Citat:
Ursprungligen postat av
ShogunAssasin
Jag har kört dainitesulade skor senaste 5 åren och senaste året även
tomir utan några som helst konstigheter. Jag har skor på så väl dubbel- som enkel dainite och det har inte varit någon större skillnad i styvhet eller halkande. En sko på dubbel dainite (som
PlaceToBe hänvisade till) klarar definitivt temperaturer ner till -20 utan att uppfattas som för kalla och stela förutsatt att man inte vistas stillastående allt för länge – att t.ex. stå och vänta på tunnelbanan i 10 minuter har inte varit några problem för mig.
Javisst klarar man sig, men jag tycker ändå att det är en jäkla skillnad på en riktig vintersula. Jag tycker både mina Northcote och Exmoor är rätt hala när halkan kommer. Mina Carmina kan jag inte uttala mig om eftersom jag köpte dem rätt nyligen, men jag skulle tro att det är samma där.
Jag har inte testat skor med vintersula som skulle platsa i den här tråden, men billigare vinterskor har jag testat och det är natt och dag i skillnad när det gäller grepp. En sula som är gjort för bra grepp vid minus tjugo skulle slitas väldigt fort vid temperaturer över nollan.
Enligt min skomakare är det många som tror att Snowdon ska ha bra grepp på vintern, vilket den enligt dem inte har, just på grund av att det är gummi för högre temperaturer.