Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-29, 10:03
  #73
Medlem
Kap Verde är olika beroende vilket ö man åker till. T.ex är Sal ingen ö att åka till ifall man vill göra något annat än att sola och bada. Men de andra öarna har mycket att erbjuda och allt beror egentligen på vad man är ute efter och vill göra.

Kap Verdierna själva är jättetrevliga och lättsamma. Finns en bra sida som heter Kap Verde Guiden
Citera
2015-12-15, 18:32
  #74
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazinten64
Kap Verde är olika beroende vilket ö man åker till. T.ex är Sal ingen ö att åka till ifall man vill göra något annat än att sola och bada. Men de andra öarna har mycket att erbjuda och allt beror egentligen på vad man är ute efter och vill göra.

Kap Verdierna själva är jättetrevliga och lättsamma. Finns en bra sida som heter Kap Verde Guiden
Kan någon berätta om erfarenheter av kroglivet? Råder det inavel och besvärligheter med att ragga på de lokala brudarna, som på exempelvis Madeira?

Jag såg i guiden att det finns fina dykvatten, hur är priserna, någon som vet?
__________________
Senast redigerad av Lacerda 2015-12-15 kl. 18:41.
Citera
2016-01-18, 10:02
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Åk inte förrän i december tidigast,skulle jag vilja säga.

Varför först i december?

Jag funderar på charter dit veckan efter höstlovet, dvs åka någon vecka in i november. Charterbolagen har börjat köra sina resor dit då.
Citera
2016-01-22, 09:47
  #76
Medlem
Kapverdeguiden.se är en bra källa för information och tips inför resan till Kap Verde
Citera
2016-01-25, 13:07
  #77
Medlem
spydrs avatar
Hej,

Vi ska åka till Kap verde nu i Feb, till ön Sal. Vi kommer att resa med barn i åldern 8, 10 och 17. Tips mottages tacksamt på restauranger och dylikt.
Citera
2017-04-04, 15:58
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spydr
Hej,

Vi ska åka till Kap verde nu i Feb, till ön Sal. Vi kommer att resa med barn i åldern 8, 10 och 17. Tips mottages tacksamt på restauranger och dylikt.
Var försiktig med resturangvalen och undvik is, fick själv "afrikamage" när jag var där och fick problem att hålla tätt.
Citera
2017-11-21, 15:46
  #79
Medlem
karl_vandals avatar
Kap Verde (Någon som varit där å har lite tips på sedvöärdheter aktiviteter med mera)

Ja som rubriken lyder...
sevärdheter, aktiviteter medmera.
Åker den 28e =)
Citera
2017-11-21, 15:51
  #80
Medlem
Sorbitans avatar
Åh jag undrar också. Var PRECIS inne på ving och kollade resor i slutet av februari! Jag ska för övrigt åka ensam, så jag är också väldigt intresserad av vilka sevärdheter och restauranger man skall besöka!

Väntar ivrigt på svar!
Citera
2017-11-21, 17:21
  #81
Avstängd
56Kmodems avatar
Dit åker man för att chilla, typ hyra en hoj och cykla omkring lite, fiska ,dyka, mm.
När ni är på plats får ni info om guidade turer till fots eller med bil.
Citera
2017-11-21, 17:59
  #82
Medlem
Sorbitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Dit åker man för att chilla, typ hyra en hoj och cykla omkring lite, fiska ,dyka, mm.
När ni är på plats får ni info om guidade turer till fots eller med bil.

Hur är utelivet då? Jag är mest ute efter att gå runt ensam och träffa äldre kvinnor haha. Kan tänka mig att många turister kanske inte åker dit ensamma, eller vad tror du?

Jag är så taggad, vill fan redan dra imorgonbitti!!
Citera
2017-11-21, 18:46
  #83
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan
Hur är utelivet då? Jag är mest ute efter att gå runt ensam och träffa äldre kvinnor haha. Kan tänka mig att många turister kanske inte åker dit ensamma, eller vad tror du?

Jag är så taggad, vill fan redan dra imorgonbitti!!

Vilken Ö ska du till?
Citera
2017-11-21, 19:03
  #84
Medlem
Jernmaskens avatar
Skitställe. Om man nu inte stannar innanför det inhägnade området då slipper alla idioter. Men då får man alla barnfamiljer å andra sidan.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1147910

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback