via steam nu för tiden?

Om det är så att det inte gör någon som helst skillnad på installation och utbud av moddar så funderar jag på om man inte ska betala för sig denna gången, mest av lathet så slipper man ladda hem och greja med det. Eller kan det vara så att moddar måste gå igenom ett filter innan de kommer upp via steam eller hur det nu kan fungera?

Nej snarare tvärtom, steam workshop är vanligtvis toppen för Bethesdas spel.
Citera
2015-11-04, 23:30
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:

Tydligen ska pirat spelet inte vara kompletta, skaparna har dolda filer eller något som man bara kan få genom att köpa spelet och filerna går typ inte hitta om man försöker sprida de.
Citera
2015-11-04, 23:50
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Tydligen ska pirat spelet inte vara kompletta, skaparna har dolda filer eller något som man bara kan få genom att köpa spelet och filerna går typ inte hitta om man försöker sprida de.

Bullshit. Var har du läst det?
Citera
2015-11-04, 23:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

Går gör det nog, som det brukar göra. Men knappast att det lär finnas fungerande på releasedagen så jag utgår redan nu ifrån att jag kommer köpa det. Smidigt att ha via steam också givetvis! Betalade en hel del extra av lathet när GTA IV kom för att kunna preloada det på steam.
Citera
2015-11-05, 00:02
Medlem
Citat:

Jag är också en gammal hederlig saltvattenspirat av samtliga Bethesda spel med undantag för Oblivion till Xbox 360 - begagnat ur en ICA-kasse en tisdagskväll på Älvsjö station därtill - och jag har en fråga på ungefär samma breddgrad: fungerar Nexus Mod Manager även när spelet går via Steam, eller får man ha att göra med Steam Workshop vare sig man vill eller inte?
Citera
2015-11-05, 00:23
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Jag är också en gammal hederlig saltvattenspirat av samtliga Bethesda spel med undantag för Oblivion till Xbox 360 - begagnat ur en ICA-kasse en tisdagskväll på Älvsjö station därtill - och jag har en fråga på ungefär samma breddgrad: fungerar Nexus Mod Manager även när spelet går via Steam, eller får man ha att göra med Steam Workshop vare sig man vill eller inte?

Fungerar bra ändå. Åtminstone till Skyrim
Citera
2015-11-05, 00:45
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Fungerar bra ändå. Åtminstone till Skyrim

Då håller vi tummarna för att NMM även kommer till FO4 på steam!
Citera
2015-11-05, 01:02
Medlem
Blankts avatar
Hur kan det vara 100kr prisskillnad mellan steam och spelbutiken?
Citera
2015-11-05, 01:18
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
Spelar det någon roll vilka special perks man inriktar sig på om man vill få ut så mycket av storyn som möjligt? Syftar på fallout överhuvudtaget.

Till exempel så hade jag tänkt rikta in mig på bara strength/endurance, men då är jag rädd att jag missar många konversationer, kompanjoner osv. För som jag fattat det så är det väl typ karisma som avgör hur bra man snackar med folk? Och ju bättre man snackar, ju bättre trades och sånt.

Med strength och endurance så låter man väl vapnen sköta snacket ?
En styrka med Fallout-spelen är att man kan spela om dem flera gånger med olika typer av karaktärer - spelupplevelsen blir rätt olika beroende på om man snipar fienden från en mils avstånd, om man tvunget ska in och hugga med kniven, eller om man försöker att köra den diplomatiska stilen och försöka undvika strid så mycket det går.

Visst lär du misslyckas oftare med konversationer och t.ex. inte lyckas snacka dig ur vissa situationer om du inte satsar på några sociala färdigheter, men jag har svårt att tro att det kommer att innebära att du missar möjligheten att få med dig någon av spelets "kompanjoner".
Citera
2015-11-05, 01:19
Medlem
Zup with da hype? Aldrig spelat något av Fallout spelen, är det så bra som alla säger alltså?
Citera
2015-11-05, 01:24
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Hur kan det vara 100kr prisskillnad mellan steam och spelbutiken?

Fysiska kopior är alltid billigare för spel i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in