Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-23, 15:29
  #81421
Medlem
StorJohns avatar
Vill någon dela upp FUP och skipa ZIP?

Fungerar inte med ZIP på IPhone:/
2015-10-23, 15:31
  #81422
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det kan ju vara så att flickan var död när dessa akter skedde. Jag tror inte man kan göra sig skyldig till sexuellt utnyttjande av ett lik. Då räknas det nog som brott mot griftefrid.
Det stämmer, nekrofili faller under "brott mot griftefrid".
2015-10-23, 15:32
  #81423
Moderator
blomvattnares avatar
Ett antal inlägg där det tackas för FUP är raderade. Det är trevligt och mänskligt att vilja tacka, men såhär i efterhand tar inläggen bara onödig plats i tråden.

/Mod
2015-10-23, 15:33
  #81424
Medlem
Är det någon som fortfarande tror att fel GM sitter? Något utlåtande om eventuell dom och hur sannolikt det är? Och hur otroligt det vore att karln efter dom överklagar till hovrätten och får gå? Jag är så jävla nervös för utfall. Nu är det ju inte jag som ska övertygas om att bevisningen mot MGM håller.. vad hade krävts för att detta ska vara vattentätt? Sperma i Lisa, eller?
2015-10-23, 15:33
  #81425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Adobe Acrobat Reader. Går att ladda ner gratis.

Funkar inte.. kommer bara upp jag kan öppna den med olika zipprogram. Får bara error.
2015-10-23, 15:34
  #81426
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det hela är så jävla konstigt..
Spekulationerna har varierat men ingen av oss verkar ha fått en fullträff..

Hon blev alltså inte sexuellt utnyttjad.
Hon blev inte rånmördad
Hon mördades rätt omgående

Så varför i hela friden hänga henne? Stötte han på henne och blev avvisad och så tappade han kontrollen? Eller vad?

it makes no sense!
Jo, det har spekulerats en hel del om NBs sexuella läggning och bundna unga tjejer och Stardollfantasier har bevisligen varit ett intresse. It does make sense för en sexualsadist.
2015-10-23, 15:35
  #81427
Medlem
Någon i tråden undrade om repet/snöret är starkt nog för den belastning
som kan tänkas ha krävts vid ev hängning.
Ja tveklöst håller snöret/repet.
Vet av egen erfarenhet i mitt jobb att den typen av
snöre är otroligt starka.
Det ser ut som att det är den typ av snöre som används
vid hårdpressning hö och halmbalar.
Dvs den lite kraftigare typen av balsnöre.
2015-10-23, 15:35
  #81428
Avstängd
wwrs avatar
Försöker ladda ner zip-filen till min androidtelefon. Filen är 109 MB. Kraschar varje gång efter ung 5 kB. Den zip-fil som sparas är oläslig.

Undrar vad det kan bero på?
2015-10-23, 15:36
  #81429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det hela är så jävla konstigt..
Spekulationerna har varierat men ingen av oss verkar ha fått en fullträff..

Hon blev alltså inte sexuellt utnyttjad.
Hon blev inte rånmördad
Hon mördades rätt omgående

Så varför i hela friden hänga henne? Stötte han på henne och blev avvisad och så tappade han kontrollen? Eller vad?

it makes no sense!

Hennes kön å hennes bröst är "blottade". Hmm.
2015-10-23, 15:36
  #81430
Medlem
Parkours avatar
Förundersökningsprotokoll (Snabb länk) 1GB lina så bör gå på nolltid.


Lösenord: flashbacklisa (Små bokstäver)


http://83.248.66.224:5001/fbsharing/cgIlSQsp
2015-10-23, 15:37
  #81431
Medlem
Nu har en del av bevisningen rapporterats i medierna och jag är nu övertygad om att det är rätt GM som sitter. Det finns ju en hel del teknisk bevisning, men det som övertygade mig var framför allt den kvinna som berättar om att GM försökt få in henne i hans bil dagen innan mordet på LH. Dagen innan mordet på LH och ungefär vid samma tid försöker GM få in denna kvinna i sin bil och kvinnan har pekat ut GM som den som försökte få in henne i hans bil. Lås in GM på livstid och släng bort nyckeln! Jag har dock svårt att se hur han ska ha hunnit göra allt detta själv på den korta tiden. Har någon hjälpt honom röja bort liket?

AJ vittnar om att GM betett sig som vanligt efter LH:s försvinnande, men att brodern inte varit sig lik. Detta tyder på att GM är kall och empatistörd, troligen psykopat. Broderns reaktion tror jag är tecken på att han vet vad som hänt och eventuellt hjälpt till att gömma liket eller liknande. Frugans DNA i Lisas trosor kan helt enkelt bero på att GM knullat sin fru inte så lång före mordet och förstås inte tvättat sig efter och på så sätt kan hans frus DNA hamnat där det hamnat. Motivet är sexuellt. Jag tror inte frugan är inblandad.
2015-10-23, 15:37
  #81432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Konstigt att hon inte utsätts för våldtäkt, eller att han försökt ha sex med henne.

han ville helt enkelt mörda henne och inte knulla

Kanske han fungerade som "statist" i denna tragedi.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback