Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-12, 04:05
  #1
Medlem
H0M3Rs avatar
Jag satt och kikade på det här klippet tidigare ikväll och tyckte den var intressant.
Nu har jag ingen utbildning så jag vet väldigt lite om sånt här, skulle därför vilja ha lite åsikter från er.
Det vore bra om ni som vill lämna en post ser till att titta en bit in i klippet så ni hör vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=yZqX3vqM3a0

Är det ett speciellt mikroskåp han använder eller kan jag själv undersöka min plasma hemma?
Citera
2015-10-12, 04:57
  #2
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0M3R
Jag satt och kikade på det här klippet tidigare ikväll och tyckte den var intressant.
Nu har jag ingen utbildning så jag vet väldigt lite om sånt här, skulle därför vilja ha lite åsikter från er.
Det vore bra om ni som vill lämna en post ser till att titta en bit in i klippet så ni hör vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=yZqX3vqM3a0

Är det ett speciellt mikroskåp han använder eller kan jag själv undersöka min plasma hemma?

Jag kan se en mörk kille som använder mikroskop. Erik Enby, den gamle bluffläkaren, använder inget.

Citera
2015-10-12, 05:05
  #3
Medlem
H0M3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Jag kan se en mörk kille som använder mikroskop. Erik Enby, den gamle bluffläkaren, använder inget.


Hehe, är han kändis?
Citera
2015-10-12, 05:22
  #4
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0M3R
Hehe, är han kändis?

Snarare ökänd.

Om du googlar får du ganska lätt reda på lite mer om Eriks läkarutövning och bidrag till forskningen.
Citera
2016-02-07, 22:16
  #5
Medlem
Harfagers avatar
Är det på något sätt motbevisat detta med svamp och cancer ?

Tycker också att hans redogörelse är intressant men jag är ingen medicinforskare så jag vet inte om det han säger att det finns en mikroflora i kroppsvätskorna han undersökt , där tex MS patienter har mer , är på något sätt avgörande för sjukdomens ursprung /fortskridande. Eller om det beror tex på ett mindre aktivt liv på grund av sjukdomen där mindre volym blod går igenom kroppens " filter ", skapar mera "skrot" i ådrorna ?

Är ju på tiden att de löser cancer gåtan nu .
Citera
2016-02-08, 18:07
  #6
Medlem
Erik Enby är bra. Ny kunskap stör, säger han, och de som blir störda är pillerindustrin. Han är inte ensam om att ha blivit fråntagen sin läkarlegitimation, för att han haft en annan syn på cancer än den officiella. Den italienske cancerläkare Simoncini rönte samma öde, när han redovisade sina erfarenheter av att bekämpa cancer med bikarbonat för det italienska läkarsällskapet. Han menade att cancern är candida-svamp och denna dör av den alkaliska bikarbonaten. Istället för att man satte igång den forskning Simoncini vädjade om, uteslöts han och blev fråntagen sin läkarlegitimation.

Den västerländska läkarvetenskapen har vandrat på villovägar sedan 1800-talet när skurken Pasteur stal forskningsresultat från professor Antoine Béchamp, missförstod den och lanserade sin teori om bakterier som anfaller oss utifrån och måste bekämpas. Ur detta växte sedan den lukrativa pillerindustrin, som nu har mänskligheten i sitt grepp. Béchamp var inne på polymorfism, där mikroorganismer kan ändra form efter miljön. Den minsta och oförstörbara formen kallade han mikrozyter. De har än idag inte erkänts av läkar”vetenskapen”, eftersom det skulle leda till en syn där “den inre miljön” avgör om sjukdom skall uppstå, inte brist på nya kemiska föreningar som pillerindustrin vill ha det till.

Själv tar jag sedan flera år kaffelavemang en gång i veckan. Det hjälper levern att tömma ut det avfall som samlats där. Det är mycket intressant man kan få se:

http://www.ladda-upp.se/bilder/jzdrwynswwaboi/

Tänk er någor sjögräsliknande i konsistensen, här med vita prickar som jag tolkar som babysvamp.
Jag är inte unik på något sätt, vi går alla omkring med en massa skräp i oss och som Enby säger: inkubationstiden är lång tills vi känner oss sjuka, men då är det också långt gånget inuti oss.

Lev sunt, undvik skräpmat, socker och kemikalier, så ger ni kroppen en chans, annars är ni snart levande döda, som Enby säger.
Citera
2016-02-08, 19:01
  #7
Medlem
Källkritik är rätt viktigt att behärska.

Om tusentals forskare är hyfsat överens trumfar det en snubbe med mikroskop. Deras utrustning är betydligt betydligt mer avancerad.
Citera
2016-02-16, 12:15
  #8
Medlem
H0M3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Källkritik är rätt viktigt att behärska.

Om tusentals forskare är hyfsat överens trumfar det en snubbe med mikroskop. Deras utrustning är betydligt betydligt mer avancerad.

Fast det är ju intressant det Akvileja säger, pillerindustrin är enorm.
Citera
2016-02-16, 14:41
  #9
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2016-02-16, 15:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Är det på något sätt motbevisat detta med svamp och cancer ?

Tycker också att hans redogörelse är intressant men jag är ingen medicinforskare så jag vet inte om det han säger att det finns en mikroflora i kroppsvätskorna han undersökt , där tex MS patienter har mer , är på något sätt avgörande för sjukdomens ursprung /fortskridande. Eller om det beror tex på ett mindre aktivt liv på grund av sjukdomen där mindre volym blod går igenom kroppens " filter ", skapar mera "skrot" i ådrorna ?

Är ju på tiden att de löser cancer gåtan nu .

Det handlar inte om att motbevisa nya teorier. Istället handlar det om att man försöker bevisa att det finns någon grund för den nya att stå på. Om det är fallet så reviderar man eventuelly äldre teorier som då måste förändras.

Svampteorin måste alltså inte motbevisas av andra forskare. Den måste bevisas av Erik Enby.
Citera
2016-02-16, 20:30
  #11
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Det handlar inte om att motbevisa nya teorier. Istället handlar det om att man försöker bevisa att det finns någon grund för den nya att stå på. Om det är fallet så reviderar man eventuelly äldre teorier som då måste förändras.

Svampteorin måste alltså inte motbevisas av andra forskare. Den måste bevisas av Erik Enby.

Tyvärr är det så, ja.
Men alla med mer än tre hjärnceller och lite svag insikt i vården vet ju att så gott som alla läkare idag är kvacksalvare och lobbyister för läkemedel.
Om vi skulle kasta kull hela den teorin och istället anamma det som Erik säger och många med honom, skulle det innebära att extremt mycket av det vi idag ser som "medicin" snarare skulle betraktas som bromsmedicin eller botmedel mot åkommorna.
Förödande för industrin helt enkelt.
Jag känner att Eriks teorier om olika typer av svamp som primär orsak till många sjukdomar känns jävligt logisk och hela resonomanget klingar "rätt".
Det är inte upp till nya rön att bevisa ett skit, frågan är varför det är så farligt att försöka?
Läkare och politiker är samma pack. Skolade och formade med egenvinningen och egenöverlevnaden som gro. Fy faan.
All heder till Erik.
Människor med nya rön har genom tiderna fått gå genom eld, ta Tesla som exempel.
Vi lever fortfarande av olja, och vi dör fortfarande av cancer.
Citera
2016-02-16, 20:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det är inte upp till nya rön att bevisa ett skit, frågan är varför det är så farligt att försöka?

Du menar alltså att om jag har en produkt som jag marknadsför som botemedel för någon sjukdom så skall jag alltså inte behöva bevisa att den faktiskt fungerar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback