2015-11-04, 17:25
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kex619
Tittade på system kraven och är det inte lite väl höga, grafiken ser ju inte jätte bra ut?

Tror ni jag kommer kunna lira med denna dator eller blir det bäst att inhandla det till ps4 istället?

Intel core i5 760 @ 2.8 GHz
Geforce gtx 660
16gb ram

Det bör funka då minimum är: http://www.pcgamer.com/fallout-4-system-requirements-released/

Core i5-2300 2.8GHz: enligt gpuboss = 7.7/10 vs. din processor i5 760 = 7.4/10
GeForce GTX 550 Ti: enligt gpuboss = 6.1/10 vs. ditt grafikkort gtx 660 = 7.1/10
8 GB GD RAM

länkar:
Citera
2015-11-04, 17:51
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongbengtsson
Någon som vet UNGEFÄR hur mycket speltimmar vi har att räkna med?

Endast Bethesda kan svara på hur lång själva storyn är OM du enbart spelar igenom den utan att göra något annat, men Fallout är ett så kallat evighetsspel dvs du kan spela hur länge som helst.

Jag gav Skyrim 250 timmar innan jag tröttnade så lär väl bli något liknande i Fallout 4 om det är lika bra som dess föregångare

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Såg när han visade hela kartan i ena reddit videon och jag tyckte den såg ganska liten ut, nån annan som tycker likadant? Fast den måste ju vara rejält större än vad den ser ut att vara i pipboy

Vem visade kartan, lust att länka?
Citera
2015-11-04, 18:00
Medlem
Fallout 4 - Skill Magazine Perks, Bobbleheads, Map & Cats?

https://www.youtube.com/watch?v=uHKsFJjacEk
Citera
2015-11-04, 18:32
Medlem
Nossleus avatar
Tror det blir lite överhypat precis som Skyrim. Men hoppas på att det blir bra väntar nog tills någon steam-rea
Citera
2015-11-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kex619
Tittade på system kraven och är det inte lite väl höga, grafiken ser ju inte jätte bra ut?

Tror ni jag kommer kunna lira med denna dator eller blir det bäst att inhandla det till ps4 istället?

Intel core i5 760 @ 2.8 GHz
Geforce gtx 660
16gb ram

Fan vad det frågas om systemkraven stup i kvarten. Vi vet inte mer än du. Kolla sysreq, kör din dator genom Game-Debate.com/CYRI och fundera själv. Hur klarar din dator likvärdiga samtida spel?

Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Måste man ha spelat dem tidigare spelen eller kan man börja på 4an ? Aldrig lirat fallout innan

Inget spel i världshistorien kräver att du måste lira föregångaren - det vore ett försäljningsmässigt självmord att kräva det av sin publik. Du kommer gå miste om påskägg, några passningar i dialogen och återkommande personer, men inte mer än så.
Citera
2015-11-04, 20:08
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Såg när han visade hela kartan i ena reddit videon och jag tyckte den såg ganska liten ut, nån annan som tycker likadant? Fast den måste ju vara rejält större än vad den ser ut att vara i pipboy
Ska tydligen ta 11min att springa igenom och samma storlek som Skyrim (plus t-bana vilket ger ganska mycket till att utforska).

Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
http://kotaku.com/fallout-3-vs-fallout-4-in-screenshots-1712122808

kolla skillnaden ni som säger att de e samma

finns de tunnelbana i boston btw?
Yesbox
http://metromappictures.blogspot.se/2013/03/boston-metro-map-pictures.html?m=1
Senast redigerad av [SIC] 2015-11-04 kl. 20:23.
Citera
2015-11-04, 20:21
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tror inte det blir fulare på den datorn än på konsol iaf... :P
Finns "lätta" grafikmoddar som puffar till både grafiken och prestandan så ja, PC hela vägen.

Sen har vi ju konsolen§ vilket kan vara bra om det buggar (vilket kommer att hända).

Det och alla hundratals/tusentals andra moddar som typ AWOP,FWE Project Nevada,DC interiors project mm.

Fan taggad man är, ska bli kul och se vilket som blir den nya FWE/PN?!
Citera
2015-11-04, 21:14
Medlem
Spelar det någon roll vilka special perks man inriktar sig på om man vill få ut så mycket av storyn som möjligt? Syftar på fallout överhuvudtaget.

Till exempel så hade jag tänkt rikta in mig på bara strength/endurance, men då är jag rädd att jag missar många konversationer, kompanjoner osv. För som jag fattat det så är det väl typ karisma som avgör hur bra man snackar med folk? Och ju bättre man snackar, ju bättre trades och sånt.

Med strength och endurance så låter man väl vapnen sköta snacket ?
Citera
2015-11-04, 21:32
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
Spelar det någon roll vilka special perks man inriktar sig på om man vill få ut så mycket av storyn som möjligt? Syftar på fallout överhuvudtaget.

Till exempel så hade jag tänkt rikta in mig på bara strength/endurance, men då är jag rädd att jag missar många konversationer, kompanjoner osv. För som jag fattat det så är det väl typ karisma som avgör hur bra man snackar med folk? Och ju bättre man snackar, ju bättre trades och sånt.

Med strength och endurance så låter man väl vapnen sköta snacket ?

Karisma gör dessutom att du kan "kontrollera" npcs, djur och wasteland djur, vilket såklart kan höja stämningen och absolut kompensera för förlorad str/end.
Det handlar väl i slutändan om hur DU vill uppleva fallout
Citera
2015-11-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Karisma gör dessutom att du kan "kontrollera" npcs, djur och wasteland djur, vilket såklart kan höja stämningen och absolut kompensera för förlorad str/end.
Det handlar väl i slutändan om hur DU vill uppleva fallout

Tack för svar!
Citera
2015-11-04, 22:30
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Tror det blir lite överhypat precis som Skyrim. Men hoppas på att det blir bra väntar nog tills någon steam-rea

Skojar du? Skyrim är ju fan det bästa rpg som någonsin kommit imo
Jag sålde av ett cs-skin och köpte det här igår, är riktigt taggad inför release
Citera
2015-11-04, 22:52
Medlem
pepsi haxs avatar
Läste lite kommentarer på en sida där kartan visades, mycket vatten och en ö en bit från fastlandet utan vägar, samt att de ska finnas en "aqua boy" perk, kan de vara gömmor under vattnet eller på ö'n?

Och för alla som säger att spelet är över hypat och säkert inte kommer vara lika bra som man tror.
Känn efter i minnet om ni kommer ihåg gta5 hypen och det som "skulle" finnas i spelet enligt Rockstar t.ex heist som tog hur lång tid som helst att fixa som ändå suger, inget kommer någonsin vara lika stor besvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in