Nej jag läste faktiskt till sid 40...sen insåg jag vilken idiot du är och såg ingen mening i att läsa längre då det bekräftar bara det jag redan vet.
Något större intresse av att köpa sex har jag inte, Jag äter hellre en räkmacka och dricker en god öl.
Däremot har jag ett stort intresse av att sticka fingret i ögat på alla rabiata feminister som försöker dra landet ner i avgrunden, bara för att de ``tycker sig ha rätt allt``
Men tack själv för att gett isis feminismen att ansikte som visar hur korkade ni egentligen är...jobba på och skriv mer så vi logiskt tänkande människor får fortsätta såga er..
Ja men självklart kommer landet "dras ner i avgrunden" om inte torskar får köpa sex ...
RFSU Trots alla negativa aspekter som RFSU ser av sexköpslagen, anser man också att den har fört med sig en förbättring.
– Vissa som säljer sex ser lagen som en trygghet. Men de som säljer sex är i en mer utsatt situation nu än tidigare och det innebär att vi måste fundera på om lagen är värt det eller inte, säger Kristina Ljungros, ordförande för RFSU, till metro.se.
Men hon går inte så långt som att säga att lagen bör rivas upp.
RFSL avstår i remissyttrandet från att ta ställning till flertalet av utredarens förslag, bl a straffskärpning för brott mot sexköpslagen, men ställer sig positiva till inrättandet av ett nationellt kunskapscentrum mot prostitution och människohandel. Dock med förbehållet ”att det är centralt att ett sådant center har ett brett, icke-ideologiskt styrt anslag i sitt arbete och att detta också ska synas i dess namn”. http://www.rfsl.se/?p=4257&aid=11894
Amnesty International
[i]To be clear, our policy is not about protecting “pimps”. Amnesty International firmly believes that those who exploit or abuse sex workers must be criminalized. But the reality is laws which criminalize ‘brothel-keeping’ and ‘promotion’ often lead to sex workers being arrested and prosecuted themselves. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/08/sex-workers-rights-are-human-rights/
Du länkar ju till samma artikel .. Amnestys .
.
"Den statliga utredning som gjorts var inte tillräckligt neutral, så vi har bett en forskare att se över kunskapsläget. Vi måste våga ifrågasätta om den lag vi har idag är den bästa lösningen, säger RFSU:s ordförande Kristina Ljungros.
Hon menar att det saknas bevis för att lagen har uppnått sitt syfte, och anser det viktigt att kritiskt granska sådana påståenden. Den nya kunskapsöversikten ligger till grund inför RFSU:s kongress senare i år, där förbundet ska diskutera ställningstaganden vad gäller sex mot ersättning.
– Jag säger inte per automatik nej till sexköpslagen, men vi måste ha all fakta framför oss. Om vi inte uppnår vad vi vill med lagen, är den då värd att ha?, säger Kristina Ljungros.
RFSU vill att det sociala arbetet med personer som lever i prostitution ska bli bättre, och föreslår ”en förändrad lagstiftning med ett tydligt rättighetsperspektiv som utgår från människor som erbjuder sex mot ersättning.” Hur en sådan lag ska se ut är dock oklart.
– Vi har inte en färdig modell än. Men Nya Zeelands lagstiftning [där sexköp är lagligt, reds anm] nämns ibland. Den är utformad tillsammans med de som säljer sex. Den är inte perfekt, men vi måste diskutera det här, säger Kristina Ljungros."
RFSL: RFSL avstår i remissyttrandet från att ta ställning till flertalet av utredarens förslag, bl a straffskärpning för brott mot sexköpslagen, men ställer sig positiva till inrättandet av ett nationellt kunskapscentrum mot prostitution och människohandel. Dock med förbehållet ”att det är centralt att ett sådant center har ett brett, icke-ideologiskt styrt anslag i sitt arbete och att detta också ska synas i dess namn”.
"I RFSL:s principprogram (antaget 2005) konstateras att RFSL inte anser att kriminaliserande lagstiftning är en lösning på de problem som finn s inom prostitution"
"För RFSL är risken för negativ inverkan på skadereducerande insatser ett starkt argument mot lagstiftning. Ur ett hivpreventionsperspektiv finns många invändningar mot kriminalisering. Vi har kännedom om flera exempel på hivpreventiva insatser riktade till köpare av sexuella tjänster som stoppats med hänvisning till lagen. Detta är djupt oroande. Problematiken med kriminaliserande lagstiftning har också vid ett flertal tillfällen uppmärksammats av FN:s organ för frågor som rör hiv och aids, UNAIDS." http://www.rfsl.se/public/ry_101025_kop_av_sexuell_tjanst.pdf
Alltså, hur felaktigt kan du tolka Amnesty, de skriver ju att förbud slår mot de prostituerade.
Hur kommer det sig att du alltid har fel i dessa frågor?
"We would like to claim to be the first to address this issue. But we are not. Other groups which support or are calling for the decriminalization of sex work include the World Health Organization, UNAIDS, International Labour Organization, the Global Alliance Against Trafficking in Women, the Global Network of Sex Work Projects, the Global Commission on HIV and the Law, Human Rights Watch, the Open Society Foundations and Anti-Slavery International."
"We would like to claim to be the first to address this issue. But we are not. Other groups which support or are calling for the decriminalization of sex work include the World Health Organization, UNAIDS, International Labour Organization, the Global Alliance Against Trafficking in Women, the Global Network of Sex Work Projects, the Global Commission on HIV and the Law, Human Rights Watch, the Open Society Foundations and Anti-Slavery International."
Det är fortfarande ingen länk som visar vad de faktiskt säger i frågan ..
Vi såg ju t ex hur du själv lyckades vantolka både RFSL och RFSU:s ställningstagande i frågan.
Förstår inte hur folk kan försvara att det ska vara olagligt att sälja sex.
Om man säger att det ska vara olagligt för hälsoskäl så undrar jag varför vi inte har lag om max 1 ligg/vecka? Antagligen för att hälsoriken går att säkras med typ såndär, kondom ?...
Att säga att lagen gör det lättare för folket som har hand om dem prostituerad förstår jag på ett sätt, men å andra sidan undrar jag hur man hoppas att konversationen mellan den prostituerade och dess arbetsgivare ska lyda i o m lagakraft ;
"Oleg,Mrado tack för er tid när ni sålde mig för pengar men nu när det är lagligt i Sverige behöver jag inte er,tack för mig. * kvinnan vandrar ut* ".
Kanske vad vet jag ,men tror att efter de så blir de verkliga resultatet;
*Slag Mrado* "Kourva nu vi tvätta våra pengar från andra grejer oxå, din dotter börja jobba också,söka arbetsbidrag."
Oavsett lag så kommer asen som bedriver människohandel och tvångs prostitution få fortsätta bedriva sina verksamheter så länge våra svenska poliser står handfallna och tittar på,oavsett lag.
Det är polisen som inte gör sitt arbete som samhället önskar och jag önskar innerligt att jag hade en lösning på dess insats men jag har tappat tron för allt för länge sen .
Senast redigerad av C.I.K.I 2015-10-25 kl. 19:27.
Ja men självklart kommer landet "dras ner i avgrunden" om inte torskar får köpa sex ...
Inte alls, har egentligen ingen betydelse.. men de är en av de moralfrågorna som fittstimmet får mest i panik över att tappa greppet om, och det njuter jag av
Motiveringarna blir allt mer desperata och osammanhängde i sitt uttryck, då de ser frågan glida dem ur händerna
Huga tanke att inse att man har fel i hjärtefrågan
Det är fortfarande ingen länk som visar vad de faktiskt säger i frågan ..
Vi såg ju t ex hur du själv lyckades vantolka både RFSL och RFSU:s ställningstagande i frågan.
Ja dina tolkningar av rapporter har ju vart så fantastiskt klarsynta...
Nu finns det svart på vitt. Andra seriösa aktörer i media har dragit samma slutsatser av siffrorna från EU:s statistikorgan Eurostat, som jag redovisat tidigare: antalet fall av trafficking har minskat i Tyskland sedan legaliseringen, och antalet fall i Sverige är högre. Min tolkning av siffrorna visade sig alltså vara helt korrekt:
Citat:
In Germany, the most reliable figures come from by the Federal Criminal Police Office, which suggests that, since the Prostitution Act, the number of victims has declined. According to Eurostat’s latest report, the German per-capita rate of trafficking between 2010 and 2012 was lower than that of Sweden.
Nu finns det svart på vitt. Andra seriösa aktörer i media har dragit samma slutsatser av siffrorna från EU:s statistikorgan Eurostat, som jag redovisat tidigare: antalet fall av trafficking har minskat i Tyskland sedan legaliseringen, och antalet fall i Sverige är högre. Min tolkning av siffrorna visade sig alltså vara helt korrekt:
Kanske jag missade den delen i rapporten men….
Det som skulle vara intressant att veta är hur många % sett som hittas p.g.a. tips från allmänheten och andelen av dessa som faller under kategorin sexarbete.
Då först skulle man kunna tydligt se effekter av lagstiftning gällande sexköp i de olika länderna och om det påverkar möjligheterna att få fast traffickingoffer.
Som jag läste var Sverige och Danmark på exakt samma nivå, Finland lite högre, egentligen oväsentligt då man hävdar att Sveriges lagstiftning är bäst, men i verkligheten visar den sig inte ha effekt alls. https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf
Vi vet att Sverige inte får någon hjälp av allmänheten och har ändå en högre siffra än Tyskland, men tittar man på Holland som har en märkligt hög siffra så är det svårt att veta vad det beror på.
Som jag tolkat det är i alla fall 1/3 av Holländsk nationalitet vilket gör att jag börjar fundera på deras lags utformning över vad trafficking är och tillämpningen av den, lite som våldtäkt i Sverige för att göra en jämförelse.
Det logiska vore att lagstiftningen borde påverka ganska mycket då tips från allmänheten är en stor del i att polismyndigheter får fast kriminella i de flesta typer av brott (även om vi nu pratar offer för kriminella), men det vore bra om det gick att få fram tillförlitliga siffror bara för att få slut på spekulationerna, även om det på förhand är ganska klart.
Förmodligen har AI , UN, o.s.v. redan analyserat detta innan deras ställningstagande.
Kanske jag missade den delen i rapporten men…. Det som skulle vara intressant att veta är hur många % sett som hittas p.g.a. tips från allmänheten och andelen av dessa som faller under kategorin sexarbete.
Då först skulle man kunna tydligt se effekter av lagstiftning gällande sexköp i de olika länderna och om det påverkar möjligheterna att få fast traffickingoffer.
Som jag läste var Sverige och Danmark på exakt samma nivå, Finland lite högre, egentligen oväsentligt då man hävdar att Sveriges lagstiftning är bäst, men i verkligheten visar den sig inte ha effekt alls. https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf
Vi vet att Sverige inte får någon hjälp av allmänheten och har ändå en högre siffra än Tyskland, men tittar man på Holland som har en märkligt hög siffra så är det svårt att veta vad det beror på.
Som jag tolkat det är i alla fall 1/3 av Holländsk nationalitet vilket gör att jag börjar fundera på deras lags utformning över vad trafficking är och tillämpningen av den, lite som våldtäkt i Sverige för att göra en jämförelse.
Det logiska vore att lagstiftningen borde påverka ganska mycket då tips från allmänheten är en stor del i att polismyndigheter får fast kriminella i de flesta typer av brott (även om vi nu pratar offer för kriminella), men det vore bra om det gick att få fram tillförlitliga siffror bara för att få slut på spekulationerna, även om det på förhand är ganska klart.
Förmodligen har AI , UN, o.s.v. redan analyserat detta innan deras ställningstagande.
Bundesrat har slagit fast att en betydande andel tips om misstänkt människohandel kommer från sexköparna själva. Givetvis minskar denna benägenhet om kunderna är kriminaliserade:
According to the Bundesrat, the public debate about prostitution is frequently affected by prejudices, a lack of knowledge and sensationalism. The Bundesrat found no solid evidence supporting the claim that human trafficking in Germany had increased and it confirmed that the number of reported cases had actually decreased despite an increase in police investigations. The Bundesrat also rejected the blanket equation of human trafficking and prostitution and emphasised the protection of prostitution under Article 12 of the German Basic Law (GG), which guarantees the freedom to choose one’s occupation. At the same time, it called for further measures to protect victims of human trafficking, e.g. by granting them the right of residence.
Furthermore, the Bundesrat deemed the introduction of a law to criminalise clients an unnecessary and counter-productive measure. On the one hand, § 138 of the German Criminal Code (StGB) already prohibits knowingly taking advantage of the plight of trafficking victims, and on the other hand, the police actually receives a considerable number of tip-offs in regards to human trafficking from clients themselves.
Går du in i den studien som texten länkar, alltså eurostat.
Och kollar antal funna fall av sextraffickingoffer under 2010-2012
så får du Tyskland totalt funna fall: 1859 st Detta utslaget på 80,6 miljoner tyskar blir 23,06 funna sextraffickingoffer per miljon tysk på 3 år.
Sverige totalt funna fall: 104 st. Detta utslaget på 9,6 miljoner svenskar blir 10,83 antal per miljon svensk på 3 år.
Så nu kan ju någon förklara för mig hur detta kan anses vara mindre funna fall av sextraffickingoffer i Tyskland än i Sverige?
Min förklaring är att slarvpellen till journalist som skrivit artikeln har missat att trafficking inte är samma som sextrafficking. (Sverige har många fall av hitlurade blåsbärsplockare varje år men nej dessa kan knappast räknas som sextraffickingoffer.)
Och kollat in den första tabellen på s. 23
som alltså uppger:1,1 traffickingoffer i Sverige per 100' (alltså ALLA som på nått sätt blir hitlurade
för att utnyttjas) och endast 0,8 per 100' i Tyskland.
Så nope! Sverige har mindre sextraffickingoffer per capita än Tyskland.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-26 kl. 11:09.