2015-10-08, 22:36
Bannlyst
Slafsa runt? men vad fan är det med er, är ni så jävla fisförnäma? ät som ett jävla svin och visa att ni ligger högst på näringskedjan!!
Citera
2015-10-08, 22:38
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
För att jag inte är ett vilddjur och inte vill bli sedd som ett sånt heller. Det är etikettsbrott att ta upp och gnaga på benen efter en bit kött. Skrapa rent med kniv och gaffel som bäst, men inget annat.

Skulle jag se någon seriöst ta upp en fläskkotlett eller karrebit med ben coh börja gnaga, jag skulle ha svårt att ta dig seriöst efteråt.

Sammanfattar väl i princip allt som behöver sägas.
Gnager på ben gör hundar - inte civiliserade människor.
Citera
2015-10-08, 22:55
Medlem
Är det ute på restaurang eller en fest så börjar jag inte gnaga på benet, känns konstigt att göra det "offentligt".
Senast redigerad av Lord Helmet 2015-10-08 kl. 22:58.
Citera
2015-10-09, 00:43
Medlem
Atrocitets avatar
Gör det inte pga att jag tycker det är ovärt att äta det sista lilla som inte går få loss med kniv och gaffel.

Finns ärligt talat inget mer irriterande än att äta småbitar av något. Skulle hellre inte äta alls än att behöva konsumera en tillex hamburgare i 100bitar, bit för bit.
Citera
2015-10-09, 00:48
Medlem
Minipaxs avatar
Jag äter alltid upp benet, allt annat är slöseri och man lämnar ej bordet förräns man ätit upp.

Det rör sig om hyfs.
Citera
2015-10-09, 00:54
Medlem
S.Smythes avatar
Haha vilket roligt ämne! Nej, du är självklart inte ensam. Beror självklart på socialt sammanhang, men är jag ensam hemma med en fin fläskkotlett tex så kan du ge dig fan på att det gnagas! Gör det eftersom min pappa alltid gjort så, plus att tja, det är ju roligt! Och gott såklart. Inget fel med det alls.
Citera
2015-10-09, 01:06
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Jag avskyr helt detta med att gnaga på benet och allt detta fettiga kött. Solid bit kött ska det vara, helt stekt utan massa äckligt fett och ben. Mycket godare.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-10-09, 01:09
Medlem
larslarscools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Det är väl klart som fan att efter man ätit upp det mesta av köttet så tar man upp benet som finns kvar och börjar gnaga på det.. för att det är gott.

Varför är det så vanligt att folk bara slänger benet?? dessutom finns det gott kött kvar där om man bryter och har sig..

Vad tycker ni?

Och, hur gör ni?

För att benet som det gnagas på släpper ifrån sig benflisor!

Magont samt tandläkarbesök!

Betalar för fläskkarren utan merkostnader!
Citera
2015-10-09, 01:13
Medlem
MeanMEs avatar
Har en hund så jag får aldrig några ben
Citera
2015-10-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Fläskkarre har väl inget ben?

Ha ha, nej moderna grisar har inga ben.
Citera
2015-10-09, 01:34
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemtalla
Ha ha, nej moderna grisar har inga ben.
Det är ju sällan fläskkarrén kommer med halskotorna som styckdetalj.
Tror aldrig jag sett det faktiskt i någon butik.
Citera
2015-10-09, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Slafsa runt? men vad fan är det med er, är ni så jävla fisförnäma? ät som ett jävla svin och visa att ni ligger högst på näringskedjan!!

Gris står längst ner!

Mycket äckligt djur..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in