• 33 341 online
  • 1 101 139 medlemmar
  • 57 356 033 inlägg

Vinnarna i Flashback Awards 2015

flashback.se

För nionde året i rad har medlemmarna på Flashback Forum nominerat och röstat fram vinnarna i "Flashback Awards". Priset där medlemmarna röstar vilka som på ett positivt eller negativt sätt utmärkt sig under det gångna året.

Läs hela artikeln
  • 2
  • 3
2015-03-03, 12:52
Moderator
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Det är anmärkningsvärt att 'Admin' inte uttalat sig om vinnaren av årets civilkurage, varken i artikeln eller på forumet.

Vinnaren är alltså en person som ljugit och slingrat sig, som påståt att det är ett misförstånd, en olycka, och framhärdat i det även när han var överbevisad i domstol. En person som aldrig någonsin stod upp för sina åsikter, tvärt om. Kanske den person som visat minst civilkurage i landet.

Den vinner. Och man kan se på kommentarerna vilken sort som röstat så.

Är inte det värt en kommentar? Vad säger det om flashback?
Användarna nominerade och röstade, vad mer vill du ha sagt egentigen?
2015-03-07, 23:05
Medlem
Och hade flashback röstat över årets Oscar vinnare så hade förmodligen Jimmie Åkesson vunnit "årets skådespelerska". GTA 5 hade vunnit "årets bästa film" och Robert Gustavssons byxor vunnit "Bästa animerade film"
2015-04-02, 01:24
Medlem
Gött!
2015-04-23, 07:55
Medlem
swimp78s avatar
Diskussionstråden är oväntat kort. Kanske blev lite pinsamt uppenbart vilken bas av idioter den stora massan på forumet ändå är nuförtiden. Tänker då speciellt på "civilkurage"-priset..

Var inte Breivik uppe på andra plats häromåret? Muppar.

Detta är är admins "Kunskapsbank" som bidrar med sin Wisdom of Crowds
2015-05-04, 14:57
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Äh vafan, årets civilkurage tycker jag hade en rätt märklig vinnare. Förhindra våldtäkter, släcka bränder, rädda en hund. Nej, kasta vatten på en hemlös. En värdig vinnare.

Citaten var bäst.

Handlar tror jag om ställningstagande. Inte så värst mycket om själva röstningen i sig.
2015-10-30, 21:23
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Flashback brukade handla om yttrandefrihet men personer med mindre kontroversiella intressen har hittat renare forum där dom dom inte behöver associeras med pundare, pedofiler och nynazister.

Dessa tre grupper kan inte diskutera sina intressen på dom flesta andra internet forum så dom har blivit kvar här. Dessa grupper har gradvis tagit större och större plats samtidigt som dom skrämt bort "normala" användare

Yttrandefrihets debatter isoleras till nästan enbart invandrarfrågor. Hets mot folkgrupp är så lätt att sparka på (med all rätt) men diskussionerna är inte värda mycket när vi når HMF tråd nr 1000.

Resultatet blir att varannan politisk debatt rinner ut i sanden efter att det klart etablerats att allt är judarnas fel och accepterade du inte det så är du jude själv eller kommunist eller invandrare eller alla tre.

Samtidigt vill jag anklaga flashbacks nyhetsida för att "trolla" nynazister med valet av artiklar. Flashbacks artiklar som visas på forumet är i majoritet fokuserade på ras och invandring. Ordvalen är också väldigt missvisande för att ge intrycket av en yttrandefrihets fråga som inte finns. Till exempel artikeln "Aftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenska" Får det att låta som om Charlie Hebdo försökte starta en tidning i Sverige men att dom blev stoppade av Aftonbladet.

När verkligheten var att Aftonbladet hade planer på att översätta och publicera Charlie Hebdo men dom valde att inte göra det. Detta blev på något vis en yttrandefrihetsdebatt på nästan 200 inlägg

Flashback awards ser ut som det gör för att flashback som "community" har blivit filtrerat ner till dom åsikter som absolut inte går att diskuterar någon annan stans.

Visserligen länge sen du skrev detta inlägg, men det är tamejfan det bästa jag läst här på år och dar! Hade jag inte haft så mycket att göra hade jag utvecklat ytterligare, får bli senare.

Strålande inlägg dock, hamnar i min signatur.
  • 2
  • 3