2015-10-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
CPU
Minimum: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
You Have: Intel(R) Core(TM) i7-4702MQ CPU @ 2.20GHz

Jag tycker ju inte min dator har allt för dåliga specs, kommer grafikkortet palla trycket eller kan jag inte ens spela spelet på lägsta inställningar? Skulle vara schysst med ett demo

Det är ju där det skiter sig för din del, men det brukar inte vara en särskild dealbreaker. Klarar ditt grafikkort rekommenderat-kraven? I sådant fall borde det gå, alla gånger. Du lirar ju ett maxat Battlefield med dryga 30fps, och jag har svårt att tro att Fallout 4 ska vara särskilt mycket tyngre egentligen. Kanske inte blir några 1080 i 60fps men börjar man tweaka lite i inställningarna så lär du få bra flyt. Tycker sällan att Bethesdas spel är särskilt krävande just på processorsidan, utan det är grafikkortet som ska palla med att dra den största lasten.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.

En åsikt är en åsikt, men det där fetade gör ju att man börjar tvivla på att du vet vad du snackar om. Fallout 3 saknar nästan dynamisk ljussättning helt och hållet. Ljuset faller helt platt, och hela spelet saknar skuggor och djup. Jag förstår att man kan sakna den askgråa, omättade färgtonen, men det är en mer av en smaksak och har väldigt lite med ljussättningen att göra.

Fallout 4 är ingen vidare visuell orgasm att titta på i detalj, nej, men om du går runt och detaljgranskar texturer och pixelantal så är du inne på helt fel spelserie från första början. Med det inte sagt att Bethesda har ett frikort att göra spel som ser ut som skit och även jag kan tycka att F4 hade kunnat se lite vassare ut, men den körs på en utdaterad grafikmotor som det börjar bli dags att pensionera. Jag tror att F4 blir det sista spelet från BGS innan Creation Engine får en redig uppdatering (mer än den som ska ha skett mellan Skyrim och F4). Ha i åtanke dock att vi enbart har fått se gameplay från E3 för fyra månader sedan. Att se det i rörelse i egen hög person, på en kalibrerad TV-apparat är en annan femma.
Citera
2015-10-28, 19:47
Medlem
haxxarmannens avatar
Förhandsbokade fallout 4 för några dagar sedan. Aldrig spelat det innan men tyckte bara det såg ut att vara ett spel som passar mig. Något jag bör läsa eller se för att hänga med i storyn?
Citera
2015-10-28, 19:53
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Det är en bra spelserie. Jag pratar främst om konsolversionerna. Grafiken man sett ser för jävlig ut. Man ska kunna förvänta sig en stor skillnad, jämfört mot det 7 år gamla Fallout 3. Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.

Nä, det är ju ingen skillnad...nej då...
http://1.bp.blogspot.com/-aH31sSYa6p0/VYLwtK0bUlI/AAAAAAABkwY/ZEgKtQ3lya8/s1600/fallout_4_vs_fallout_3_02.jpg
Citera
2015-10-28, 19:59
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Vem här tror att spelet kommer vara bättre än skyrim? Själv tror jag det kan mäta sig rätt bra. Lite olika stilar såklart men samma underhållningsvärde garanterat

För min del kommer detta säkert blir roligare än Skyrim, delvis för att Fallout 4 är post-apokalyptiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av haxxarmannen
Förhandsbokade fallout 4 för några dagar sedan. Aldrig spelat det innan men tyckte bara det såg ut att vara ett spel som passar mig. Något jag bör läsa eller se för att hänga med i storyn?

Du borde inte behöva läsa in dig på något, man kommer säkert få en genomgång av saker på nytt i Fallout 4.
Citera
2015-10-28, 20:17
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Vilka här har köpt guiden? Funderar starkt på att göra det men ändå inte, är det värt att betala 299 för något som kommer 100% finnas på internet på PDF och kan dras in i paddan några dagar runt 10e? Sen vill man ju hitta saker o ting själv lite känner jag. Decisions, decisions
Köp inte guiden för informationens skull. Guiden är en samlargrej. För frågor kring innehållet i spelet rekommenderar jag Nukapedia (kolla t.ex. hur detaljerad info som finns där om de tidigare spelen i serien - motsvarande får inte plats i en fysisk guidebok, som ju dessutom inte uppdateras allteftersom).
Citera
2015-10-28, 20:19
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Det är en bra spelserie. Jag pratar främst om konsolversionerna. Grafiken man sett ser för jävlig ut. Man ska kunna förvänta sig en stor skillnad, jämfört mot det 7 år gamla Fallout 3. Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.

För det första så är det rätt så stor skillnad på grafiken mellan Fallout 3 och Fallout 4, kolla på vilken jämförelsevideo som helst på Youtube

För det andra så säger du själv att du spelar på konsol, redan där är du fel ute då jag personligen tycker att Fallout skall spelas på PC, (och nej jag är en ingen jävla PC master race bög, jag gillar både konsol och PC) för spel kommer aldrig vara lika snygga och lika skarpa på konsol som på PC, PC kommer förmodligen vara överlägsen på detta även 10 år fram i tiden.

Köp spelet till PC på en dator där du kan maxa grafiken och kom sedan med ett nytt utlåtande ang skillnader på Fallout 3 och Fallout 4 grafiken
Citera
2015-10-28, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Köp inte guiden för informationens skull. Guiden är en samlargrej. För frågor kring innehållet i spelet rekommenderar jag Nukapedia (kolla t.ex. hur detaljerad info som finns där om de tidigare spelen i serien - motsvarande får inte plats i en fysisk guidebok, som ju dessutom inte uppdateras allteftersom).
Mm jävligt bra poäng faktiskt. Blir nog en nedladdning i slutändan ändå.

Vapendesign och lite mods

https://bethesda.net/data/images/event/41/full/12.jpg

Ripper bekräftad: https://bethesda.net/data/images/event/41/13.jpg
Senast redigerad av forfannav 2015-10-28 kl. 20:44.
Citera
2015-10-28, 20:47
Medlem
Ni som köper fallout till ps4, hur känner ni inför att det bara är 30fps? Sitter själv i läget ny dator alternativt ps4.
Citera
2015-10-28, 20:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxarmannen

Absolut inte. Storyn är garanterat fristående, som vanligt. Däremot kommer det säkert vara en massa referenser och liknande till gamla spel. Mervärde för de som spelat serien, men inget som förvirrar den nytillkomne.
Citera
2015-10-28, 20:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav

Vapendesign och lite mods

https://bethesda.net/data/images/event/41/full/12.jpg

Ripper bekräftad: https://bethesda.net/data/images/event/41/13.jpg

Frågan är om jag kommer att orka designa om mina vapen, får en känsla av att jag kommer hitta ett vapen jag trivs med och sedan behålla det under hela spelets gång utan att modda ett enda vapen, kommer inte orka känns det som
Citera
2015-10-28, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Frågan är om jag kommer att orka designa om mina vapen, får en känsla av att jag kommer hitta ett vapen jag trivs med och sedan behålla det under hela spelets gång utan att modda ett enda vapen, kommer inte orka känns det som
Det är ju så. Det låter skit nice men när man väl spelar hittar man två-tre favoritvapen med sina mods som man kommer i princip ha under alla playthroughs.

Själv försöker jag vara mer disciplinerad och strikt när det gäller vilka vapen jag använder, så gott jag kan ska jag försöka hålla mig till karaktärens spelsätt. På så sätt får man verkligen utforska alla vapen istället för en snabb test och sen en "nah" innan man byter till sitt favvovapen.

Några filmer/låtar folk taggar till spelet med? Hade själv tänkt att köra en post-apokalyptisk filmaraton en vecka innan spelet släpps, en film per kväll då. Vilka det blir får vi se men Mad Max Fury Road, Children of Men och Book of Eli ska definitivt ses.

Så länge dunkar jag denna låten https://www.youtube.com/watch?v=0y-WDTyhl8U trots att den är så gammal så går den in hårt , skulle gärna velat se någon modern remix av den.
Citera
2015-10-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123
Ni som köper fallout till ps4, hur känner ni inför att det bara är 30fps? Sitter själv i läget ny dator alternativt ps4.
Well, känns sådär. Å andra sidan tror jag inte att själva grafiken behöver vara bättre för att göra starka intryck. Tror mkt hänger på miljöerna och ljudet runtomkring en. Meeeen solnedgångar hade varit snyggt i 60fps självfallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in