Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-03, 22:55
  #1
Medlem
KiaWs avatar
Utbruten tråd ur: (FB) Vapengömma på asylboende i Jämtland

Nedan i spoilern finns trådstarten i originaltråden:

I denna utbrutna tråd hanteras frågor om publicistiska avgöranden, eventuell nyhetsplantering, alternativa mediers journalistiska kompetens och trovärdighet osv utifrån den länkade artikeln.

Diskussioner om den rapporterade händelsen diskuteras dock i originaltråden i Aktuella brott och kriminalfall: (FB) Vapengömma på asylboende i Jämtland

/Mod
Citera
2015-11-03, 22:59
  #2
Medlem
Kommer mer info imorgon.
Citera
2015-11-04, 13:10
  #3
Medlem
Så: är det realistiskt att förvänta sig att någon från gammelmedia, nationellt eller lokalt, rapporterar om detta?

De har ju tidigare medgett att folk tyr sig till Avpixlat eller Fria Tider då de inte litar på gammelmedia. Ju mer gammelmedia tiger om dessa saker, desto mindre litar folk på dem längre.
Citera
2015-11-04, 13:16
  #4
Medlem
Tror det är stor chans att det inte är invällarna som är skyldiga. Har bott på den gården på en jakt -konferens. Ägaren hyr ut åt en massa jägare, ordnar diverse jakter osv. Han har ett ryckte av att inte ha rent mjöl i påsen och brist på förnuft. Inte omöjligt att det är invällarnas vapen, men skulle jag satsa en slant skulle jag satsa på att husägaren har några licenslösa vapen liggande i ett pannrum, som det är meningen att ingen annan ska ha tillträde till.
Citera
2015-11-04, 13:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Tror det är stor chans att det inte är invällarna som är skyldiga. Har bott på den gården på en jakt -konferens. Ägaren hyr ut åt en massa jägare, ordnar diverse jakter osv. Han har ett ryckte av att inte ha rent mjöl i påsen och brist på förnuft. Inte omöjligt att det är invällarnas vapen, men skulle jag satsa en slant skulle jag satsa på att husägaren har några licenslösa vapen liggande i ett pannrum, som det är meningen att ingen annan ska ha tillträde till.

Därför borde polisen nu antingen bekräfta eller dementera saken, och om det är sant berätta vad det gäller. Annars florerar alla slags rykten som är till skada för alla.
Citera
2015-11-04, 14:29
  #6
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Hittar ingen info om det på polisens hemsida.. där bör det väl ändå meddelas.
Citera
2015-11-04, 14:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Tror det är stor chans att det inte är invällarna som är skyldiga. Har bott på den gården på en jakt -konferens. Ägaren hyr ut åt en massa jägare, ordnar diverse jakter osv. Han har ett ryckte av att inte ha rent mjöl i påsen och brist på förnuft. Inte omöjligt att det är invällarnas vapen, men skulle jag satsa en slant skulle jag satsa på att husägaren har några licenslösa vapen liggande i ett pannrum, som det är meningen att ingen annan ska ha tillträde till.

Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Ring och fråga om det är den gården!

Adressen du gav var ju i Åflo och det stämmer att det finns nån jakt-konferens där. Men Föllinge nämns också i texten, det är därför jag undrar.
Citera
2015-11-04, 14:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starling2015
Adressen du gav var ju i Åflo och det stämmer att det finns nån jakt-konferens där. Men Föllinge nämns också i texten, det är därför jag undrar.
Bilden i ts artikel föreställer gården på adressen jag angav, vilken är samma gård du länkade till.
Citera
2015-11-04, 14:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Hittar ingen info om det på polisens hemsida.. där bör det väl ändå meddelas.


Det är förmodligen någon påhittad Tysk nyhet, som maskinöversatts och placerats i Sverige
Citera
2015-11-04, 15:07
  #10
Medlem
Bajsfacistens avatar
http://www.friatider.se/polisen-f-rn...a-p-asylboende

Citat:
Värmlandspolisens vakthavande befäl säger dock till Fria Tider att polisen inte känner till uppgifterna om vapengömman.

– Jag sitter ju som vakthavande befäl och ingen polis har varit inblandad i ett liknande ärende.

Inte heller Fredrik Milder, pressekreterare på Säpo, säger sig ha kännedom om fallet.

– Det är ingenting som jag har information om, säger han till Fria Tider.

Jag väljer iaf alla tro på polisen (tillsvidare), framför Sjunnesson.
Citera
2015-11-04, 15:12
  #11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
http://www.friatider.se/polisen-f-rn...a-p-asylboende

Jag väljer iaf alla tro på polisen (tillsvidare), framför Sjunnesson.
Det kan ju vara Sjunne som blivit trollad, om det nu är någon vänsteranhängare på det aktuella boendet som ringt & planterat en felaktig historia bara för att skada Sjunnes trovärdighet.
Citera
2015-11-04, 15:17
  #12
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju vara Sjunne som blivit trollad, om det nu är någon vänsteranhängare på det aktuella boendet som ringt & planterat en felaktig historia bara för att skada Sjunnes trovärdighet.
Ja, för inte kan det vara han själv som hittat på nåt igen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback